hallo, ons ventje is super vrolijk en blij en bovendien heeeel actief. Hij slaapt overdag redelijk weinig maar dit varieert nogal. Om 18.30 doen wij hem in bad of onder de douche, fles en dan valt hij in een heerlijke slaap. Soms komt hij uit zichzelf rond 22.30/23.00 en anders maken wij hem nog wakker voor de laatste fles. Dan valt hij halverwege de fles vaak in slaap maar drinkt hem wel helemaal op... Slaapt moeiteloos dus verder maar ELKE nacht rond 4u/4u30 is hij klaarwakker en ligt dan minimaal een uur te draaien, kletsen, mopperen en heel soms huilen (maar dit is uit frustratie omdat hij zn speen dan kwijt is en er niet bij kan..) Ik weet zeker dat het geen honger is want hij valt uiteindelijk wel weer in slaap en wordt dan rond 6.45 wakker maar begint pas rond 07.30 om eten te vragen.. Ik word van elk zuchtje wakker en blijf wakker tot hij weer stil is maar ik word hier zo langzamerhand gek van ik werk dus ben 's ochtends echt gebroken... Ik word gek van mezelf als ik dan midden in de nacht beneden zit, zo frustrerend... Wie o wie heeft de gouden tip om hem dat extra rukje tot zes uur ofzo te laten maken. Vind het helemaal niet erg om er vroeg uit te gaan, maar die gebroken nachten dat is net een sluipmoordenaar, kan er niet goed meer tegen... Alle tips zijn meer dan welkom (oh ja, hij krijgt inmiddels ochtend en middag 1/2 potje groente en fruit en dit gaat heel goed, verder heb ik een papfles geprobeerd maar dit is geen succes, hij slaapt er in elk geval niet vaster van!) Is misschien voeding voor hongerige baby.s een optie? Ik wilde hier steeds niet aan maar ik moet nu echt iets.... hoor het graag.. groetjes
hoi, wij geven dominique de laatste fles dezelfde hoeveelheid als overdag maar dan wel voeding voor hongerige baby's, daar slaapt ze lekker op door, al moet ik zeggen dat ze de laatste tijd ook vaak 2 x per nacht wakker wordt als ik haar speentje dan geef slaapt ze zo weer verder. Ik las net dat dit een fase was, dus dan helpt voeding voor hongerige babys ook niet natuurlijk. Maar je kunt het altijd proberen toch? Henriette
hoi henriette, ja ga het misschien toch maar proberen, hoewel het geen honger is waar hij wakker van wordt.. en wat bedoel je met een fase?
Ik zou niet zo snel de voeding veranderen eerlijk gezegd. Aangezien hij niet gaat huilen en gewoon zelf weer in slaap valt kun je denk ik beter proberen zelf niet meer wakker van hem te worden. Oordopjes? Deur dicht? Babyfoon uit? Als er echt iets mis is hoor je het echt wel namelijk.
Huh volgens mij is het wel een hij hoor hahahaha. Maarja ik maakte de laatste voeding van Lee Ann ook zwaarder door pap maar waarom was de pap geen succes als ik vragen mag? Mag hij nog geen pyama papjes of is dat vanaf 6 maanden? Hmm het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat Lee Ann zo oud was.
het is een hij ja haha.. tsja, ik vind het eng om met oordopjes of iets te gaan werken, mijn man slaapt overal doorheen en als zoonlief omrolt in zn enthousiaste bui dan ligt hij met zn hoofd tegen de spijlen van het bed en gaat dan niet huilen maar mormelen en dat vind ik maar niks, zowiezo niet als hij op zn buik ligt en ik hoor niks... babyfoon doe ik al uit als hij begint maar ja... en vwb die voeding, ik weet ut niet.. de papfles gaat er gewoon niet lekker in hij ligt meer met de speen te spelen dan drinken ten opzichte van een normale fles die gaat prima... ik wil morgenochtend proberen om de eerste fles te vervangen door pap van een bord (de 1e fles is nl ook altijd een drama, meer trutten dan drinken).... lastig lastig
Nou idd lastig! Maar krijgt hij wel iets uit de speen als er pap inzit? Ik bedoel zijn de gaatjes groot genoeg? Hmm klinkt wel raar haha!
Heeft Boaz ook gehad hoor, die was vanaf 5 uur klaarwakker. Ik ging er dan altijd gewoon uit met hem. (En hoopte dat hij daar niet aan ging wennen) Nu is het tegenwoordig een uurtje of half zeven. Dus het heeft echt met fases te maken denk ik, als ik hem de borst wilde geven hoefde hij hem geeneens. Dus het had i.d.d. niets met honger te maken. Succes, ik voelde me ook wel eens heel zielig als ik om kwart over 5 beneden zat.....
Hoi, Wij hebben amy op een gegeven moment geen laatste fles gegeven en gewoon gekeken wanneer ze zelf wakkerwerd, omdat ik haar dan uit haar diepe slaap haalde. En wonder boven wonder had ze eigenlijk die fles niet nodig! Succes.
Ik zou dan toch kijken of je geen manier kan vinden om te zorgen dat je zelf nog wel lekker kan slapen als je zoontje 's nachts wakker wordt, want in principe hoef je er niet uit toch? Eva wordt 's ochtends rond een uur of half 7 wakker, maar dat vinden wij te vroeg . Wij laten haar dan meestal nog zo'n 3 kwartier kletsen en slapen zelf nog even een beetje (en zij vermaakt zich wel). Ze ligt in de wieg naast ons en ik heb er geen moeite mee om dan nog lekker te slapen, terwijl haar volume best hard is . Maar goed, niet iedereen kan dat. Ik zou in ieder geval niet met de voeding gaan rommelen, want dat is het zo te lezen niet.
hallo allemaal weer, tja, het is idd lastig.. ik heb vannacht lekker op zolder geslapen, dat is de enige manier om niks te horen en een keer lekker door te slapen.. mijn man hoort het dan wel haha, en is er twee keer uit geweest.. ik werd om zes uur wakker en ons mannetje ook.. ik heb vanochtend geprobeerd om pap van een bord te geven (150cc + 5 schepjes en 3 schepjes nutrix), blijft nog wel een dunne substantie vind ik en hij vond het niet echt lekker, dus wederom in de fles geprobeerd (heb speciale papspeen dus daar ligt het niet aan! sterker nog hij krijgt dan in 1 keer heel veel binnen, maar met een normale fase 2 speen werkt het niet want dan krijgt hij er niks uit)... maar zowiezo heb ik het idee dat hij in de ochtend helemaal geen trek heeft, in elk geval geen zin om te eten, hij ligt dan maar te kronkelen op mn schoot en wil spelen niet eten... wij hebben ook al geprobeerd om naar 4 flessen te gaan maar als ik hem na de laatste om 19u laat slapen dan word hij rond 01.00 wakker en wil dan wel eten..maar, misschien moet ik morgenochtend eens wachten met de fles geven tot hij echt gaat 'vragen' om eten... en dan komen we 's avonds natuurlijk ook wat later uit... pffffff, heel gedoe haha... x
het is idd vermoeiend, ik denk dat het toch ook met mezelf te maken heeft, ik ben best een stresskipje, en als ik een kik hoor ben ik wakker, misschien dat hij dat toch oppikt ofzo.. dan maar even op zolder, werkt namelijk super goed.. dank voor alle reacties
Heel herkenbaar. Jarissa heeft het ook een poosje gehad. Ging vanzelf over. Wij hebben best nachten met haar opgezeten. Eén van ons slaperig op de bank en Jarissa heerlijk aan het spelen. Ritme zat er gewoon nog niet helemaal in. Maar ook deze fase is weer voorbij.