Is lang/ver wandelen wel goed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LeennKen, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Hallokes allemaal!

Ik ben momenteel 23 weken zwanger en ik denk dat ik vandaag iets dom heb gedaan...

Vandaag ben ik samen met mijn hond en een hond van het asiel 2.5uur gaan wandelen in de bossen... Jammer genoeg zijn we verloren gelopen en ipv een rustige wandeling werd het een berg op - berg af wandeling...

Ik heb nooit super hard gesport en ik kreeg plots een steek in mijn zij tijdens het wandelen! Ik ben toen even gaan zitten en toen ging het wel over...

Ik voel ons Lauren normaal hard stampen als ik lig.. sinds ik thuis ben heb ik haar nog wel gevoeld maar niet zo hard als anders :s:s:s:s

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Dat kan geen kwaad! Je kindje is door de wandeling waarschijnlijk heerlijk in slaap gevallen en heeft nog geen zin om wakker te worden. Hou het in de gaten, maar je voelt haar waarschijnlijk straks weer.

3. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    oke :D moest het zijn dat ik morgen nog steeds geen "kung fu panda beer" in mijn buikje voel ga ik evens langs de dokter! Thx ben nu toch al een beetje gerust :D

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan echt geen kwaad hoor.
    In principe mag je alle (niet buitensporige) vormen van lichaamsbeweging gewoon blijven doen!
    Is juist goed voor je lichaam.

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ah niets aan de hand hoor. Hier vandaag ook flink wat kilometers gemaakt. Heerlijk juist. Kleine wordt er altijd rustig van en na eenntijdje of soms de volgende dag is ie er weer op volle sterkte.

6. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Wat mijn gyn me ook wist te vertellen is als je veel beweegt (bvb lang wandelen) dat je spieren opspannen waardoor je je kindje minder voelt.
    Doordat je je kindje minder voelt denk jij : 'Als er maar niets mis is enz....' waardoor je baarmoeder nog iets harder opspant en je je kindje nog minder voelt.
    Een tip van haar was een warm thee met veel suiker drinken en rustig gaan liggen of een warm bad om je spieren te ontspannen

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Hier ook een klein mannetje in mijn buik die na een lange wandeling altijd heel rustig is en lekker slaapt! Voel hem dan het langst niet over het algemeen genomen, want normaal voel hem elk uur wel flink schoppen :) Na een lange wandeling meestal 's avonds laat pas weer :)

8. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik was duidelijk te snel in paniek :) 15min geleden is madam wakker geschoten ;)

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mijn eerste wandelden we ook nog uren toen ik 25 weken was en ik fitnesste tot 33 weken (niet als een gek natuurlijk) en daarna tot 36 weken gezwommen. ... Beweging is juist super goed! Misschien had je wat bandenpijn dat is niet erg.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik deed dit ook regelmatig... tot een week of 34. Toen was de koek echt op en begon ik na het wandelen wat klachten te krijgen/houden.

Kijk wat je aankunt... en daarna gewoon even rustig aan als je het gevoel hebt dat je iets over je grens bent gegaan.

Deel Deze Pagina