Komt dit door pco-syndroom?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lumiere, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Beetje genant, maar weet iemand of je door pcos pijn bij gemeenschap kunt hebben?
    Ik heb soms wel en soms geen stekende pijn bij doorstoten. Die pijn zit dan li of re en komt als felle pijnscheuten alsof hij tegen iets stoot dat erg onder spanning staat.

Kan dat komen door de cystes in mijn eierstokken? Ik heb pcos aan beide kanten. Ik heb wel eens gehoord dat je eierstokken dan groter zijn? Het lijkt niet samen te hangen met mijn cyclus, want die heb ik nauwelijks. 32-100 dagen.

Iets anders lijkt me niet de oorzaak, geen soa-risico ofzo (mijn hele leven maar 1 partner) en we gebruiken condooms. Ook geen darmproblemen of spanningen.

Ik heb het al eens aangekaart bij de huisarts, maar die deed een uitstrijkje en toen daar niets uitkwam moest ik maar eens afwachten. Maar het blijft onregelmatig terugkomen. Ik kan me voorstellen dat de cystes voor spanning en pijn zorgen, maar in deze mate? Terwijl ik buiten gemeenschap om geen buikpijn heb.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Door cystes op je eierstokken kunnen ze inderdaad iets vergroot zijn, maar niet in die mate dat het pijn zou moeten opleveren. Hier altijd PCOS gehad en nooit buikpijn van/door de kleine cystes zelf, ik had het ook aan beide kanten.

Als je gemeenschap hebt, kun je de eierstokken niet raken. De eierstokken liggen in je buikholte, die afgescheiden wordt door de vaginawand. Daar kom je dus niet bij in de buurt. Je zou bij het stoten wel de baarmoedermond kunnen raken, dat kan pijn opleveren.

Deel Deze Pagina