3,5 maand na bevalling nog een grote buik

Discussion in 'Na de bevalling' started by Kipsatee, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kipsatee

Kipsatee Lid

Aug 31, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste mama's,

Ik ben 3,5 maand geleden bevallen (via een spoedkeizersnede) van een prachtige dochter (4668 gram en 54 cm). Ik had tijdens de zwangerschap een behoorlijke buik. Na de bevalling heb ik de eerste 2 maanden heel weinig beweging gehad, doordat ik behoorlijk last had van bekkeninstabiliteit. Nu gaat dat gelukkig steeds beter en kan ik eindelijk weer fatsoenlijk bewegen. Ik heb alleen nog een buik van je "u" tegen zegt! Vandaag kreeg ik alweer de vraag of ik zwanger was.
    Gek word ik ervan. Ik vroeg mij af, of meer moeders hier last van hebben (gehad) en of dat nog wegtrekt?
    Mijn buik is al wel iets geslonken, maar ik zie er nog steeds uit alsof ik 4 maanden zwanger ben:x

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Idem hier.. Ik was niet heel dik tijdens de zwangerschap maar de helft is wel gebleven :( Heel vervelend he.

3. Kipsatee

Kipsatee Lid

Aug 31, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik schaam me er best een beetje voor!
    Is dat na de eerste of de tweede zwangerschap bij jou?

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik schaam me ook rot :( Maar ik heb niet de moed om intensief te sporten ofzo, en kan altijd al slecht lijnen :)

Na de tweede met name.

5. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    Hier ook hoor, ik ben dan wel van het sporten, ben nu ongeveer een maand bezig en begin nu een klein beetje te merken dat het minder wordt. Maar het gaat zooooo langzaam, zo frustrerend!

Ik ben 14 kilo aangekomen, dus ik dacht dat dat wel netjes was, maar hier ook de helft blijven zitten.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat is idd normaal dacht ik, 14. Hier maar 10 en ik had meteen mn eigen gewicht zelfs weer, maar wel een buik..

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een buikje is volgens mij heel normaal, dat was het laatste wat bij mij 'wegsmolt' en dat was een jaar na de bevalling. Toen ben ik direct meer afgevallen wat eigenlijk niet de bedoeling was, dus nu met mijn tweede zwangerschap ben ik lichter dan bij de eerste.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou hier smelt het niet weg helaas. tWordt eerder erger dan minder.

9. Kipsatee

Kipsatee Lid

Aug 31, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel fijn om te horen, dat ik niet de enige ben.
    Er moeten bij mij ook nog wat kilo's af (10 om precies te zijn), maar ook dat wil niet echt lukken. Eet eigenlijk bijna niks meer, maar die weegschaal blijft maar hangen :(
    (Was zelfs even bang dat mijn weegschaal kapot was, maar helaas...)
    Sport elke dag (half uur op de hometrainer en 15 minuten cardio)

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    In principe zou je iedere dag 30 minuten moeten bewegen om de richtlijn voor gezond leven te halen. Bijvoorbeeld wandelen naar de bakker, stofzuigen, fietsen, etc. Dat is niet om af te vallen, maar "standaard beweging" per dag.

Als je extra wilt sporten om bijvoorbeeld af te vallen, komt dat daar bovenop. Sporten is erg belangrijk, maar het moet wel samengaan met een gebalanceerde voeding. Zoveel extra verbrand je namelijk niet met sporten alleen.

Een rekenvoorbeeld aan de hand van een vuistregel:
    *Stel je weegt 70 kg
    *Als je 10 km aflegt, verbrand je ongeveer 700 kcal extra
    *Hardlopend doe je daar ruim een uur over
    *Wandelend doe je daar ruim 2 uur over

Een kilo vet, staat gelijk aan ongeveer 7000 kcal.
    Om puur met sporten 1 kilo vet te verliezen, moet een vrouw van 70 kilo: of 10 uur hardlopen, of 20 uur stevig doorwandelen.

Bovendien krijgen de meeste mensen honger van extra sporten, dus is af en toe een extra belegde boterham (of iets anders) snel gepakt. Dan is het wel gezond dat je sport (beter voor je hele lichaam), maar zal je weinig tot niets afvallen.

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Frustrerend is dat he.
    Hier ook hoor. Ik weeg zelfs 2 kilo minder dan toen ik zwanger werd en nog een buik! Echt alsof ik alweer zwanger ben.

12. Kipsatee

Kipsatee Lid

Aug 31, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmz, dat zijn nogal wat afstanden. Dat lukt mij helaas (nog) niet ivm die bekkeninstabiliteit. Buiten het sporten op de hometrainer (elke ochtend) loop ik zo'n 3 a 4 km per dag.
    Dat gaat nog laaaaaaang duren dan!

13. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Jammer is dat, he. Ik zou zelf ook wel willen dat het (stukken) sneller zou gaan. Maar ik ga rustig door met sporten, dan kom ik er hopelijk vanzelf. Want ik baal ook van mijn overgebleven buikje ;)

14. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Hier hetzelfde probleem na de tweede zwangerschap, echt niet grappig! Ik ben niet van het lijnen maar ben wel meer op mijn eten gaan letten (geen snoep en minder koolhydraten) en daarnaast ben ik op advies van een vriendin de plank gaan doen, fantastisch! Ik moet het 60 dagen doen, iedere dag (dus echt iede dag, niet een dagje niet omdat het druk is ofzo) en dan 4x een minuut met iedere keer een minuut rust ertussen. Ik ben slank van mezelf en mijn kleren van voor de zwangerschap zitten zelfs los maar die buik... En begin nu echt te merken dat het veel minder wordt!! Het kost 7 minuten per dag en liefst zou ik er ook echt bij sporten maar dat lukt me nu gewoon qua tijd nog niet en vind dit een fijn alternatief wat echt ook werkt bij me. Maar heb dusndezelfde frustratie als veel dames, pffff....

15. 2jees

2jees Niet meer actief

wat houd dat in, Sleeples?

16. Kipsatee

Kipsatee Lid

Aug 31, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu maak je mij wel heel erg nieuwsgierig! Hoe gaat dat dan???

Share This Page