Ik heb ff helemaal geen zin om moeder te zijn-dag...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nora1983, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Blehhhh, hebben jullie dat ook weleens? dat je een dag hebt waarop je helemaal geen zin hebt om moeder te zijn? dat je kind niet eens vervelend is, en gewoon rustig tv zit te kijken, maar dat je 'm het liefst ff naar opa en oma brengt ofzo?
    Zo'n dag heb ik dus. Dochter zit lief buurman & buurman te kijken en ik zit zinloos achter de pc. Heb gewoon echt geen zin om iets te doen:(

1 lichtpuntje op deze saaie dag; gelukkig komt er vanavond een film op die ik wil zien, en dan ligt dochter lekker te snurken:p

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Jahoor. Zeker herkenbaar. En denk dat dat ook opzich niet zo heel raar is :)

Mijn zoon praat echt de oren van je hoofd en als je er niet op reageert blijft hij het net zo lang herhalen tot je wat zegt :p Zo dodelijk vermoeiend.

Maar ook soms als ze gewoon braaf zijn heb ik zin om gewoon even lekker alleen te zijn :D

Hoe oud is je dochtertje? En welke film wil je zien?

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Nee dat heb ik eigenlijk nooit...Ga even lekker naar buiten naar de speeltuin ofzo,misschien knap je er een beetje van op ;) Iedereen heeft wel eens een off-day maar ik zou ze daarom niet naar me ouders of schoonouders brengen
    Maak er nog wat moois van vandaag ;)

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb dat eigenlijk alleen als ik dl niet echt mee wil werken of na een hele slechte nacht. Maar niet als er niets aan de hand is. Maar maakt niet uit, dat bluh-gevoel is geen drol aan. Doorbreek de cirkel en het gevoel, van hangen gaat het niet weg. Dus hup, samen opruimen en poetsen, spelen, wandelen, fietsen, boodschappen doen maar. ;)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja heb ik ook soms, na een paar uur krijg ik dan steken in mijn buik en realiseer ik me dat het eisprong periode is :p dan wil ik alleen maar internetten en netflixen

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik ben fulltime moeder en het is zeker herkenbaar. Mama zijn ben je 24 uur per dag. Ppppffffff soms effe niet. En die speeltuin bah af en toe., want dan moet ik toch weer helemaal op pad en overal aan denken. Ik kies ook vaak genoeg voor het gemak van een filmpje of een spelletje op de iPad. Kan ik even op de bank zitten hopelijk. ( want dan valt er weer een limonadeglazen over het kleed, of moet er weer 1 poepen, of wil er weer 1 de fles.neeeeeeee stilzitten voor mama is bij)
    En als je dan eindelijk mag zitten dan ga ik mij toch weer onrustig voelen omdat ik nog niet toe was gekomen aan de strijk of die was . Haha nee inderdaad het houdt niet op.

Ik ken je gevoel

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Herkenbaar hoor! Ik heb ook weleens dat ik denk ooh was maar even geen moeder. Gewoon een keer niks moeten en mijn eigen ding doen.
    Maar als ik er aan denk dat ze er niet zouden zijn krijg ik het al benauwd dus ze zijn het allemaal waard.

8. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Bij mij werkt het goed om naar buiten te gaan! Hijs is (heel humeurig) iedereen in jas en schoenen, maar dan knap ik zó op van de frisse lucht!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Af en toe herkenbaar. Vooral omdat m'n oudste dochter me soms kan leegzuigen qua energie.

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Op zich dat niet, wat ik wel heb is dat ik soms erg velang naar de tijd dat mijn dochter klein was.
    Ik werkte toen 2,5 dag en ik heb zo genoten van die vrije dagen met haar, samen op de fiets naar de markt, gezellig samen fruit eten, lekker aan keutelen en in de tussen tijd het huishouden doen.
    Dat mis ik echt, dochter gaat natuurlijk naar school en ik werk 5 ochtenden. Als mijn dochter om 14:00 uit school komt wil ze niet met mij aan keutelen maar met vriendjes spelen enzo (gelukkig) maar ik mis vroeger wel eens.....:)

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bleek speeltuin vind ik zooooooo saai! Sta je weer eindeloos tegen die schommel aan te duwen.

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Er zijn talloze dingen om te doen met je kinderen,zeker met dit mooie weer

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.290
    17.173
    113
    Heb ik vandaag :( vanmorgen pittig telefoongesprek gehad en nu totaal nergens zin in. Weer luiers verschonen, drinken geven, eten koken, wassen etc etc. Bleh!

14. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Nee, eigenlijk niet. En als ik het wel zou hebben, dan geniet ik maar extra van de momenten dat kind op kdv/school zit of als de oppas er is.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ohhh zo herkenbaar, heb ik ook wel eens zeker nu dochter (6) erg brutaal is totaal niet luisterd en overal een weerwoord op heeft en ik dus politie agent lijk te zijn de hele dag.. En als zoon (3) dan ook nog eens een drift dag heeft dan is het helemaal feest..

vaak zorg ik dat als ik zulke dagen heb dat ik snel daarna ff een dagje voor mezelf krijg of een avondje voor mezelf zodat ik weer even op kan laden en weer door kan..

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Maar volgens mij gaat het erom dat (bijna) iedere moeder ook weleens GEEN zin heeft om dingen met haar kind te doen. Natuurlijk zijn er alijd dingen te verzinnen, maar soms wil je lekker op de bank hangen met een kop thee en kan dat op dat moment gewoon niet.

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zeer herkenbaar hoor en hier best regelmatig zo'n dag. :)
    Hoe dankbaar ik ook ben om moeder te zijn hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar ik heb regelmatig 'moeilijke' dagen waarop mijn hoofd vol zit en dan vind ik het ook erg lastig om me ergens toe te zetten. Meestal voelt het na een schop onder mijn kont uiteindelijk tóch beter maar soms gaat het echt niet en dan kijkt zoontje wel eens wat meer filmpjes... ;)

Sowieso doe ik na kinderbedtijd absoluut niets meer dat MOET, alleen nog maar relaxen. Een extra fijn vooruitzicht op zulke dagen.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Haha herkenbaar hoor. Maar als hij dan een keer bij opa en oma is denk ik na een paar uur alweer: ik mis hem, het is zo'n schatje:D

19. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ja hoor dat heb ik helaas ontzettend vaak

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb dat wel eens, maar alleen bij het opstaan. Ik ben geen ochtendmens en met een klein kind is het toch direct na het wakker worden eruit, ontbijt maken, verschonen, wassen, aankleden en af en toe vraagt mijn zoon ook gewoon erg veel aandacht nog voor ik mijn koffie op heb. Ik ben dolblij met mijn lieve knul maar één van de weinige dingen die ik mis uit mijn kinderloze tijd is het rustig opstaan, koffie maken en heerlijk langzaam ontbijten met op tv de herhaling van de Bold of iets anders oppervlakkigs. 😊

Deel Deze Pagina