kun je vragen om ingeleid te worden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door TriCo77, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hallo,

ik ben een tijdje onder controle geweest bij een gyneacoloog, maar alles is verder goed dus ik mocht weer terug naar mijn eigen verloskundige.
    maar hij stond er wel op dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, omdat de bevalling van mijn zoontje nogal een drama was. die was namelijk redelijk groot, en mijn bekken was te smal. en zijn hoofdje lag waarschijnlijk ook nog eens verkeerd. dus dat is een tangverlossing geworden. wat met veel geweld is gegaan. met als gevolg dat ik er bekkenklachten aan over heb gehouden.
    en een postnatale depressie heb gehad ....waardoor dat was is niet bekend. maar ik wil het me nu gewoon gemakkelijker maken door het niet zo moeilijk te doen. ik ga bijvoorbeeld fles geven omdat de vorige keer met borstvoeding ook niet ging. en ik gewoon probeer mijn rust te nemen, en dus de fles ook eens aan iemand anders over kan laten.....
    maar mijn vraag is eigenlijk: omdat mijn zoontje groot was en er bijna niet uit kon, en dit ook weer een grote baby is.........kan ik dan eisen dat ze me sowieso niet langer dan 40 weken laten lopen?
    wnat als ik ook nog eens 2 weken over tijd mocht lopen, word dat kindje alleen maar groter.
    dus ik wil graag weten of ik dan kan zeggen met 40 weken, leidt me maar in? want ik wil niet graag dat het weer zo'n drama word.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi mam2003,

wanneer jij aangeeft bij de verloskundige dat je met zorgen naar de bevalling uitkijkt (wat ze waarschijnlijk ook wel weet) kun je vragen om een voorgesprek met de gynaecoloog. Die kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn rondom eerder inleiden. De voor- en nadelen ervan worden besproken en je kunt zorgen uiten. Er wordt met een voorgeschiedenis als de jouwe zeker wel es eerder ingeleid om herhaling te voorkomen, maar daar moeten wel de omstandigheden gunstig voor zijn. Je kunt misschien ook wel een echo krijgen waarop ze de groei in de gaten houden. Overleg dit in ieder geval zeker met je verloskundige de volgende controle. En misschien ook nog even voor je gemoedsrust; de weg is gebaand door je zoontje, waardoor een tweede bevalling meestal een stuk makkelijker gaat ook al is het weer een groot kindje.

Groetjes Brigitte

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ok dankjewel
    ik zal het eens overleggen

Deel Deze Pagina