zwanger ofniet?? Help me ben pas 16 jaar!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kelmenel, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelmenel

kelmenel Lid

27 okt 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben 16 jaar en heb al bijna een jaar een vriendje. We doen het altijd met condoom maar wilde een keer zonder proberen! Dus dat hadden we gedaan. Nu ben ik dus bang dat ik zwanger ben. Ik slik gewoon de pil en we hebben het gedaan toen ik in de tweede week van mn strip was. Ben de pil geen 1 keer vergeten en neem het altijd rond dezelfde tijd in.
    Ik heb als het koud is gevoelige tepels, ben gisteren bijna flauwgevallen, heb een hoge bloedduk en ineens veel puistjes in mn gezicht. Ik weet niet of het symptonen zijn van zwangerschap maar ik ben er super bang voor.
    Ik moet nu nog 4 dagen de pil slikken en ik stop nu met de pil om te kijken of ik wel ongesteld word.

Kan ik zwanger zijn??

alvast bedankt

xx

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Lieve meid, als je gewoon de pil hebt geslikt zonder er één te zijn vergeten kun je eigenlijk niet zwanger zijn.
    Zou nu niet met de pil stoppen. gewoon die vier dagen nog doorslikken en dan even afwachten of je gewoon ongesteld wordt.
    Maar zoals ik al zei, met de pil kun je eigenlijk niet zwanger raken.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je aan de pil bent is de kans wel heel erg klein dat je zwanger bent en meestal ben je wel een paar weken zwanger voor je echt symptomen krijgt een weekje voor je ongesteld moet worden is dat meestal niet het geval.

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    volgens mij heb je maar 1% kans op zwangersschap als je aan de pil bent, dus die kans is niet groot, als je de pil niet vergeten bent. Je bent ook niet aan de diarree geweest of hebt overgegeven? Dan is de kans echt niet groot!
    Ik zou die 4 dagen van de pilstrip wel gewoon afmaken als ik jou was.
    Trouwens toen ik aan de pil was vrijden we nooit met condoom (dit kan natuurlijk alleen als je zeker weet dat je geen geslachtsziektes hebt) En dit ging altijd goed!

5. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hey meis,

als je gewoon de pil hebt geslikt, en hem niet vergeten bent, dan is de kans dat je zwanger bent echt superklein hoor! Wat alleen wel heeeeeeeeeeeeeel belangrijk is nu: pil doorslikken tot je strip op is!!!! Kijk maar in de bijsluiter.
    Als je strip op is, dan zul je zien dat je dan gewoon ongesteld wordt, de klachten die je hebt kunnen ook ergens anders van komen, misschien juist wel van de angst die je hebt op dit moment.

Gewoon de pil de komende 4 dagen doorslikken, en rustig blijven, en mochten de klachten blijven: maak dan even een afspraak met de huisarts.

Sterkte!

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Idd, als je de pil gewoon altijd hebt ingenomen: gewoon je strip afmaken! Je kunt dan praktisch niet zwanger zijn (of je moet bij die 0.1% horen, maar dat is dus een heeeeeeeeeeeeeeeele kleine kans).
    Dus: strip afmaken en als je je zorgen blijft maken, dan volgende week een test doen. Maar het kan echt bijna niet, hoor! :)

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk dat Blike gelijk heeft hoor! Ik zou niet te veel stressen als ik jou was. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk.
    Natuurlijk is de pil niet waterdicht, maar de kans dat... is zo super-klein en dan moet je ook net dan je eisprong hebben gehad... De kans dat je zwanger bent is echt verwaarloosbaar!
    Dat je bijna flauw bent gevallen en hoge bloeddruk: kan het zijn dat je er te veel mee bezig bent? Zelf zijn wij al heel lang bezig om zwanger te raken en soms ben je er dan zo mee bezig dat je van alles lijkt te voelen, je misselijk en duizelig voelt etc.
    Maar dat zit dan gewoon in je hoofd.
    Laat jezelf niet gek maken meid!
    Het komt echt goed!

8. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    #8 mama van jay, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010
    hallo,

2e wek?? Dat is juist de gevaarlijkste week om de pil te vergeten (sorry meid ik wil je niet onzeker maken)
    Wel zou ik het even afwachten en anders kan je de ha toch even bellen en je verhaal doen, en vragen of je bloed mag prikken??

4 dagen eerder stoppen met de pil kan voor 1 keer echt geen kwaad. Als je dan na 4 dagen nog niet ong ben, gewoon bellen!

Een vriendin van mij is hierdoor namelijk wel zwanger geraakt vandaar dat ik het zo vertel!

Succes meid

9. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Hee Meis,

Heel eerlijk denk ik dat de kans erg klein is. Als je de pil slikt, niet vergeten bent en ook nog in je 2e week onveilig hebt gevreeën dan is volgens mij de kans erg klein.

Het zou natuurlijk wel kunnen, ik bedoel de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar volgens mij is de kans wel bijna nihil..

Het kan zijn dat je je te druk maakt en je daarom "vreemde" verschijnselen hebt. Ik bedoel, wij "wanna be mama's" voelen elke maand wel iets maar moeten vaak constateren dat we onszelf weer voor de gek houden helaas.

In het geval je nu 4 dagen eerder gestopt bent, houd er dan rekening mee dat het nu niet veilig is hé? En de komende maand zal ik ook maar voorzichtig zijn, hoor..

In ieder geval veel sterkte en ik geloof dat het wel goed zit ;)
    (meld je anders bij de huisarts, hij heeft zwijgplicht en dan ben je er zeker van, een testje doen kan natuurlijk ook, maar dan zal ik nog wel die 4 dagen afwachten, voordat je test)

Liefs!!

10. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    Volgens mij staat er: "Ben de pil geen 1 keer vergeten".
    En volgens mij is de 2e week juist de week die niet veel uitmaakt, aldus mijn micro30 handleiding. (Sorry, is ook niet de bedoeling dat dit fout overkomt)

11. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0

Ze zegt dat ze de pil GEEN een keer vergeten is... En als je dan sex hebt gehad in de 2-de week, is het juist heel belangrijk om de strip af te maken, en evt. de volgende strip er direct achteraan.

12. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    @ mama van jay
    Ben de pil geen 1 keer vergeten staat er!

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    En pil vergeten in de 2e week is het minst erg :)
    De eerste week is niet goed en de laatste week is volgens mij het 'ergst', maar dit weet ik niet helemaal zeker. Weet alleen dat de 2e week niet zo heel veel kwaad kan.

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja idd, zo heb ik het ook altijd begrepen, dat het vooral in de eerste en laatste week het "ergst" is.
    Bovendien is het WEL belangrijk om gewoon je strip af te maken....

15. Within

Within Niet meer actief

Sterker nog; Volgens de nieuwe regels mag je 1 pil vergeten zonder dat het invloed op de veiligheid heeft.

Als je de pil goed hebt geslikt, is de kans 0,3% dat je zwanger bent. Aangezien miljoenen vrouwen de pil slikken, is die kans dus heeeel erg klein!

Gewoon je strip afmaken en niet teveel stressen, want stress is iets wat je menstruatie kan uitstellen ;)

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Nou als je de pil netjes slikt hoef je je niet heel erg ongerust te maken:).
    De kans op een zwangerschap is kleiner met de pil ,dan zonder pil.

Wat betreft de symptomen, dit hoeft verder niks te maken hebben met een zwangerschap. Wat jij beschrijft had ik niet tijdens de zwangerschap.
    Ik denk dat je het best de pil kan blijven slikken tot de stopweek en dan wachten op je ongesteldheid.
    Komt ie niet, dan altijd testen of contact opnemen met de huisarts.

Niet te druk maken meisje, enne volgende keer toch maar met condoom.;):)

17. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    ik ben zelf 2 keer zwanger geworden, terwijl ik de pil gewoon goed slikte (elke dag op dezelfde tijd). had geen diarree gehad of overgegeven...
    mijn moeder is ook 1 keer door de pil heen zwanger geworden van mijn broer, ook terwijl ze m goed slikte.

succes meis
    zoals gezegd kan je beter de strip afmaken
    zal voor je duimen dat het allemaal goed komt

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    lieverd
    de kans dat je zwanger bent is maar heel klein...je bent geen pil vergeten
    ik heb 15 jaar de pil geslikt, nooit met condoom seks gehad, wel meerdere keren de pil vergeten of overgegeven...maar zwanger ben ik er nooit van geworden

overigens, als je stopweek is, en je bent wel zwanger...dan krijg je volgens mij toch gewoon je bloeding, omdat de bloeding van een pil geen natuurlijke menstruatie is
    dus mocht je nog niet gerust zijn...dan even een zwangerschapstestje doen...kan je toch wel een kopen ergens waar niemand je kent?

hou het flauwvallen etc even in de gaten...dat kan ook een andere oorzaak hebben

succes

xxx

19. kelmenel

kelmenel Lid

27 okt 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ben al een stuk rustiger. Ik maak mn strip gewoon af en ik zou dan woensdag ongesteld moeten worden als ik het dan niet word ga ik een testje kopen. Ik hou jullie op de hoogte

xxx

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    lees nog even wat ik schreef...het kan zijn dat je wel gewoon een bloeding krijgt mocht je zwanger zijn, dit is omdat je de pil slikt, dit is geen natuurlijke menstruatie
    ik zou voor jouw geruststelling sowieso een testje kopen...maar als je echt geen pil vergeten bent is de kans dat je zwanger bent echt maar heeeeeeeeeeeel klein ;)

Deel Deze Pagina