Wanneer is pregnyl weg??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Melody1, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melody1

Melody1 Actief lid

14 dec 2015
    250
    0
    0
    Leeuwarden
    Succes vandaag Eza!!

2. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Hallo dames
    Volgende week vrijdag heb ik de tp. Vanmorgen al in gent geweest voor de 2de echo vanavond pregnyl zetten.
    Fyne jaarwisseling allemaal

3. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Juna heel veel succes en ik hoop voor jou op een dikke plakker :)

4. Eza

Eza Bekend lid

28 okt 2014
    813
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Wat goed Juna en wat fijn, hopen op een mooie plakbeebie😄
    Hier net mijn 2e echo gehad, cyste is weg gelukkig en links 1 van 13mm en rechts 2 van 10/11mm over 2 dagen weer terug en hopelijk meteen pregnyl zetten, nu maar duimen dat ze niet alle 3 groeien🙈Want dan word het afgebroken. Fijne jaarwisseling meiden, op naar een mooi en vruchtbaar 2016!!!

5. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Ik had links een cyste.....maar dat heb ik vaker ik duim voor een mooi ei eza

6. Melody1

Melody1 Actief lid

14 dec 2015
    250
    0
    0
    Leeuwarden
    Met dat goede nieuws gaan we 2016 in dames!!

Ik heb nog een klein vraagje Hoe lang moesten jullie die pilletjes voor de tp van een cryo. Ik heb 18 januari gesprek maar ben benieuwd wanneer dan ongeveer de tp is moet rond de 20e ongesteld worden.

Iedereen een heel mooi liefdevol en natuurl u jk vruchtbaar 2016 gewenst en dat we maar allemaal dik zwanger mogen worden dit jaar!

Liefs

7. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    #247 Babywish2016, 31 dec 2015
    Laatst bewerkt: 31 dec 2015
    Je bedoelt utrogestan?

Vanaf de tp 3x2 bollen tot aan de test dag en daarna tot week 7 maar dat
    Is verschillend per ziekenhuis

Heel fijn 2016 voor jullie allemaal

8. Melody1

Melody1 Actief lid

14 dec 2015
    250
    0
    0
    Leeuwarden
    Nee utrogastan had krijg ik er later bij maar moet nog een ander pilletje slikken weet niet welke dat dan is mqar vraag me af hoe lang ik dat moet hebben voor de tp

9. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Daar ben ik ook benieuwd naar dan :D

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Progynova...... Denk ik melody, maar had ik al uitgelegd 😋

11. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Hoe werkt dit dan babii

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Moet je eben teruglezen babywish, heb het paar pagina's geleden uitgelegd.

Maar snap überhaupt niet dat ze een kunstmatige cyclus gaan starten,
    Als je zelf een cyclus hebt. Scheelt je veel tijd en in je eigen cyclus zou je meer kans hebben aldus m'n artsen...

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
  14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Website van isala.... Bij mij duurde het dus 1,5 maand eer m'n bms dik genoeg was. Daarna hebben ze het maar jn natuurlijke cyclus gedaan..... Omdat cyclus ineens regelmatig werd!

Bij een kunstmatige cyclus
    Mocht u geen eigen cyclus hebben of een erg lange of erg korte cyclus, dan wordt een kunstmatige cyclus gemaakt met behulp van de medicijnen Progynova en Utrogestan. Hierbij start u op de eerste dag van uw menstruatie met Progynova 2 mg. U neemt vanaf dit moment 3 maal per dag 1 tablet.
    U belt de afdeling op de eerstvolgende werkdag voor het afspreken van een echoscopie. Deze echo wordt gedaan op een van de dagen tussen cyclusdag dertien en vijftien. Als het baarmoederslijmvlies de gewenste dikte heeft bereikt en er geen ei-blaasje is gezien (zie verderop), krijgt u van de arts het moment door wanneer u met de Utrogestan (100 mg) gaat beginnen. De Utrogestan brengt u driemaal daags twee tabletten vaginaal in.

Als bij de eerste echo blijkt dat het baarmoederslijmvlies nog te dun is, geven we het baarmoederslijmvlies nog wat meer tijd om te groeien. We zullen de groei met echo’s volgen tot het baarmoederslijmvlies goed ontwikkeld is en u met de Utrogestan kunt beginnen. Eventueel doen we bloedonderzoek en hogen we de dosering Progynova op.

Overzicht gebruikte medicijnen
    In onderstaand overzicht staan de werking en bijwerkingen van de medicijnen op een rijtje.

Soortnaam Merknaam Werking ​Bijwerkingen die kunnen voorkomen
    Oestrogeen Progynova (in tabletvorm) Opbouw van en ontwikkeling van baarmoederslijmvlies
    Zelden treden op:

verhoogd risico op trombose (bloedstolling)
    misselijkheid en braken
    hoofdpijn
    gespannen borsten
    doorbraakbloedingen
    vasthouden van vocht
    buikpijn
    stemmingsveranderingen​
    Progesteron Utrogestan (vaginale capsules)
    Bootst werking van progesteron na
    Zorgt voor verdere ontwikkeling van het baarmoederslijmvlies
    vaginale afscheiding
    slaperigheid
    misselijkheid en braken
    pijnlijke gespannen borsten
    hoofdpijn
    stemmingsveranderingen​

15. Melody1

Melody1 Actief lid

14 dec 2015
    250
    0
    0
    Leeuwarden
    Bedankt voor het artikel en ik weet ook niet waarom ze dat doen want ik heb een regelmatige cyclus!!

16. Babywish2016

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Maar waarom weer met die pillen starten leg uit dat je dat dan niet wil en dat je met de cryo op eigen kracht wil proberen...

Ja ik snap t babii het is zeg maar het lange protocol met de pil erbij... Die heb ik nooit gehad.... Dus vandaar....

Nog de beste wensen voor iedereen :)

17. Eza

Eza Bekend lid

28 okt 2014
    813
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ben benieuwd Melody de 18e, waarom ze je nu op deze manier gaan behandelen ipv hormonen spuiten, gelukkig gaat de tijd aardig snel en hopelijk snel een tp.
    Juna vrijdag al dat schiet ook op.
    Babywish had jij niet een smiley gehad en nu in de natuurlijke. Wachtweken of haal ik iemand nou door elkaar🙈.
    Ik heb om half 4 mijn 3e en hopelijk laatste echo en dan pregnyl zetten, ik laat het jullie weten uiteraard.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik vind het ook maar raar dat ze een kunstmatige cyclus willen starten. Een cryo heeft dan ook minder kans is mij altijd verteld, omdat het allemaal is nagebootst.

Je kan beter een cryo met een eigen cyclus hebben. Is je progesteron waarde na je eisprong wel ok? Want als her daaraan ligt, breekt je bms wellicht te snel af en is innesteling onmogelijk bijv. Maar dan ben je bijv veel te vroeg ongesteld ed.

19. Melody1

Melody1 Actief lid

14 dec 2015
    250
    0
    0
    Leeuwarden
    Nou ik zou het niet weten want dat is dus ook niet getest. Ik heb een cyclus van 28 dagen ongeveer kan soms een dag verschillen.

20. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Lees al een tijdje met jullie mee aangezien wij begin december begonnen zijn met het IUI traject met gonal F en Pregynl. Ik zag dat jullie testen of de pregnyl al weg is uit het lichaam. Nu heb ik getest na pregnyl 1 dag, 4 dagen en 5 dagen. Nu was er de dag erna een duidelijke streep te zien, dag 4 eigenlijk ook nog, vandaag was er dus echt een tuur tuur streep te zien. Is dat niet raar dat het dan na zoveel dagen er al bijna uit is? Aangezien ik wel eens hoor dat mensen na 14 dagen nog pregnyl testen krijgen..

Daarnaast komt mijn twijfel omdat ik na mijn curretage in juni nog 4 weken positief testte. Zal straks even een foto maken en bijvoegen!

Deel Deze Pagina