hoi hoi, zit sinds deze week thuis en ben maar vast begonnen met de inkopen voor mn vluchtkoffertje.. Wanneer hadden/zijn van plan, om jullie koffertje klaar te gaan maken en alle kleertjes e.d. te gaan wassen? Ik weet wel dat ik vroeg ben, maar het is al een week aan het rommelen dus je weet maar nooit....
als het kamertje klaar is... en dat hoop ik echt met 30 weken helemaal af te hebben. Nu moeten nog de gordijnen (zijn vorige week besteld) en er moeten nog bakken gemaakt worden voor in open kast, daar moeten een hoop spulletjes in die we nu niet kwijt kunnen. Ik wil zelf heel graag alles klaar hebben, dus ook dat... Dus vanaf 30 weken ga ik beginnen met wassen, en het kamertje echt helemaal klaar maken zodat de baby er zo in kan ook al kan het nog 3 maanden duren dan
hey hallo, lekker he dat thuis zitten. ik had mezelf voor genomen om de 1e week van mijn verlof helemaal niets te doen. en dat is ook gelukt. en de week erna ben ik begonnen met het wassen van de kleertjes. heb nu sinds 3 dagen alles compleet voor in het vluchtkoffertje. je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. ik heb sterk het gevoel dat onze spruit eerder komt en daarom wil ik alles af hebben en dat is nu dus gelukt. succes ermee.
ook ik heb volgens mij het grootste gedeelte al klaar.Alleen het kamertje nog een poetsbeurt,en de camera inpakken (met batterijen enz) Tas heb ik vandaag verder ingepakt,en de kleertjes enz heb ik vorige week,en een gedeelte gister gedaan. heb liever alles klaarstaan,zodat ik daar rust in me hoofd over heb
Ik heb de vluchttas al sinds mijn verlof in de slaapkamer staan. Iedere keer mikte ik er iets in wat ik tegenkwam en wat op et lijstje stond. Maar ik moet ook 24 uur in het ziekenhuis blijven met de baby, dus dan neem je al gauw iets meer mee. Het lijstje lag op het dressoir in de kamer zodat mocht ik weggaan en hij was nog niet klaar, kon manlief zo het lijstje afwerken. Nu we zullen zien wanner de baby komt en wat ik er allemaal uit had kunnen laten. Weet ik dat weer voor de volgende keer
hebben jullie misschien een lijstje voor mij wat er allemaal in moet? Ik ben van plan om thuis te gaan bevallen, maar volgens mij moet je het dan nog voor de zekerheid klaar hebben staan toch? bedankt!
Zet 'm gewoon maar klaar hoor. Kan niet te vroeg. Bij mij was het te laat namelijk. Lag ik op bed, m'n man instructies te geven wat ie moest inpakken en waar alles lag......
Ik heb vandaag pas de tas voor de kleine ingepakt. Mijn spullen pak ik pas als de weeën zijn begonnen....
Vluchtkoffer: Voor jou: Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, shampo en conditioner, elastiekjes, deo, verfrissingsdoekjes etc) Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher) 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen Druivensuiker snoepjes voor extra energie Nachtkleding Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) 2X Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in) Pantoffels en badslippers Badjas Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat). Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek en petje) Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler) Plantenspray Champagne Voor je kindje: Maxicosi en fleecedekentje kinderwagen Rompertjes Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Sokjes 2 mutsjes en wantjes Speentje (evt. flesje) Omslagdoekje jasje Voor je partner: Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren), Paspoorten en trouwboekje voor aangifte Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden) Mobiele telefoon met oplader en anders muntgeld, telefoonkaart Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes videocamera en oplader parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt en iets te eten snoepjes/nootjes en koekjes Portemonnee Uiteraard kun je zelf altijd dingen toevoegen of weglaten, maar dit is wat ik heb op het moment
geen idee, ik denk als het warm is om in je gezicht te vernevelen... Ik heb zelf een extra Tshirt voor mn man ingepakt, waarschijnlijk heeft ie dat wel nodig na een paar uur werken....
das eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee ! Ook handig voor als je thuis bevalt om klaar te zetten, hier is het in de zomer aardig warm in huis, hoe goed we alles ook dichthouden!
Hahaha wel kijken of je de plantenspray in een goede stand heb staan, dat je niet een harde straal in je gezicht krijg Ik heb een klein flesje van Nivea Gezichtsnevelspray..lekker verkwikkend, en ook verzorgend..zie mijn man al met een plantenspuit aan mijn verlosbed staan Ik heb trouwens mijn tas zo goed als klaar staan, maar dat is door een wijze les van de eerste. Daar heb ik vanaf 30 weken ziekenhuis in, uit, in, uit gelopen..dus nu alles maar klaar gezet Just in Case.!