Ik heb sinds een dikke week best veel jeuk, voornamelijk op mijn buik, en ik zie ook hele kleine bultjes ontstaan af en toe die erg jeuken. Nu heb ik van de vk mentholgel gekregen, waarvan ik vermoed dat ik er een beetje overgevoelig voor ben omdat het enorm brandt en ik de jeuk verkies boven dat gevoel. En ze zei dat ik even bloed moest laten prikken voor de zekerheid, als ik dat wilde. Nu wil ik natuurlijk geen risico's nemen, want als er wel wat aan de hand blijkt, dan moeten we dat wel weten, maar ik vraag me af of de jeuk die ik nu heb niet normaal is. Ik heb het niet de hele tijd, het is niet ondraaglijk en eigenlijk valt het over het algemeen heel erg mee. Wie heeft hier ervaring mee? Wanneer is jeuk zorgelijk en wanneer kun je het gewoon toeschrijven aan het groeien van de buik, het rekken van de huid? Mijn huis voelt namelijk ook gewoon behoorlijk strak aan (logisch), dus ik heb zelf nu het idee dat het wel meevalt.
Ik heb ook af en toe erge jeuk op m'n buik. Meestal met smeren van een dikke creme is het weer weg. Als je zelf het idee hebt dat het meevalt dan zal het wel zo zijn. Je kan voor de zekerheid bloed laten prikken, das zo gebeurt. Maar het klinkt als 'gewone jeuk'
Ik smeer me in net bodylotion of huidolie van zwitsal. En de bepanthen creme helpt ook heel goed er tegen.