Afvallen na je bevalling, het lukt me niet!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ingeping, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi,

Ik ben bijna drie maanden geleden bevallen van me zoontje. Ik ben totaal in me zwangerschap 18 kilo aangekomen. Na me bevalling was ik er 10 kwijt, maar daarna is er niks meer afgegaan. Ik heb ook niet de wilskracht om vol te houden niet te snoepen en slechte dingen te eten. Het is heel erg. Vind het eigenlijk gewoon zwak van mezelf, want ben absoluut niet happy met me lichaam nu. Maar emotie eter, dus doordat ik me niet happy voel ga ik weer eten....:( Iemand tips of adviezen hoe ik dit aan kan pakken en hoe ik wel van alles af kan blijven??
    Rondje wandelen gaat altijd langs de winkel en dan gaat er altijd wel weer wat mee aan snoep.....eigenlijk moet ik mezelf gewoon streng toespreken en het NIET DOEN!!! Zo ben even me ei gedeeltelijk kwijt en wie weet herkend iemand het en heb je tips!!

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik herken het helaas wel, maar tips heb ik niet.
    Haal hier al snoepjes in huis voor de kids die ik niet lekker vind.

Wil trouwens 15-17 kilo kwijt, dat zijn de kilo's die er nog aanzitten na 4 zwangerschappen.

3. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ja hier wil ik ook zeker zoiets kwijt....!!

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je bent pas 3+ maanden geleden bevallen, geef je lichaam de tijd.
    Je zit nog vol hormonen de eerste 9 maanden ontzwangeren, dit kan er ook voor zorgen dat je moeilijker afvalt.

5. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Chaii ik weet het, maar aals je wel druk aan het snoepen bent dan wordt het alleen maar erger. Dus wil er echt wel om denken, maar het is zo tegenstrijdig. Ik wil wel afvallen want van al dat gesnoep ga ik me niet beter voelen. Maar ik kan er niet van afblijven om de een of andere reden!!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou idd zeg.. Neem even tijd, geduld!!

En wbt het snoepen... Tsjaa niet lullig bedoeld maar dat doe je zelf..
    En niemand kan je daarbij helpendat moet je zelf doen

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zie dat je in NH woont, dat is een beetje te ver om je een schop onder je kont te komen geven ;)

Nee, die zwangerschapskilo's vliegen er de eerste maanden meestal niet vanzelf af, dat moet je tijd geven. Ontzwangeren noemen ze dat zo mooi.

Maar jezelf ondertussen telkens 'verwennen' met snoep, tja. Ik denk niet dat ik verder hoef te preken he haha.
    Ik verwen mezelf juist met gezonde dingen nu, kan er echt naar uitkijken als ik weet wat ik bij de volgende maaltijd voor lekkere (gezonde!) dingen ga eten.
    Ga ondertussen lekker veel bewegen en wandel dan de andere kant uit ipv richting de supermarkt. Dat doe je toch echt zelf.

Ik ben ook een enorme snoepkont als ik het toelaat. Maar ik kan heel gemakkelijk mezelf allerlei slechte dingen ontzeggen. (zelfs mijn lievelingstaart als die voor mijn neus gezet wordt)
    Ik was 16 kg aangekomen en moet nu nog 1,5 kwijt. Doordat ik een actief beroep heb zullen deze laatste pondjes er ook vanzelf af gaan.

Ik denk dat je wat harder voor jezelf moet zijn en het snoepen moet vervangen voor iets anders waar je naar uit kijkt.

8. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Koon: hihihi ja die schop onder me kont is een beetje te ver weg. Ik moet ook harder zijn voor mezelf dat weet ik. Vind het ook wel zwak van mezelf dat ik het me niet goed lukt eraf te blijven. Misschien straks weer wat werken dat dat ook wel helpt. Maar hier even klagen en van me af praten is lekker. Ik wandel als het weer het toelaat zeker met ons kleine ventje. Ga als hij wakker is ook weer even een rondje.
    Heb idd ook wel gezonde dingen in huis. Pak ze alleen niet. Me lichaam ken wel wat gezonde dingen gebruiken. Lekker dat je bijna alles al kwijt bent. Ik was voor me zwangerschap al iets te zwaar en nu dan nog iets meer hihihih....nou ja komt wel goed. Moet gewoon me wilskracht even vinden ;)

9. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Sam: TIPS en ADVIEZEN!!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je moet ook echt ontzwangeren, maar het snoepen werkt niet mee natuurlijk ;) Verder idd lekker veel wandelen, ga bv eens per week een lange wandeling maken, en verder dagelijks een rondje.

Hier ben ik enorm afgevallen na de bevalling (20kg aangekomen, nu 30kg afgevallen...) doordat ik op een koemelkvrij-dieet moest ivm de kma van mijn dochter, daardoor kon ik domweg niet snoepen, want in veel dingen zit koemelk... Hier nu juist het omgekeerde probleem; ik blijf maar afvallen, ik voel me verder gezond, maar voel me niet fijn nu ik me zo 'mager' voel, kleren slbberen om m'n lijf etc. (Een maand geleden nieuwe kleding gekocht, zat echt prima, maar nu slobbert het alweer :( ) Mja, ik ga maar proberen meer te snoepen ;)

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Andrea ja dat is weer het andere uiterste. Moet je nu nog steeds erom denken wat je eet? Hoop voor je dat het afvallen niet door blijft gaan, want kan me voorstellen dat dat ook niet alles is...

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Uhh tips:

Flauw: geen chips oid kopen en eerst calorieën lezen voor je het in je mond stopt..
    Koop tomaatjes,komkommer en andere snack groente en snack dit voor de tv ipv zoetigheid
    Probeer snoep vrije dagen te houden, dus bijv ma,di niet. Woe wat lekkers, don en vr niet en zaterdag wat lekkers.
    Maar goed dat vraagt discipline en dat heb je even niet lees ik..
    Uhh tja toch weer die schop onder je kont vrees ik.. ;)

Meis neem ook de tijd, je lijf is de bevalling nog aan het verwerken..
    Je zult eerst echt moeten willen voordat het echt gaat lukken, dus werk eerst aan je mentale ik en dan pas aan het afvallen..
    (December in aantocht dis wilskracht echt nodig hoor!)

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zooo relax hoor...;) mijn hemel

Hier je advies, loop een andere kant ipv waar ze snoep hebben

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Sam: Ja sorry, maar heb steeds het idee dat je zo negatief overal op reageerd als ik een onderwerp open. Zo komt het over in ieder geval hoe je schrijft. Als het niet zo bedoeld is, sorry daarvoor!!

15. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @wendy: dat is misschien wel een idee. Maar wat je zegt zit ook wel weer wat in he. Eerst maar eens de mentale kant goed weer op de rit. En dat moet ook anders gaat het hem niet worden. Maar toch maar een slot op de kast zodat ik niet ga snoepen en snaaien....;)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee tuurlijk bedoel ik het niet rot...
    Alleen je ben 3 maanden geleden bevallen... Dat duurt wel even en komt echt wel goed..

En t enige advies is niet snoepen maarjaa dat wist je zelf ook al :p
    Maar dat is iets waar je je echt 100% voor moet inzetten..
    Doe je dat niet dan mislukt het.. Daarom zei ik dat alleen jij dat kan

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Of niet zoveel in huis halen.. Als je t niet heb kan je natuurlijk ook niet snoepen :)
    En dan trakteer je je 1x in de week op iets heeeeeel lekkers ofzo als t e gelukt is

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben op zich niet zo veel aangekomennmaar heb ook totaa geen zin om te lijnen nog. Ik laat t eerst ff lekker op zn beloop ennals ikmhetnecht zat bennheb ik wel het doorzettingsvermogen, dat weet ik van mezelf, maar voorlopig is dat nog ver te zoeken. Ik denk dat t je wel zal lukken als je er echtnklaar mee bent. Nungewoon nog ff genieten van je kindje ennhet accepterennis mischien fijner voor je dan jezelf frustreren over t feit dat t je niet lukt. Dat is ook de reden dat ik pas begin als ik er echt zo klaar mee ben dat ik weet dat t me ook lukt.

Suc6!

19. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier sluit ik me bij aan!
    Ben zelf zo'n 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en er is inmiddels weer zo'n 20 kilo af zonder zwaar te lijnen of te sporten. Geef je lichaam echt de tijd. Het is niet niks zo'n zwangerschap!

20. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je gaat wandelen gewoon geen geld mee nemen.
    Mijn lichaam wil nu pas weer een beetje afvallen terwijl ik niet veel snoepte en wel veel wandelde (tja twee hyperactieve honden in huis dus moet wel)
    Pas sinds twee weken merk ik ook resultaat...
    Maar als ke boodschappen gaat halen een lijstje maken en ook echt niets meer mee nemen dan wat er op het lijstje staat...
    Als je gaat wandelen geld en pinpassen thuis laten.
    Doe 1x per week boodschappen zo kom je minder snel en minder vaak in de verleiding iets lekkers mee te nemen.

Deel Deze Pagina