Ik vind het best wel raar dat het ziekenhuis dat soort informatie doorgeeft als iemand belt en dat ze al bezoek binnen laten komen als ze nog aan het hechten zijn.
ja maar het schijnt dat ze continu belde naar de ZH dat ze gek werden,en toen ze van de zuster hoorde dat hij er was hebben ze de telefoon aan mijn vriend gegeven en mijn SM kan zo vertellen dat mijn vriend geen andere antwoord kon geven ze had gezegt dat opa en oma's het recht hadden om 5 min langs te komen. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat nu met onze 2de. ik heb nu het idee dat het wat aan het rommelen is maar ja kan nog max 4 en half weken duren
Nou succes, hier rommelt het ook al een paar dagen, maar ja je weet het inderdaad nooit....Hopelijk gaat het in elk geval deze keer beter met het bezoek, zou het echt niet leuk vinden als mijn familie zo zou doen.
Poe schoonmoeders...... Hier ook een die alles graag snel wilt weten... en ook het liefst gelijk voor de deur staat.. ze belde ons ook al op toen ons nichtje geboren was voor mijn schoonzus zelf had gebeld... Wij willen pas bellen als we goed en wel gewassen zijn en even van elkaar hebben genoten. mijn ouders en zus als eerste, daarna pas schoonouders... (waar ik van te voren een duidelijke afspraak mee wil maken dat wijzelf de zussen van mijn vriend bel, aan haar reactie kijken we of we die eerste zelf bellen ) (Mijn schoonmoeder zou zo mijn moeder bellen om ze te feliciteren zonder dat we ze zelf hebben gebeld vandaar in die volgorde ) Tijdens dat belletje willen we gelijk afspreken hoe laat iedereen kan komen (schoonfamilie is altijd nogal rijkelijk druk aanwezig en weet niet of we daar gelijk en allemaal tegelijk zin in hebben.... babytje wordt zo door sschoonmams uit mijn armen gerukt, en geeft het dan zo aan alle schoonzussen en nichtjes... want dat is zo leuk voor de video... )
Poeh zeg, als ik dit zo lees, ben ik echt blij dat het bij ons allemaal wat kalmer is. Mijn moeder kan ws. niet eens langskomen de eerste dag na de ks. Dat is dan weer het andere uiterste, maar ze gaat wel kramen bij mij. Dus dat is dan maar even niet anders (is echt niet te regelen voor haar ivm werk).
ik heb pas gebeld toen ik bevallen was.. Eef was er om 5:09, heb mijn ouders om 6 uur gebeld.. mijn moeder had al zo'n vermoeden omdat ik haar elke avond belde en toen niet. Ik wilde gewoon niemand ongerust maken.. kon uren gaan duren.. nu duurde het bij mij maar 6 uur, maar toch..
Mijn ouders hebben aangegeven het pas te willen weten als de kleine er is. Ik weet niet of mijn schoonouders het al willen weten als ik bezig ben. Ik kan het ze wel eens vragen. Maar in principe voel ik er het meeste voor de (schoon-) ouders en broers pas te bellen als de kleine er is en ik de kans heb gehad even bij te komen en op te knappen. (Hoewel ik niet uitsluit dat ik zo hyper ben dat ik tijdens het hechten al lig te bellen... ben een beetje een rare wat dat betreft. ) Ik denk dat we wel zien hoe dat gaat als het zo ver is. Het zal ook wel een beetje aan het tijdstip liggen denk ik. Hoewel ze het vast graag willen horen als hun kleinkind geboren is, ga ik ze ook niet om 4 uur uit hun bed bellen. (Denk ik... zal er ook wel weer aan liggen of ik moe ben of hyper. )
Bij mijn eerste bevalling hebben wij mijn ouders gebeld dat de vliezen waren gebroken maar nog geen weeen. Mijn ouders zouden voor onze hond zorgen vandaar. Omdat we het niet vonden kunnen dat mijn schoonouders van niks wisten hebben wij hun ook gebeld toen. Ze hebben toen zelf ook niet gebeld of zo, wachten alles rustig af. Toen ik bevallen was (volgende dag, net iets na 12 uur s'middags) hebben we gebeld en gezegt dat ze nog controlles moesten doen enzo dus dat ze over ongeveer 1 uurtje welkom waren. Dit is prima gegaan. Bij mijn middelste zouden mijn schoonouders voor mijn zoontje zorgen omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen dus die hebben wij s'morgens gebeld net voordat we naar het ziekenhuis moesten. Ook mijn ouders weer op de hoogte gesteld. Verder ook geen problemen gehad. Gebeld na de bevalling en toen ik gewassen enzo was en toen zijn ze meteen allemaal gekomen. Mijn derde bevalling zouden mijn schoonouders ook voor mijn andere 2 kids zorgen. Maar had al de hele nacht weeen gehad die niet doorzetten. Naar mijn ouders gegaan en daar gebleven. In bad geweest en toen zei mijn moeder op een gegeven moment ik zou de vk toch maar even bellen want volgens mij is het nu goed bezig haha. Die waren dus ook al op de hoogte. Schoonouders zijn daarna voor de kids gekomen toen wij naar het ziekenhuis moesten. Ook na de bevalling gebeld en stonden na 1 uurtje weer op de stoep. Nu was het wel s'avonds. Hier dus geen problemen gehad met vervelende ouders of schoonouders. Vond het zelf ook fijn dat ze op de hoogte waren. Maar je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen.
haha wij waren nog uit eten geweest, toen we terug kwamen had ik om de 5 minuten ween van een minuut. Mijn moeder was mee uit eten geweest dus die was er toen ook nog. Ze is de hele avond gebleven, wat ik erg fijn vond. Had dat vantevoren niet verwacht. Ze is ook bij de geboorte geweest, ik vond dat heel bijzonder! We hoefden dus niet te bellen Mijn vader is snachts ook nog heel even geweest, die heeft op zijn werk gezegd dat ze het uit mochten zoeken Deze keer weet ik niet wat we doen, of we bellen als het echt begonnen is of niet..
Bij de eerste bevalling hebben we van te voren niemand gebeld. Toen de kindjes geboren waren hebben we na ong een half uur á een uur onze ouders gebeld om het nieuws te vertellen. Verder van de familie eigenlijk niemand gebeld, gaat toch wel de ronde en ze krijgen vanzelf een kaartje ! Bij de tweede bevalling hebben we rond 4.00/4.15 besloten naar het ziekenhuis te gaan, gezien mijn ouders op de oudste twee zouden passen hebbben we die toen gebeld. En ongeveer een á anderhalf uur nadat de kleine geboren was hebben we onze ouders gebeld, daarnaast heb ik de geboorte van onze dochter aan iemand anders gemeld gezien hij heel speciaal is voor mij, de rest merkt het wel via het kaartje in de bus of dat ze het horen van iemand anders ! Zo hebben wij het gedaan !
Wat ook zo irritant is: schoonouders die op het laatst elke dag bellen, zogenaamd uit interesse, maar toen wisten ze natuurlijk wel dat toen ik niet opnam, ik aan het bevallen was. Vond ik niet echt grappig. Als ze dit keer weer elke dag gaan bellen, ga ik echt niet altijd opnemen, heb daar echt geen zin in.
Ik ben om 6.45 bevallen en heb om 7.10 mijn moeder gebeld. Ze kwam meteen en dat mocht ook ondanks dat ik nog niet had gedouched ofzo. Mijn vader kreeg ik pas tegen 8 uur te pakken en die is ook meteen langs gekomen. Mijn vriend heeft mijn schoonmoeder tegen half 8 gebeld en die kwam 's middags. Alles keurig in overleg met elkaar betreft bezoek enzo. Doe wat jij prettig vind en wees heel duidelijk wat je wel en niet wil. Hou bij wie wanneer komt en hoe laat zodat je ook tijd voor elkaar heb.
bij onze 2de (als ik de kans krijg) wil ik graag dat mijn ouders eerst langs komen en zodra die geweest zijn belt mijn vriend maar naar zijn ouders maar wel onder voor waarde ze kunnen komen rond half 4,ik wil mijn schoonmoeder niet bij hebben als ik borstvoeding geeft want anders geeft ze continu kusjes (zoals het bij de eeste van mij ging) en dat vind ik gewoon niet prettig ,maar toch heb ik het gevoel dat ik de kans niet krijg en ik weet niet waarom,misschien door de haat gevoelens die mijn schoonmoeder heeft gecreerd toen bij de eerste (zoals bij bevalling en borst voeding en toen ik over ging naar de fles bleef ze op haar gat zitten en door de gemeene woorden wat zei allemaal tegen mij zei heb gewoon weg nog erg trauma aan overgehouden.)
Hier van tevoren niemand op de hoogte gebracht. Kleine meid is om 12 uur geboren en rond 2 uur hebben we denk ik gebeld. Hechten en bv was toen achter de rug, kleine was nagekeken enz. Mijn ouders zijn om half 5 gekomen, schoonouders s avonds om 7 uur.