Wanneer jonge moeder?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Letizia, 16 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik zou zeggen tot 25 jaar. Maar eigenlijk kan je daar niet echt een leeftijd op plakken. De ene zal het vroeger vinden, de andere later :D.

    Ik was 21 toen ik zwanger werd en net 22 geworden als ik mama werd. En moet zeggen dat ik me een jonge moeder voel ;). Was gepland en ik voel me zeer gezegend met onze dochter, maar kan best snappen dat niet iedereen er op deze leeftijd klaar voor is :).
     
  2. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik vond mezelf op m'n 18e te jong om al aan kinderen te beginnen. Uiteindelijk toen ik 21 was zwanger en bevallen. Dat vond ik niet heel jong en eigenlijk wel een mooie leeftijd.
    Ik denk dat je jong moeder bent tot je 25ste.
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik word nog steeds als jonge moeder gezien. Maar daar heb je het ik heb al een grote zoon en daardoor krijg je alnog snel vragen.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    zonder te zeggen dat je oud bent vind ik 26 niet jong, je valt bij mij in de categorie "normaal", van ong 22/24 tot 35. Boven de 35 word je "oud", onder de 22/24 ben je "jong".
    Maar ligt er ook aan hoe het in de omgeving is. Is iedereen 35+ dan is 25 jong, maar is iedereen 20 dan is 25 laat/oud ;)
    En het persoonlijk aspect vind ik ook wel meetellen.

    Hier zelf net 19 toen nr 1 werd geboren, 21 toen nr2 werd geboren en 24 als nr 3 komt
     
  5. SuperMama87

    SuperMama87 Fanatiek lid

    16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Ja, ik word ook als jonge moeder gezien.Maar dat vind ik alleen maar leuk :D
    Ik had zelf een oude moeder en op de basis school vroegen mensen altijd of t mn oma was. Echt niet leuk en ik schaamde me heel erg!
    Ik ben trouwens 26.
    Maar ik voel me zelf wel oud nu met een kindje.
     
  6. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    In Engeland blijk je tot en met 28 jonge moeder te zijn.

    Was zelf 20, bewust gekozen :)
     
  7. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik ben 32 en nog steeds een jonge moeder maar dan op een andere manier. Ik ben nl mama van een zoon van bijna 12.

    Ik werd op mijn 21e moeder en was dus jong. Nu ik middelbare scholen met hem ging bekijken merkte ik dat ik toch wel 1 van de jongste moeders was.

    26 vind ik niet echt jong om kinderen te krijgen, al snap ik wel dat je je nog jong voelt, dat voel ik me met mijn 32 jaar ook. Ik denk nl dat zolang je met de tijd mee gaat en je actief bent met de kids dat je je nog lang jong voelt.
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je boven de 25 bent bij je eerste kindje vind ik je geen jonge moeder eigenlijk, gewoon normaal.
     
  9. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik was vrij jong vind ik zelf ik was 19 toen ik zwanger werd 20 toen ze geboren is ,.. 21 zwanger van de volgende en 21 toen ze geboren werd
    nu bezig met een 3e .. ( vage posi test gehad )
    ja ik vond me jong ! ag
     
  10. Bloempje1990

    30 mrt 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word bijna 24 en mijn vriend 26, mijn vriendinnen zijn er nog totaal noet mee bezig maar wij zijn er zo aan toe!!
     
  11. Mamalief

    Mamalief Actief lid

    14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 25 en beval dan ook op mijn 25ste van mijn derde.
    Ik vind 25 ook niet echt jong om je eerste kind te krijgen. Eerder gemiddeld.
    30 vind ik al aardig op leeftijd en beginnen de risico's al lichtjes toe te nemen.
    Ben op mijn 20ste zwanger geraakt van m'n eerste en op m'n 22ste bevallen.

    Ik zie er jonger uit dan ik ben, dus vaak schrikken mensen wel als ik zeg dat ik mama van twee ben.
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind iedereen met een kind onder zes maanden 'jonge moeder' :)
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    :D
    :D

    good one
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jij bent al bijna geen 'jonge moeder' meer;)
     
  15. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    nee, best jammer....dan ben ik een echt fossiel met rolator (maar wel leuke pups):D
     
  16. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    #36 Purified, 17 apr 2014
    Laatst bewerkt: 17 apr 2014
    Ik heb er 2, word dit jaar 22.

    Als ze me met de baby zien lopen dan vinden de meeste het nog "acceptabel" maar als ik ze dan vertel dat ik er nog een heb van drie is het HM WAT, nou jij was er vroeg bij. Je ziet ze gewoon oordelen in hun hoofd.

    (Ironisch genoeg heb ik een vergeet achtige bakker en die heb ik nou al drie keer kunnen vertellen dat nee, de baby een maand is, en dat mijn oudste net afgezet is bij de peuterspeelzaal.. terwijl ze mij wel zwanger heeft gezien met de oudste)

    Ik vind jonger dan 25 jong eigenlijk, daarna vind ik het al oud..
     
  17. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Oud? Ik vind 26 echt totaal niet oud, of 27 of zelfs 30. Eerder gemiddeld..maar goed, ieder zn mening.

    Was 23 toen ik zwanger raakte, en vindt dat niet jong..maar misschien omdat ik me niet zo "jong" voel ofzo:)
    Ik vindt jong/oud niet echt leeftijd gerelateerd.. het is maar net wat je je kind emotioneel en lichamelijk kan bieden.
     
  18. MoedervanSafia

    MoedervanSafia Fanatiek lid

    10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik was op 12 dec 2012 21 geworden en mijn dochter is geboren op 12 januari 2013
    Dus jonge gelukkige moeder..
     
  19. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik was 21 toen ik moeder werd en ik vind en vond dat best jong. Aan de andere kant was ik er wel klaar voor en vind ik het nu erg prettig. Ik betrap mezelf er soms in het zwembad op dat ik denk dat andere ouders vooral erg oud zijn ;)
    Ik vind het een erg geruststellend idee dat we met de tweede nog wel even kunnen wachten en dat ik bij een volgende zwangerschap dus nog steeds niet 'oud' ben.
    Maar...ik kijk er wel naar uit om wat ouder te zijn bij een volgende zwangerschap. Ik sta toch wat steviger in mijn schoenen.
     
  20. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn moeder werd net als ik ook op haar 21e moeder en ik vond het juist ontzettend 'cool' dat ik de jongste moeder van de klas had :D
     

Deel Deze Pagina