Hallo dames. Ik ben moet 1 februari ongeveer mijn menstruatie krijgen. Mijn menstruatie loopt niet altijd even vlekkenloos, maar ik voel altijd wel wanneer ik mijn eisprong heb. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik zwanger geraakt door pregnyl. Ik kreeg geen menstruatie en geen eisprong. Maar sinds ik bevallen ben van onze dochter loopt mijn menstruatie best goed op schema. Nu willen we graag gaan voor een 2e wondertje. En nu meen ik toch echt symptomen te hebben. Ik ben misselijk, geen eetlust, hele erge buikkrampen, en heel erg aan de diaree. Ook heb ik pijn in mijn onderbuik en bekken, het trekt heel erg. Vorige keer had ik deze symptomen ook al voor mijn zwangerschap. Ook heb ik klachten in mijn onderrug. Ik hou natuurlijk ook een beetje buikgriep in mijn achterhoofd. Maar aangezien dat ik al best vaak buikgriep heb gehad, voelt dit toch heel anders. Meestal heb ik dan koorts en koude rillingen, dat heb ik nu helemaal niet. We zijn nu aan de 4e ronde begonnen. Dus het wordt nu wel heel spannend. Ik wilde gewoon eventjes mijn verhaal kwijt. Vindt het altijd wel fijn om het even met iemand te delen dat wij bezig zijn voor een 2e kindje.
Hoi Chantal, hier hetzelfde ongeveer. Ik heb geen medicijnen gehad om zwanger te worden van de eerste, dat is gelukkig na 1 jaar (vrij standaard dus) spontaan gelukt. Nu zijn we afgelopen mei ronde 1 in gegaan (dus nu ronde 9) voor een tweede. Ik heb hetzelfde, trekkerig gevoel in mijn buik, juist wel eetlust, maar het zelf klaarmaken staat mij tegen. Geen pijn in mijn rug, maar dat had ik bij de eerste ook niet. Pijn in het bekken herken ik ook. Soms steekjes in mijn buik, geen diarree (heb ik zondag wel gehad, maar dat sloeg vrij vlot om in het tegenovergestelde). Nu is dat wel weer op orde, maar het blijft trekkerig in mijn buik. Ik weet het ook niet. Mijn NOD is 2 februari, dus ongi kan het niet zijn. (Is altijd keurig op tijd bij mij, altijd al geweest ook.) Bij mij voelt buikgriep totaal anders, inderdaad. Dit is geen buikgriep, in ieder geval niet zoals ik het gewend ben. En buikgriep duurt ook niet zo lang. Dat is heel heftig, maar dat ben je op 1 of twee dagen altijd kwijt. Ik tenminste wel. Ik zit dus met dezelfde twijfels als jij. Ik vind het ook spannend, maar ik durf er nog niet op te hopen (al doe ik dat stiekum toch een beetje), want het zou niet de eerste keer zijn dat mijn lijf mij bedriegt..... ik hoop niet dat dit nu ook zo is. Veel andere signalen zijn er ook (nog) niet. Sporadisch wat pijn in mijn borsten, maar voor de rest alleen dat rare gevoel in mijn buik. Maar dat is wel constant aanwezig. Hé, houd je mij op de hoogte hoe het met je gaat? Kunnen we samen in spanning zitten...... Groetjes, Tanya
Hey Tanya Ja het is inderdaad super spannend allemaal. Ik heb voor mezelf wel voorgenomen om er niet te veel bezig mee te zijn. Maar het valt me gewoon op dat ik nu hetzelfde gevoel heb als mijn eerste zwangerschap. Ik ga jou zeker op de hoogte houden Tanya. Hou jij mij ook op de hoogte hoe het bij jou gaat. Ik zie dat je al een zoontje van 4 jaar hebt, prachtig is dat he die kleintjes. Ons dochtertje is nu 16 maanden
Ja, dat probeer ik mijzelf dus ook voor te houden, om er niet teveel mee bezig te zijn. Maar dat is moeilijker dan je denkt!! Toch? Vooral als je constant een trekkerig gevoel in je buik hebt, dat kun je moeilijk negeren. Ik had dat bij de eerste trouwens niet zo. Maar ik had andere dingen die ik nu niet heb. Tja, iedere zwangerschap is uniek zeggen ze, dus daar hopen we dan maar op. Maar ik vind het leuk om te lezen dat jij dat wel al had bij de eerste. Ik dacht stiekum al dat ik dat nu heb omdat ik bij de eerste een keizersnede heb gehad. Wat leuk he, die kleintjes.... ja. Een meisje van 16 maanden. Dan zijn ze zooooooooo schattig, en vertrouw mij er maar op, iedere periode heeft zijn charmes, met 4 zijn ze ook geweldig leuk..... Mijn zoontje kan al zoveel!! Dat is echt mooi om te zien, hoeveel ze ineens leren! Ben benieuwd naar hoe het met je gaat, en ja, ik houd jou ook op de hoogte!!
Hey Chantal, hoe is het nu met je? Nog steeds symptomen? Hier wel, nog steeds trekkerig en rommelend gevoel in mijn buik, bovendien nu ook bruine kleur rond de tepels, vollere borsten met blauwige aders eroverheen. Ik begin nu echt benieuwd te worden!!! Ik probeer mij er niet teveel mee bezig te houden, maar ik hoop het heel hard, al weet ik dat mijn lijf mij wel vaker voor de gek houdt!! Ben benieuwd hoe het met je is.... Al zou ik volgens de pendels nog niet zwanger moeten zijn, haha Maar ja, soms hebben ze het mis Heel hard hopen maar..... Ik hoor graag van je hoe het met je gaat....
hoi Hopenopwonder, Ik hoop het ook heel erg... het is heel spannend.... tja, het klinkt goed, maar dat wil niet zoveel zeggen; mijn lijf heeft mij al vaker bedrogen. Mijn man zegt nu al: 'ik verheug mij nog nergens op, want het heeft er al vaker heel erg op geleken dat het raak zou zijn'.... en daar heeft ie gelijk in, maar het blijft spannend.
Hoi Tanya. Ja ik heb nog steeds symptomen, maar ik ga er niet al teveel van uit dat ik zwanger ben. Ik voel me wel anders dan normaal, maar we zullen zien. Het zal natuurlijk geweldig zijn als het wel zo was, maar ik ben er niet al teveel mee bezig. Dat komt omdat we vorige keer heel lang bezig zijn geweest voordat ik zwanger raakte. Ik ben nu zo gelukkig dat we al een mooi klein prissesje hebben. Maar volgende week weet ik meer, dus dat wordt helemaal spannend. Ik hou je op de hoogte. Jij ook veel sucses in deze spannende tijd.
Hoi Chantal, ik zou het nog eens proberen hoor, om te testen; als je nog niet ongesteld bent, op 2 februari. Ik denk ook dat je misschien wat vroeg getest hebt.... ik hoop het voor je. Bij mij is iets gebeurd dat normaal nóóit gebeurt, ik ben van woensdag op donderdag ongesteld geworden :x!! En dat terwijl ik er normaalgesproken de klok erop gelijk kan zetten (26-28 dagen, maar nóóit minder!!) , en nu zijn het maar 22-23 dagen! Vreemd genoeg heb ik wel nog steeds dat trekkerige gevoel in mijn buik.... Heeeeeeel raar..... en dat terwijl ik nooit, echt nóóit last heb van mijn ongesteldheid, niet vooraf, niet tijdens.... daar kan ik mij op zich echt gelukkig mee prijzen, maar dit vind ik dus wel echt vreemd. Het is wat je zegt, gelukkig heb ik mijn stoere zoon, maar het zou zo leuk zijn..... en dit begrijp ik niet..... wie het weet mag het zeggen!! Ik zou willen dat ik het wist. Ik wil hier ook niet meteen voor naar de huisarts rennen, maar ik houd het wel in de gaten, want vreemd is het wel....
Hoi Chantal, Ik ook een negatieve test. Maar eigenlijk wist ik het al wel.... hoe is het nu met je? Heb je nog eens getest? Groetjes, Tanya