Hoi allemaal, Op 1jan ben ik bevallen van een heerlijk mannetje!!! Heb een snelle bevalling gehad en teveel bloed verloren.....na 3 dagen mocht ik gelukkig naar huis. De eerste weken ging ik op de automatische piloot....ik had een mega lage HB en kon niet lopen door mn bekken. Verder voelde ik me goed. Vrolijk, gelukkig, verliefd op mn kleine!! Na 4maanden voelde ik me nog extreem moe en viel steeds bijna flauw. Ik bleek een te snelle schildklier te hebben!! (ik dacht al die tijd dat ik depri aan t worden was! Ondanks dat ik me vrolijk voelde) met 8 maanden was dit weer stabiel en ik voelde me energiek enz enz ...toch had ik toen ook nog af en toe aanvallen dat ik nog net niet flauw viel en hyperventilatie.....dit is de laatste weken steeds erger aant worden.....ineens extreme angstgevoelens......hyperventilatie.......niks interesseert me......ben een soort van gevoelloos.....ik lijk in een andere wereld te leven..... maak me zo druk dat ik misschien iets mankeer psychisch! Daardoor word alles alleen maar erger.....ik heb vandaag besloten naar de dokter te gaan en kan vanmiddag al terrecht.... Maak ik me gewoon te druk??? Ben ik oververmoeid.....of heb ik een pnd??? En kan dit eigenlijk nog wel na 9maanden? Iemand ervaringen?
Hoi, Wat vervelend zeg! Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft! Heb exact hetzelfde meegemaakt! Deze week nog een topic geopend hierover! Bij mij is het begonnen op oudjaarsavond, de jongste was toen ook 9 maanden! Ik weet zelf bijna zeker dat het een postnatale depressie is geweest! Volgens de huisarts kan dit niet, aangezien het pas na 9 maanden was! Ook hyperventilatie, vreselijke angsten, nergens heen durven, geen zin meer in dingen, niks meer zien zitten, ontzettend somber, en nog veel meer ! Heb antidepressiva gekregen en oxazepam om het begin door te komen! Ben nu voor de helft weer afgebouwd van de antidepressiva! Werd er niet echt vrolijker door! Beter ben ik nog niet! Het gaat wel weer beter! Kan weer voor mn gezinnetje zorgen enz. Meid, loop er niet te lang mee door! Neem je klachten serieus. Probeer te accepteren dat je dit nu hebt (vind ik ook nog steeds lastig, aangezien ik bang ben dat het nooit meer overgaat). Als het echt een postnatale depressie is, gaat het ECHT over! Heb jij ook van die zenuwen in je maag? Sterkte.. Hou me op de hoogte hier ! GR
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest.....ik heb een paniek stoornis in lichte mate.......aan een depressie denkt ze geen moment zei ze! Ik voel me nog vrolijk......ga iedere dag lekker weg met de kleine en vind t fijn om onder de mensen te zijn......gelukkig!! Maar ik ben wel doorverwezen naar een psycholoog! Dus hopelijk gaat dat wat helpen.
Ik heb na de zwangerschap/bevalling ook een paniekstoornis gekregen ben ook onder behandeling van een psych.
Ik heb precies dezelfde klachten. Vind t fijn dat ik hier kan lezen dat ik niet de enige ben. Ga morgen gelijk naar de huisarts
Wat niemand weet is dat je na een bevalling vaak een laag magnesium tekort hebt, die deze klachten kan geven. Google eens op magnesium en postnatale depressie. Baad het niet schaad het niet. Heeft mij enorm geholpen, zonder al die chemische troep: Paniekaanval.nl :: Magnesium het werkt!!!!!!!
Hoi allemaal, Ik ben gisteren voor het eerst naar de psycholoog geweest.....ik kreeg daar gelijk weer een hyperventilatie!! Ik zit tegen een overspannenheid aan en door die spanningen en verkeerde ademhaling krijg ik hyperventilatie en daardoor raak ik in paniek......ik was erg moe na het consult maar voelde me ook erg rustig! Bij mij is t ontstaan door teveel dingen bij elkaar.......na bevalling poosje niet kunnen lopen ivm bekken.....mn zoontje heeft in ziekenhuis gelegen met 7weken.......contract niet verlengd op werk ivm reorganisatie......ik ben moeder geworden ......door de vermoeidheid/prikkelbaar ging t slecht in relatie....hopelijk heb ik niet veel behandelingen nodig en grotendeels moet ik echt zelf doen natuurlijk. De psycholoog heeft me een goede ademhaling geleerd die ik ook moet toepassen als ik een aanval krijg.....ook moet ik een dagboek bijhouden en de dagen een cijfer geven hoe t gaat. Hij heeft als advies gegeven echt iets voor mezelf te zoeken zodat ik ook wat tijd aan mezelf kan besteden. (maar dat had ik eigenlijk zelf ook wel bedacht maar dat komt er nooit van) Hoe gaat t met jullie?
ik denk dat je altijd wel gevoelig zal blijven voor zulke klachten als je niet lekker in je vel zit, iets heftigs meemaakt, etc. maar dat je er zeker 'normaal' mee kunt functioneren en dat het geen grote rol hoeft te spelen (heb er helaas zelf ook veel ervaring mee)
@ninosz Dat denk ik idd ook wat ros zegt.....je zal er altijd gevoelig voor blijven denk ik...helemaal in periodes wanneer t iets minder met je gaat of dat je meer stress druk enz hebt. Ik denk wel dat er na loop van de tijd wel beter mee om kan gaan.