Hallo allen! Ik ben nieuw op deze site en had een vraagje, wellicht dat sommigen kunnen helpen ? Ik ben nu 2 maanden van de pil af. En mijn vriend en ik willen gaan proberen zwanger te raken vanaf deze maand. Nu weet ik natuurlijk dat het niet meteen hoeft te lukken maar daar hopen we wel op. Nu is t zo dat mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie ongeveer de 16e van aug was ( dat was de dag dat ik echt vloeide) Nu voelde ik (denk ik) op 31 aug mijn eisprong (korte hevige steken aan de linkerkant van mijn baarmoeder) Mijn cyclus is natuurlijk nog niet helemaal zoals t hoort te zijn denk ik maar ik voelde al deze dagen een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, das meestal een teken dat het eraan zit te komen. Nu had ik zo een app gedownload en ging ik er een btje can uit dat ik een cyclus van 32 dagen zou hebben. Tot mijn verbazing denk ik dat het nog klopt ook want dat zou denk ik moeten betekenen dat ik vandaag mijn Menstruatie zou moeten hebben. Nu had ik voor de zekerheid alvast een tampon ingebracht en zag ik daarnet dat er al een klein beetje bruinigheid op zat, ik vloei nog niet helemaal rood. Houdt dat in dat dit ook al mijn menstruatie is ? En kan dit wel want met wen cyclus van 32 dagen had mijn eisprong niet op 31 aug moeten plaatsvinden. En als dit inderdaad mijn menstruatie is en ik camaf nu moet tellen klopt het dan dat ik het vruchtbaarst ben op 3 oktober, 4 oktober en de 5e mijn eisprong zou moeten hebben en dusbhet beste die dagen intiem moet zijn met mijn vriend? Ik hoor het graag want ik weet biet of ik dit kleine beetje ook al menstruatiebloed kan en mag noemen. Alvast bedankt!
als je bloedingen doorzetten zou ik dit rekenen als je eerste dag van je ongesteldheid. Zo niet en het dus stopt met de bloeding zou ik een testje wagen. succes
Ik weet het niet heel zeker, maar geloof dat het pas de eerste dag van je menstruatie is wanneer je echt rood bloed hebt. Misschien ook niet heel slim om een tampon in te doen voordat je ongesteld bent, vooral omdat je graag wilt weten wanneer je het dan precies word. Ik weet ook niet hoe het precies zit met ontpillen, geloof dat het wel tot een jaar invloed kan hebben op je cyclus. Succes met zwanger worden in elk geval, hopelijk is het snel raak!
Inderdaad wanneer je helder rood bloed hebt is dat dag 1 van de cyclus. In het ziekenhuis rekenen ze zo; als je vandaag na 18:00 helder rood bloed hebt is dat niet geldig voor cyclusdag 1. Dan is morgen cyclusdag 1. Vandaag voor 18:00 helderrood bloed is wel cyclusdag 1