Wanneer is mijn NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mangotoetjes, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Ik vroeg mij iets af. Als ik op 1 en 2 feb een positieve ovulatietest had (roze clearblue) Dan was mijn ei uiterlijk 3 of 4 feb neem ik aan. Is mijn nod dan vandaag/morgen of kan het eitje nog later gesprongen zijn?

    Dit was mijn tweede ronde 100mg clomid. Bij de vorige ronde had ik ook een rare cyclus met heel klein beetje bruinverlies vanaf cd 33 en vanaf cd 35 had ik 1 dag echt rood bloedverlies en daarna rozig voor 2 dagen.
    Ik heb vandaag al een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief.

    Is het trouwens normaal om 1 dag helderrood bloed te verliezen en daarna alleen roze en binnen 3 dagen al klaar te zijn met je menstruatie? Vroeger heb ik dat nooit gehad, alleen nu met de clomid dus.
     
  2. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Clomid staat erom bekend dat het je baarmoederslijmvlies kan aantasten, daardoor is je menstruatie minder dan je gewend bent. Ik ook altijd maar 3 dagen en dan was het klaar (1 dag bruinverlies daarna 1-2 dagen rood en dan laatste beetje bruinverlies)
    Als je aanhoudt dat 4feb je ei is gesprongen is bij een lf van 14 dagen je nod morgen.
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  3. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Hmm ik hoop dat ik gewoon snel ongesteld word en door kan want zwanger ben ik niet anders verwachtte ik vandaag wel een positieve test. Maar wat ik ook gek vind, ik voel helemaal niks. Ook geen enkel teken van een menstruatie. Had de vorige twee rondes clomid dus eerst twee dagen bruinverlies al en menstruatie krampen etc en gevoelige borsten. En heb dag voor menstruatie hoofdpijn. Nu niks, helemaal niks.
     
  4. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Het zou ook kunnen dat je ei alsnog later is gesprongen... heb je na je positieve ovu test doorgetest? Kan zijn dat ie dus niet gesprongen is op 4feb en verder is gegroeid. Met clomid kunnen eitjes wel groter worden (25-28mm)
    Monitoren ze je cyclus niet?
     
  5. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Nee had 2 dagen die smiley en dat maakte me onzeker dus ik stopte. Bij de vorige cyclus kreeg ik echos tot cd 15 en toen zagen zij een eitje van 19mm dus hoefde ik geen echos meer en heb ik zelf geen ovulatietest gedaan.
     
  6. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Dan zou ik even afwachten tot cd35 en als je dan nog niet ongesteld bent of geen positieve test in handen hebt even contact opnemen met je gyn (vanuit het ziekenhuis is een cyclus van 35 dagen vaak wel de max)
    Heel veel succes
     
    Mangotoetjes vindt dit leuk.
  7. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Dank! Ja dat heb ik mij voorgenomen. Pff het lichaam is ook zo raar, ene keer dit dan de andere keer dat zit nu op cd 34, dus wachten tot donderdag
     
  8. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Klopt, je cyclus wordt door de clomid ook niet echt regelmatiger, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
  9. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Nou net het ziekenhuis gebeld, nu cyclusdag 35 en geen teken van menstruatie. Dacht wat rozig te zien bij afscheiding maar was ook maar 1 x.
    Het ziekenhuis zegt dat dit vaker voorkomt bij clomid en dat ik dus weer een bloeding moet opwekken met duphaston en daarna starten met clomid 150mg. Aanvankelijk kreeg ik te horen dat dit ook zonder folikkelmetingen zal gaan maar op aandringen hebben ze toegezegd op echos in de eerste ronde met 150mg.

    Maar wat ik gewoon niet begrijp: als ik een eisprong heb met de 100mg maar geen menstruatie. Dan kan ik in principe na een onttrekkingsbloeding toch weer 100mg innemen want een eisprong heb ik er wel mee volgens mijn ovulatietesten. Ik ben zelf trouwens medisch geschoold maar gynaecologie is niet mijn vakgebied een maakt mij super onzeker.

    Pffff ... kan iemand mij helpen @DCG Of @RoGiJuLi jullie misschien?
     
  10. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik snap het eigenlijk ook niet echt....
    tenzij je ei dus niet is gesprongen na je positieve ovulatietest, dat zou verklaren waarom je niet ongesteld word. Of je eisprong is toch veel later geweest en je nod dus toch later. (Dan nog betekent het dat je lichaam niet genoeg reageert op 100mg)
    Je hebt er goed aan gedaan dat je hebt aangedrongen op echo’s tijdens je nieuwe cyclus.
    Heb je nog een nieuwe zwangerschapstest gedaan? Vind het echt een lastige situatie...
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.396
    14.990
    113
    Nabij Utrecht
    #11 RoGiJuLi, 19 feb 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2020
    Dit idd exact (scheelt mij weer typen).
    Ik zou dus zeker niet zomaar gaan beginnen met clomid, maar eerst duidelijkheid willen hebben.

    Een positieve ovulatietest betekent helaas niet altijd dat er een eisprong volgt.
     
    LilyB vindt dit leuk.
  12. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Vandaag niet, gister action early. Bedankt voor je antwoord. Soms denk ik, ben ik dan misschien in de overgang? Heb sinds enkele maanden steeds terugkerende schimmelinfecties, maar dat kan natuurlijk door hormoonschommelingen komen. Pfff.....
     
  13. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik zou niet zomaar meteen aan de provera gaan beginnen, als je nergens zeker van bent. Misschien dat het dan toch slim is om even opnieuw te testen (action early staat wel bekend om valse streepjes, kun je beter de normale nemen of toch predictor)
    Mocht je niet zwanger zijn zou ik je adviseren om toch enkele dagen te wachten en sowieso vragen of het ziekenhuis alsnog een echo wil maken om te kijken of er nou wel of geen ei gesprongen is...
     
  14. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Wat raad je dan aan, wat kan ik dan vragen? Heb met moeite dus akkoord voor echos gekregen bij 150mg na aan te geven dat ik heel onzeker word door dit alles. Dan hoor ik weer dat zij het wel vaker bij hun patiënten zien.... wat kan er nog verder nagekeken worden.
     
  15. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28

    Pff ik voel me echt een zeur als ik het ziekenhuis steeeds bel, zij doen weer alsof dit heel normaal is. Misschien moet ik maar langs de huisarts en vragen of zij overlegt .
     
  16. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Je hoort dat idd vaker dat ze daar alles maar “normaal” vinden.. maar ik neem aan dat het ook normaal is om te weten waar je aan toe bent?? Voor hetzelfde geld heb je een late eisprong en een late innesteling en laten hun je provera slikken :confused:
    Zou het voor jou geen optie zijn om erbij te gaan temperaturen? Dan kun je in elk geval je eisprong met zekerheid vaststellen.
     
  17. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Rectaal wil ik liefst niet meten ivm verzakking en aambeien dus erg pijnlijk
    Kan het tympaan dus via mijn oor denk je?
     
  18. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Via het oor is daarin niet betrouwbaar, maar ik lees dat vaginaal wel betrouwbaar is, is dat een optie??
    (Oef verzakking, idd vervelend, en met aambeien lijkt me idd geen goed idee om rectaal te meten)
     
  19. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Ja vaginaal kan wel hoe diep breng je hem dan in eigenlijk? Ga er volgende cyclus gelijk een kopen. En vanaf wanneer temperaturen?
     
  20. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik denk hetzelfde als bij rectaal? Ikzelf heb nooit vaginaal getempt. Weet jij dat @RoGiJuLi ??
    Ik zou beginnen met tempen op cd1 om zo je cyclus het duidelijkst in beeld te brengen.
    Wel direct na wakker worden doen, dus voordat je uit bed gaat ;)
     

Deel Deze Pagina