Hey dames, Ik word toch echt gek van mijn lichaam! Jaren doet hij niks, maakt geen ei e.d. aan en nu we doorgestuurd zijn ben ik geprikt op Progesteron. Ze zei dat mijn waarde 14 was, wat dus inhoud dat er een eisprong is geweest? Ik heb geen idee wanneer die geweest is, want had op CD7 een giga dip en daarna is me temp iets omhoog gegaan... Heb wel zo nu en dan buikpijn, maar een menstruatie zet niet door. Jammer dat ik dus niet precies weet wanneer er een ei was. Vraag me overigens af of er wel een ei was???? Kijk dat hij niet bevrucht kan worden oké, maar dat er iets gebeurd is al heel wat. Wordt je met een waarde van 14 ook ongesteld??? Ze zei we vermoeden dat je dus inderdaad een eisprong hebt gehad aangezien je Progesteron 2 weken geleden 5 was....
Hoi Babii, een progesteron boven de 10 duid idd volgens mijn gyn ook op een eisprong. Ongeveer een week (7 dagen) na je eisprong moet hij boven de 30 zitten, dus ik denk dat je nog heel kort na de eisprong zat. Ik duim voor je meis...
Hey meis, Ik weet zeker dat ik niet kort na mijn eisprong zat . Op CD8 was mijn ovu test aardig donker, maar niet donker genoeg. Ben op CD8 begonnen met ovu testen. Op CD7 had ik een giga temp daling wat kan duiden op een eisprong: 2fbd95 Ovulation Charts Op CD12 heb ik bloed geprikt en kwam er dus een progesteronwaarde van 14 uit. Ik zat dan als ik een eisprong gehad heb op 5 DPO. Normaliter prik ik op 7 DPO bloed, maar vraag me af of je bij een waarde van 14 wel een bloeding krijgt....?? Daarbij was die hele eisprong veel te vroeg . Was net 3 dagen niet meer ongesteld.... ik hoop zo erg dat ik straks ongesteld wordt en dat mijn lichaam weer zelf een eisprong maakt, beter iets als niets. De IVF arts zei dat het inderdaad waarschijnlijk een eisprong is geweest.... En ben zo bang dat er volgende maand dus weer niks gebeurd .... Maar het belangrijkste is: wordt je met een progesteronwaarde van 14 wel ongesteld?
In principe wel, ik ben ongi geworden met een progesteron waarde van 3... Je eisprong zal niet krachtig geweest zijn ivm dat hij zo vroeg was, maar daar kunnen ze wat aan doen met medicatie... Ik hoop zo voor je dat je snel duidelijkheid gaat krijgen... en snel mag beginnen met IVF.... (of dat t perongeluk daarvoor nog raak is, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!)
Nou, dan ben ik benieuwd wanneer ik het wordt! Mijn LF is normaal goed hoor en mijn progesteronwaarde ook, rond de 53.9 . Maar had medicatie omdat ik geen eisprong van mezelf heb. En wilde even rust in mijn lichaam dus dacht: even geen medicatie. En nu ineens spontaan een eisprong. Had dit 3 maanden geleden ook, was net na het Menopur spuiten, toen ongi en ineens spontaan een ei. Vervolgens helemaal geen ei meer, weer aan de Menopur een ei, op 6 DPO ongesteld en nu weer spontaan een ei. Kan alleen maar zeggen: laat er maar snel weer een ei komen, maar liever een dik bms! Dan kan de IVF beginnen, want mijn slijmvlies is ech het probleem. Die eitjes komen wel met spuiten..... Toch apart dat me lichaam dan opeens iets doet.... Jeetje en dan maar afvragen: wanneer wordt je ongi..... DILLEMA hahaha
Ach lieve Babii wat neemt je lijf je elke keer weer in de maling met die malle fratsen Ik denk dat het heel persoonlijk is of je wel of niet ongi wordt bij bepaalde waarden. Ik wordt bij waarden van nul komma nogwat of 1 of 2 komma nogwat wel uitmezelf ongi, maar dan pas na een dag of 40. Maar bij waarden van rond de 15 word ik 'keurig' na enkele dagen pre-ongi bloed te hebben gehad op uiterlijk 10 DPO ongi... Maar denk dat dit bij iedereen kan verschillen. Ik hoop voor je dat DE oplossing snel voor jullie gevonden gaat worden!!
Fijn lijf he Maartje??? Ik word er soms zo moedeloos van. Zo doet hij jaren niks en zo maakt hij zelf een eitje aan. Vervolgens gaat ie rond CD7 springen en dan is de uitslag Progesteron 14. Laten we maar afwachten wat er gebeurd, wat ik wel merk is dat ik sinds jaren weer nat van onderen ben. Ben dat nooit geweest. Vandaag geen buikpijn en het nare is volgens mijn temp zit ik vandaag op 8DPO. We wachten maar weer af en anders een paar pillen Progynova, die geven vast een ontrekkingsbloeding of niet?
Wat ik me overigens ook nog afvraag: Progesteron bouwt toch alleen na de eisprong op? Het kan dus nooit dat er een eisrpong bezig was te komen dat er daarom progesteron werd opgebouwd? Mijn ovu testen zijn namelijk ook licht gebleven...
ik weet t niet meid. Ik had zelf ook altijd waardes van 15 en volgens de gyn was dat een eisprong. Ik had geen hele grote tempverschillen in mijn kaartje. WErd wel na 30 dagen plus of min gewoon weer ongesteld, maar wel kort en weinig.
Progynova als ongi opwekker zou ik persoonlijk niet doen. Wat een troep en wat een hoofdpijn en wat raakt m'n lijf in de war van progynova!! Je kunt dan beter 10 dagen de pil slikken, of 10 dagen een primolutkuurtjd doen. Progesteron en geen eisprong: ik heb zgn luf-eieren: eieren die wel groeien maar veelal niet tot een sprong leiden. Ik heb dan wel vaak progesteron in m'n lijf... Rond de 15... Dus hoe dat dan precies zit?? In je follikel groeit een ei. Als je follikel groot genoeg is springt ie. Het follikel blijft dan achter en heet vanaf dat moment het gele lichaam. Het gele lichaam maakt progesteron aan. Bij luf-meisjes gebeurt het dat het follikel niet knapt, er geen ei vrijkomt, maar het lijf wel denkt dat alles klaar was voorde eisprong en dan is er geen geel lichaam (dat ontstaat immers pas na de eisprong) maar het follikel gedraagt zich dan wel als geel lichaam en maakt dan dus soms progesteron aan. Dan heb je vaak een vlutwaarde. Maar of dit bij jou het geval is?? Ikke ben geeeheeen dokter, hooguit een amateur dokter x
Haha, nou samen met Jippie wel onze forum dokter hihi. Ik heb al meerdere malen gehad dat mijn Progesteron laag was, bij een menstruatie en ook midden in een cyclus. Ik heb geen luf eieren, heb alles perfect volgens de gyn.... Alleen geen ei. Daarbij was 2 weken geleden mijn progesteron 5, dus dat is wel laag. En nu???? Nu is het CD17 en wat denk je??? Een posi ovu test en nee heb niet geklust op CD7 met mijn man, ook niet daarna en ook niet daarvoor. Dus zwanger ben ik niet.... Heb een giga druk op de rechterkant van mijn buik, wat ik altijd bij een eitje heb. En een bijna positieve ovulatietest heb? Nou ja bijna, beide strepen zijn hetzelfde qua kleur...............
EGO bericht : Ik had de IVF arts verkeerd begrepen . Laten we maar zeggen dat het aan mijn "geverfde" haarkleur ligt . Mijn Progesteronwaarde was 1.4 en dus niet 14 . Alles onder de 5 duidt op geen eisprong, ik had dus op CD11 geen eisprong gehad. Ze is helemaal blij dat mijn lichaam ook maar iets doet! Ze zegt het is in ieder geval iets. We gaan niet meten op mijn baarmoederslijmvlies, we laten de natuur even met rust nu . Moet over 2 weken weer bloedprikken, na mijn menstruatie om te zien of de cyclus verder gaat met herstellen. Ze zegt: meid ik ben hier blij mee en ik denk u ook. Dus ik heel blij: JAHAAAA zeker, maar mijn bms dan . Ze zegt neemt u eerst even rust en daarna kijken we weer. Het belangrijkste is dat er iets gebeurd. Dus ik al heel angstig: ik mag wel door voor IVF he?? Zegt ze: jazeker, dat u een eisprong heeft betekend niet dat u niet door mag. U bent zolang bezig dat als uw cyclus weer perfect werkt we gewoon IVF doen. Puur om jullie te gaan ontlasten en meer kans te geven. Jullie wachten mag nu eens beloond worden. Zo zie je maar dat ook Kim dingen verkeerd kan begrijpen .