Ontslagen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ch11, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Hallo,

had even een vraagje,
    Ik was stagiaire bij een kledingwinkel.
    Ben in 21 maart ontslagen, omdat ik zwanger ben.
    ( omdat het vaker voorkomt en omdat je dan vaak ziek zou wezen en het op een gegeven moment ook te duur wordt )

Nu hebben mijn partner en ik een vraag:

Ik verdiende wel wat,
    Nu ik helemaal niks meer verdien moet mijn partner elke week flink overwerken. Zodat we rond kunnen komen.

Zou u ons uit de brand kunnen helpen, en ons kunnen vertellen wat we het beste kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

ch11

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ch11,

Je geeft aan dat als stagiaire werkte en daarvoor een vergoeding ontving. Je stage is beeindigd en je wilt weten wat je kunt doen om het verlies in inkomen op te vangen. Als je tijdens je stage verzekerd was voor de Ziektewet en je vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na het einde van je stage, dan kun je aanspraak maken op een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering. Je kunt bij het stagebedrijf navragen of je verzekerd was voor de Ziektewet.

Via de link op deze pagina kun je uitrekenen of er andere regelingen zijn waarop je partner en jij aanspraak kunnen maken.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Goedenavond,

Bedankt voor de reactie.

Ik ben op dit moment 3 mnd zwanger, dus zit nog niet bij de 10 weken voor de bevalling.
    Heb ik nu nog steeds recht op zwangerschapsuitkering? En kan ik dat aanvragen via de uwv?

Met vriendelijke groet,

Ch11

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ch11,

Je hebt geen recht op zwangerschapsuitkering. Als de vermoedelijke of de werkelijke bevallingsdatum niet ligt binnen de 10 weken na het einde van je stage.

Heb je 26 weken of langer stage gelopen ? En is er sprake van een arbeidsovereenkomst tijdens je stage ? Dan kan je een aanvraag doen voor een WW-uitkering. Actuele informatie vind je hier.

Als je geen recht hebt op een WW-uitkering, vraag dan naar een bijstandsuitkering. De sociale dienst van je gemeente beoordeelt en betaalt deze uitkering. Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina