Wanneer is nou mijn ei langs gekomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sharonn, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Hallo, ik ben Sharon en zit in de 2e ronde voor mijn 2e kindje. Ik wou het temperaturen een kans geven, maar ik snap niet veel van mijn temperaturen haha. Ik wil graag wat inzicht krijgen in wanneer nou mijn eisprong was, maar ik ben het kwijt ;) Kijken jullie mee?

24-6 laatste dag menstruatie 36,6
    25-6 36,5
    26-6 36,1
    27-6 geklust 36,1
    28-6 36,5
    29-6 36,7
    30-6 geklust 36,1
    1-7 36,2
    2-7 vanaf hier tot 4-7 verwachte eisprong en geklust 36,4
    3-7 36,1
    4-7 geklust 36,3
    5-7 36,3
    6-7 geen vruchtbaar slijm meer 36,8
    7-7 36,3

Ik verwacht mijn NOD dus tussen 15-7 en 17-7.
    Ik heb elke ochtend rond dezelfde tijd getemperatuurd.

Kan iemand mij helpen inzicht te krijgen :(. Het is allemaal erg nieuw voor mij en ik 'vertrouw' mijn lichaam nog niet helemaal na vele chemokuren en rommel.

2. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Dit is de grafiek..

Bijgevoegde bestanden:

3. spinnekop

spinnekop Actief lid

15 apr 2015
    440
    0
    16
    mijn 2 kinderen
    gennep
    ik ben geen expert , maar zie niet echt al een eisprong
    misschien denken de experts er anders over :)

ik heb wel een tip voor je
    wordt lid van fertility friend, die geeft een duidelijke grafiek
    (die van jou is ook best mooi hoor)
    maar ff helpt je met het vinden van je eisprong
    mits je de goede gegevens invult
    is wel in het engels
    bij mij zie je hoe het er dan uitziet

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zie geen ei

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Je zegt trouwens dat je elke ochtend zelfde tijd hebt getempt, maar is dit rectaal. En gebeurt dit wanneer je net wakker bent(dus niet al een uur draait in bed etc)

6. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Ik vind het erg lastig, omdat het voor mijn idee zo schommelt. Maar goed ik ga gewoon verder dan met tempen in de hoop dat mijn eisprong dicht op mn menstruatie zit. Ik word elke maand netjes rond de 26 a 27 dagen ongesteld..

7. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Ja rectaal en gelijk na de wekker. Die gaat elke ochtend op dezelfde tijd

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik zie er ook geen eisprong in. Misschien kan je dit topic laten verplaatsen naar het Temperatuur gedeelte, daar zitten veel meer lezers die op jouw topic kunnen reageren.

Je kan je gegevens in een app zetten zoals FF of mama apps. Dan is het voor ons en voor jezelf makkelijker kijken.

9. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Mag ik vragen waarom je zo snel al begint met temperaturen? Is het niet fijner om eerst even een paar maanden af te wachten voordat je echt begint met temperaturen (en ovulatietesten bijv)? Vooral als je een mooie cyclus hebt. :)

10. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Dit is de eerste ronde dat ik temperatuur. Ik heb vorig jaar tijdens mijn zwangerschap chemokuren gekregen en wil nu wat inzicht in mijn cyclus. Van chemo kun je vervroegd in overgang raken, vandaar dat ik het bij wil houden. Niet zo zeer om snel zwanger te worden, dat komt als het komt.. Maar ik vind het gewoon spannend allemaal.

Vanmorgen was ik 36,8
    Dan had ik 36,3 naar 36,3 naar 36,8 naar 36,3 en weer naar 36,8
    Is wel allemaal hoger dan de 36,1 in het begin.

11. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Goedemorgen!

Zelf ben ik nooit begonnen met temperaturen, veel te omslagtig. Ik zou naar de Action gaan om daar 2 doosjes ovulatie testen te halen ( 5 euro voor 2 doosjes van 5 stuks )

Vanaf dag 10 kun je dan gaan testen, zodra deze positief is kun je de eisprong verwachten tussen 1-3 dagen. De test zal dus van licht naar donkerder gaan, dan kun je het beste twee keer per dag testen. Je zult zien dat na de LH piek de testen lichter worden.Vandaar dat je nog even doortest. ( de LH piek is natuurlijk niet je eisprong ) Maar misschien kun je dan gaan voelen wanneer hij ongeveer plaats vind!

( ovulatie testen niet met ochtend urine doen en geen liters water voor die tijd, maar mijn ervaring is dat hij echt wel donkerder wordt als het zo ver is. Je kunt in mijn album zien hoe dat eruit ziet )

Wanneer je Luteale fase 14 dagen duurt en het klopt met je berekening ( ongesteld 14 dagen na gevoel eisprong ) kun je het de volgende keer ook weer goed meten. En zo leer je je lichaam goed kennen uit mijn eigen ervaring. Helaas is vruchtbaar slijm niet altijd een duidelijke indicator.

Hopelijk heb je er wat aan!

12. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Op die manier, dan snap ik het wel ja. Wat vervelend dat je chemokuren hebt moeten ondergaan zeg.

Misschien zou je inderdaad ovulatietesten er dan bij kunnen pakken (naast het temperaturen) dan kan je kijken of de verhoging van de temperatuur ook een verhoging op de ovulatietest aangeeft. Dubbele check zeg maar, op internet kan je ook veel goedkope testen aanschaffen.

Dat je maar snel zwanger mag zijn, succes :)

13. Sharonn

Sharonn Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    16
    Bedankt voor jullie berichten. Ik ga de volgende ronde toch maar ovu testen kopen dan :)
    Ik heb inmiddels mijn temperaturen in een ap gezet. Die gaf eerst aan geen eisprong en vanmorgen ineens een andere grafiek. Late eisprong dan denk ik aangezien ik volgende week woensdag of donderdag mijn NOD verwacht. Elke maand hetzelfde..
    Kijken jullie even mee?

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina