wie van jullie mogen wel n bedzeiltje gebruiken|? ik hoor hier in de buurt die mag t wel die mag t niet,ik moet t nog naar vragen,maar vind t wel normaal dat dit mag,en ook zn hydrofiele luier waar t hoofdje ligt ja dat is hier ook bij die mag t wel en die weer niet! groetjes krulliewullie
Op het uitzetlijstje van ons kraamcentrum ztaat 'klein zeiltje', maar ik kies er zelf voor om geen zeiltje te gebruiken, maar alleen een molton onderlegger. Een hydrofiele luier bij het hoofdje werd bij onze meiden al gedaan en nu waarschijnlijk wel. Maar goed, de hydrofiele luiers heb ik toch wel in huis, dus doen ze het niet, dan niet. Je gebruikt ze toch voor -tig andere doeleinden ook Ik heb het bedje nu al opgemaakt voor Junior en zelf wel de hydrofiele luier in een punt gevouwen en gelegd waar het hoofdje komt.
Hier mocht het niet en heb het ook echt nooit gemist hoor. Een hydrofieldoek heb ik inderdaad wel gewoon onder het hoofdje gehad, anders blijf je bed verschonen met een beetje pech
oke bedankt iedereen voor de tips/antwoorden! ik ben benieuwdals ik t goed heb begrepn komen ze hier ook eerst ff kijken of je alles in huis hebt,dus dan zien we t dan wel! groetjes krulliewullie
Dat klopt, maar anders dan haalt de KV het er wel uit Batchie: als de kruik gaat lekken kan het water niet weg en ivm wiegendood mogen er geen zeiltjes meer gebruikt worden!
Kijk ik vind met die dingen altijd iedereen moet het zelf weten, maar als ze een zeiltje afraden ivm wiegendood dan komt er bij mij geen zeiltje in! Maar dat is ieders eigen keus!
En zo'n zeiltje is nog eens superoverbodig ook. De luiers van tegenwoordig lekker amper nog door en als het dan eens een enkele keer gebeurd is dat zo weinig, dat het het matrasje niet eens bereikt..Ik snap ook niet waarom die dingen nog op het lijstje staan, echt raar... Pas als je kindje 's nachts zindelijk moet worden is een bedzeiltje aan te raden, dus dat is pas vanaf een jaar of 3...
Ik ben net zo hoor sweetangel. Als ze het ivm wiegendood afraden dan hoef ik het niet meer Maar goed, ieder zijn/haar eigen keuze hè
Ik wist het niet, ik had het juist gekocht omdat mijn zoontje laatst dus zwaar was doorgelekt met diarree tot aan zijn matras toe.. En dat zelfs binnen 15,in nadat hij een nieuwe luier had.. Maar nu ik dit weet ga ik het niet gebruiken
Batchie, mss kun je overwegen om een maatje grotere luiers te proberen? Soms groeien ze zo ongemerkt uit een bepaalde maat, dat je net te laat bent met een maatje groter...
Ik gebruik al vanaf het begin gewoon een bedzeiltje hoor, ook in de kinderwagen. Niet zo plastic ding, maar van stof, die je gewoon bij de hema koopt! Ik leg het ook niet onder zijn hoofdje, ik dek zijn bedje half op nu en leg het zeiltje halverwege en die zet ik vast met luiertape! Dan een molton en een hoeslaken er overheen en net over de rand van het zeiltje doe ik een hydrofileluier in een driehoek vouwen en zet ik ook vast aan de onderkant van het matras met luiertape! Dus Sem ligt met zijn hoofdje boven het zeiltje op de hydrofileluier, alleen zijn lijfje lig op het zeiltjes gedeelte. Ook heeft hij een slaapzakje aan, met een dun lakentje omdat hij anders door zijn bed heen wandeld!