Zijn er hier meiden die proberen zwanger te worden door middel van een gestimuleerde cyclus? Maar dan zonder inseminatie? En die zin hebben om te kletsen? Ik heb PCO en ben vorig jaar begonnen met clomid. Dit sloeg na een tijdje niet meer. Heb in augustus een kijkoperatie gehad en alles was dik in orde. Het zaad van mijn vriend is iets trager dan het moet zijn maar vruchtbaar genoeg. Afgelopen ronde eerste keer spuiten met Puregon en Pregnyl. Alles ging goed tot de laatste echo op dag 17.....minimaal 12 eitjes te zien. Overstimulatie en zit nu aan de duphaston. Maandag weer echo om te kijken of alles weer rustig is en of ik door mag met spuiten zodra ik ongesteld ben. Maar zijn er hier meiden die met hetzelfde bezig zijn als mij? Of hebben gedaan en hun ervaringen willen opschrijven?
Ehh, ik wilde eerst niet gaan reageren omdat mijn berichtje niet heel erg optimistisch zou zijn, maar goed, als ik ook niet reageer verdwijnt je topic zo naar beneden. Ik hoop voor je dat straks meer optimistischer berichtjes geplaatst gaan worden. Ik heb ook eerst Clomid gehad. 1e Clomid: 1e FM een ei van 25 a 26 mm, geen slijm, 2 dagen later ei 31 mm beetje slijm maar zaadjes allemaal dood. Ei is niet gesprongen (ondanks Pregnyl) en is een cyste geworden. 2e Clomid: Perfect, 2 a 3 eitjes. Helaas geen zwangerschap 3e Clomid: 1 en al ellende Toen ben ik na een maandje pauze gestart met Puregon 25 en Lucrin 20 en zou ook Pregnyl moeten gaan gebruiken. Maar bij de 1e FM bleek ik 6 overrijpe eitjes te hebben en moest ik stoppen met stimuleren. Wel moest ik doorgaan met de cyclusonderdrukkers (de Lucrin). Uiteindelijk zijn 4 van de 6 eitjes verdwenen, maar die anderen zijn hardnekkige cystes geworden. Ik heb 2 maanden tijd nodig gehad door dagelijks te gaan spuiten en uiteindelijk ook nog een kuurtje Primolut om ze kleiner te laten worden. Als dit niet zou gaan werken zou ik geopereerd moeten worden. Gelukkig bleken mn cystes toch gekrompen te zijn en mocht ik uiteindelijk op 23-10 starten met stimuleren voor IVF. De arts durfde niet nog een keer alleen stimuleren met zelf seksen te proberen omdat ik blijkbaar heel heftig reageer op die medicijnen met zoveel eitjes en dan cystes die maar niet willen verdwijnen, dus zou het IVF worden. Ik moest nu 43 eenheden Puregon spuiten. Helaas hebben we deze IVF moeten afbreken op CD11 omdat mijn cyste nu weer sterk vergroot was. Daarbij groeiden mn eitjes nu ineens niet gezellig mee.... Hoeveel eenheden Puregon spoot jij?? Ik hoop voor jou dat jou 2e poging een stuk gezelliger gaat klinken dan die van mij. Veel succes meid!!
@maartje....dank voor je reactie. Wat verschrikkelijk balen....Dat is wel het laatste wat je zeker verwacht had. Nou ik had met clomid 50 en 100 mg geen reactie. Toen 1 maand 150 mg een mega-ei van 35 mm....is uiteindelijk wel gesprongen maar helaas geen zwangerschap. Daarna nog 2 maandan 150 mg en geen reactie meer gehad. Nu spuit ik dus puregon 75 IE.....Eerste FM op dag 11 nog niks te zien. Toen 3 dagen 100 IE gespoten en voor de rest weer 75IE. Tot en met dag 15 waren er 3 mooie eitjes te zien. Ik mocht nog net doorgaan met spuiten want 3 eitjes is max. Maar in 2 dagen tijd zijn er minimaal 9 rijpe eitjes bijgekomen. Ze is op een gegeven moment maar gestopt met tellen want het waren er toch veels te veel..... Nu zit ik inmiddels alweer 7 dagen van de duphaston en krijg maandag dus een controle echo. Ik hoop zo dat alles rustig is en dat ik dan snel ongesteld mag worden. Ik ben zo benieuwd hoe anderen het ervaren. Ook als het negatief is. Ik hoor namelijk alleen maar verhalen over spuiten wat betrekking heeft op IUI of IVF.
Wow... Ik schrik een beetje van je verhaal dat je met 75 eenheden moest gaan beginnen en daarna nog eens 100 eenheden gaan spuiten... In welk ZH loop jij?? 75 eeheden is echt een hoge startdosering... In het topic Puregon na Clomid vind je trouwens meer meiden die enkel aan OI (ovulatie inductie) doen, zonder IUI of IVF/ICSI. Succes meid!!
Ik ben onder behandeling in het Medisch Spectrum Twente locatie Enschede.....ik heb geen verstand van spuiten en heb dus geen idee dat 75IE wel eens een hoge dosering zou kunnen zijn. Anders zet ik mijn verhaal wel eens bij Puregon na Clomid neer....Dank je wel
hey lima: het eerste wat ook ik dacht toen ik je hoeveelheden puregon zag was: toen ik toen ook nog las dat je bij het MST loopt dacht ik helemaal: ik wil je niet ongerust maken, maar dit klinkt niet als een weloverwogen behandelplan. het kan trouwens niet dat je in 2 dagen van 0 naar 9 gaat, het lijkt mij dat ze het niet (goed) gezien of geteld hebben? ik begrijp dat je niet aan inseminatie hoeft, het gaat alleen om het kweken van 1 (of 2 of 3) ei? voor de rest is alles goed? zou je niet gewoon langer op 50 kunnen blijven spuiten? nou ja ik ben geen gyn maar als ik jou was zou ik eens een gesprek/second opinion aanvragen. misschien kan je je (wat meer) inlezen, zodat je een beetje weet wat ' normaal ' is, ook qua behandeling (hoewel ieder mens anders is) succes!
@klingel....dank voor je reactie. Ik begrijp nu ook steeds beter dat de hoeveelheid die ik gespoten heb niet normaal is. Maar hoezo MST als ik vragen mag? Ik heb dus een kijkoperatie gehad en alles was goed. Heb wel PCO. Het zaad van mijn vriend was wat traag maar niet abnormaal slecht. Genoeg om zwanger van te raken.... Dus bij mij geen inseminatie of iets dergelijke. Ze willen eigenlijk maar 1 ei....2 of max 3. Maar hoe ineens in 2 dagen tijd 9 eitjes groeien is mij totaal onduidelijk...... Ik heb telkens meegekeken op de echo maar zag zelf ook niks. (maar nu ben ik ook geen gyn ) Maandag moet ik weer voor echo, ik zal ze het eens vragen en overleggen
Tsja, Lima, het is idd wat Klingel nu ook schrijft, behoorlijk veel voor een eerste poging met spuiten. Als je al wat langer spuit en de dokter weet dat je traag reageert op dat spul, dan kunnen ze het alsnog ophogen. De dokters hebben mij laten starten met 25 eenheden, das 3 keer zo weinig als waar jij mee moest starten. En ik had daar al 6 overrijpe eitjes mee... Ik wil je echt niet bang maken of je kut laten voelen, maar een keer een mening van een andere arts en of ZH vragen kan denk ik echt echt geen kwaad. De eerste keer dat je dit overkomt trek je het misschien nog, maar hoe vaker je dit zult meemaken, hoe slechter je jezelf weer bij elkaar kunt op rapen... Dikke knuffel!!
hi lima, het kan best zijn dat zij daar goede redenen voor 75 hebben, misschien op basis van de clomid eerder, maar ik vind t ook te heftig, zeker ook om zo even van 75 naar 100 te gaan. wat betreft MST, dat flapte ik eruit omdat ik helemaal klaar ben met het MST. maar ik heb daar nooit te maken gehad met de ferti afdeling, dus daar kan/mag ik niets over zeggen.. tis alleen dat ik van t woord MST al anti raak wat betreft de rest, weet je de uitslagen van zaadonderzoek? tip: hoe meer je zelf weet van je uitslagen, hoe meer je je er, als dat nodig is, mee kan bemoeien! ben je al lang bezig voor een kindje trouwens? hoop dat je maandag een goed gesprek hebt, en dat je volgende ronde zonder overstimulatie succes hebt!
Klingel, tegen mij is gezegd dat Clomid en Puregon compleet verschillende middelen zijn en dat het slecht op Clomid reageren, nooit een reden mag zijn om direct hoge doseringen Puregon te laten spuiten.
het zijn ook verschillende middelen maar vaak is het wel zo dat als je op t 1 heftig reageert, je dat op t andere ook doet. maar om nu andersom de conclusie te trekken dat als je op clo niet reageert, dan maar extra pure, lijkt mij ronduit onverantwoordelijk. volgens mij (en de ervaring die ik inmiddels toch wel heb) moet je elk nieuwe medicijn heel terughoudend en voorzichtig opbouwen. dat is dan ook waar ik een beetje over struikelde qua MST, net als joe. maar t zou ook een eenmalig iets kunnen zijn: ik heb ook een ronde 10 eitjes (8 bleek bij de punctie) gehad op slechts 10 E meer puregon, terwijl ik tot die tijd met zowel 50 als 75 nooit meer dan 1 heb gehad! raar lijf ook...
Ik weet zo niet wat de reden is geweest om met 75IE te beginnen. En later op te hogen naar 100IE. MIsschien wel mijn clomid verleden heb (wat klinkt dat spookie ) Ik zal maandag anders voorleggen om wat lager te beginnen. Meer spuiten kan altijd nog. We zijn nu inmiddels sinds dec. 07 bezig voor ons eerste kindje. Ik heb vanaf mijn 16de de pil geslikt maar kreeg daar in nov 07 een trombosebeen van..... Nu mag ik geen enkel hormonale bescherming gebruiken.....Dus voor ons de spreekwoordelijk druppel om voor een kindje te gaan. (wij wilden al wel langer maar wilden graag eerst het huis en financieel alles in orde hebben) Dus we zijn inmiddels alweer bijna 3 jaar verder. Waarvan ruim 1.5 jaar onder behandeling van het ziekenhuis. De uitslagen van het zaad onderzoek weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd maar zal ze vanavond weer even tevoorschijn halen en hier neer zetten....Wil jullie mening wel eens weten We worden met zijn allen wel redelijk geleerd in deze dingen. Wat betreft het MST....Ik kan erover mee praten.Ik ben ook niet altijd te spreken over het MST. Maar aangezien ik alles op de fiets moet doen en in enschede woon....
En hoeveel zaadjes waren er gevonden, want als je dat niet weet, heb je namelijk ook niets aan die percentages
@maartje....hahaha....ja dan moet ik vanavond het blaadje er even bijpakken. Ik zal het jullie vanavond even laten weten en dan graag jullie mening
Nou dames, ik heb de volgende waardes voor jullie: Onthoud 2.5 dag Volume 4.5 ml Cat A: 33% cat B: 8% Cat A+B : 41% Cat C: 20% Cat D : 39% Motiele Sp: 50 10E6/ejac Concentratie: 25 10E6/ml Nou wat vinden jullie ervan? En weet 1 van jullie misschien wat cat C + D inhoud? En ik wou graag weten hoe het met jullie gaat?