Mijn zoontje was met 41,3 week nog niet ingedaald, en toen ik werd ingeleid zeiden ze in het ziekenhuis dat het tijdens de ontsluitingsweeen wel zou gebeuren.... NOT... Ik had 10 cm ontsluiting, hard vreselijke persdrang maar moest dit 20 minuten inhouden om zoontje te laten zakken en dit is toen ook gebeurd. Ben benieuwd of het deze zwangerschap anders gaat!
ik ben met 33 weken en 3 dagen bij de vk geweest en toen lag hij al ingedaald. en tja hoe het voelt kan ik niet zeggen want ik heb het niet gemerkt. Kan nu alleen de steken bij mijn schaambot wel verklaren. Dan ligt de kleine met zijn hoofd te draaien. Hier dus geen horrorverhalen. Nooit weeen ervan gehad en nou ja eigenlijk helemaal niks. En hoever dit van te voren is moet ik nog even afwachten Liefs
ik heb ook anders gestemd maar niet omdat mijn eerste vroeg in was gedaald, mijn dochtertje was ook helemaal niet ingedaald! daardoor mocht ik niet meer lopen na mn vliezen waren gebroken, en moest de bevalling worden opgewekt en ik natuurlijk eerst ook nog eens per amublance naar het ziekenhuis worden vervoerd. blijkbaar heeft ze (volgens de osteo, arts heeft dit nooit gezegd) gewoon klem gezeten in mijn buik, ik ben vrij klein, en daardoor kon ze dus ook niet indalen, of was mijn bekken te smal zegmaar. daardoor heeft ze toen ze geboren was heel veel last geweest en was ze dus helemaal verkrampt, de osteo had nog nooit zo een verkrampt kindje gezien en ze schrok zich lam! naja eerst ging het dus allemaal niet lekker, maar nu gaat het eindelijk (mag ook wel na 9 mnd) helemaal goed
Rond de 30 weken was onze dame al ingedaald, maar ze lag nog niet vast in het bekken. Dat was pas rond de 36 weken. Met 36+6 braken mijn vliezen en een dag later ingeleid.
Wat ik zo bijzonder vind is als ik in het Russisch (mijn moedertaal) even google, dan zie ik veel meer berichten over laat indalen. Heel zelden zie ik dat het eerder dan 36 weken gebeurt. Nu zit ik te denken, misschien heeft het toch te maken met de grootte van je lichaam en dus de breedte van de bekken? Dat Nederlandse vrouwen gewoon een stuk groter zijn en bredere bekken hebben en de kindjes dus eerder indalen? En bij kleinere volkeren gebeurt het later... Misschien is het een complete onzin en ik heb gewoon behoefte aan een geruststellend gedachte
Milan was met 30 weken al ingedaald. Deze baby was met 37 weken ingedaald. Edit: ik zie nu je laatste berichtje, maar ik denk dat dat toeval is hoor. Ik ben zelf niet klein (1.75m), maar wel heel smal en ik heb ook een smal bekken, maar Milan was dus vrij vroeg al ingedaald.
Mijn kindje is met 31 weken al ingedaald misschien ook wel eerder maar met 31 weken voelde de verloskundige dat.