Hallo dames, Mijn vriend en ik zijn inmiddels een jaar bezig om zwanger te raken. Vorige maand hebben wij wat onderzoeken gehad in het ziekenhuis en alle uitslagen hiervan waren goed. Vorige week heb ik een HSG onderzoek gehad. Tijdens de HSG bleek dat mijn linker eileider dicht zit, de rechter was wel goed doorgankelijk. Mijn eisprong is morgen en ik lijk te voelen dat het eitje aan de linker (verstopte) kant gaat springen. Ik vraag mij af of er vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben? Kun je zwanger raken als het eitje springt aan de kant van de verstopte eileider? (Dus niet als er nog maar 1 eileider over is, maar wanneer er 1 van de 2 verstopt zit) Liefs!
Ik heb hier niets van gemerkt. Gyn zei van te voren ook dat hij geen bijzonderheden verwachtte, dus stond er wel even van te kijken.
Ik ben zwanger geraakt met een eisprong aan de kant waar de eileider niet doorgankelijk was. Hoe dat kon nog steeds geen idee
Hoi @Shar91 Je kan zeker zwanger raken, ookal is de eisprong aan de kant van de verstopte eileider. Je eileider die werkt neemt namelijk de taak van de ander over en kan het eitje aan die kant ook pakken. Hoe dit precies werkt weet ik ook niet, maar volgens mijn gyn kan dit zeker. Hoop dat het raak is voor jullie!
Ik heb deze maand de HSG gehad en daaruit bleek dat 1 eileider verstopt zit, vervolgens op de wachtlijst gezet voor een kijkoperatie. En gisteren op 14 dpo een duidelijk positieve test! Dus ja het kan heel goed!!
Bedankt voor jullie reactie. Wat een positieve berichten! Dat geeft me in ieder geval wat goede hoop Fingers crossed!