Mijn dochter was 14 maanden. Was wens van haar vader.Die zeurde er al maanden over. Geen spijt dochter is gek op haar oorbellen.
De meiden hier met 10, en ook pas na een flinke tijd "zeuren" Eerder kregen ze bij mij echt niet voor elkaar, en ben erg blij dat hun vader hier WEL rekening mee heeft gehouden, en niet zomaar gaten erin heeft laten schieten.
2 weken voor haar 5de verjaardag. Ze wilde het graag, wist en begreep wat er ging gebeuren (toch nog de nodige tranen door spanning en schrik). Wij hadden van die plakoorbelletjes en deze droeg ze tussen haar 3 en 5 jaar af en toe bij een gelegenheid, dat vond ze erg leuk. Ze was al erg mooi, maar met de oorbelletjes lijkt ze nog mooier/meer meisje, het past bij haar en haar snoetje en ze is er heel blij mee.
Wij hebben gewacht totdat de dames er zelf om vragen. Dochter 1 begon ermee toen ze 5 werd. We hebben 7 mnd gewacht om te kijken of ze echt wil, en uitgelegd hoe het schieten verloopt. Aangezien ze bleef volhouden heeft ze 2 weken geleden, met 5,7 jaar gaatjes gekregen. Ze is dolgelukkig en er heel blij mee. Gaatjes schieten heeft ze niet eens gevoeld, ze gaf geen kik en kneep niet eens in mijn hand. Dochter 2 wil ze niet, prima. Voor haar ben ik blij dat we het niet vroeg hebben gedaan. Ze is uitgegroeid tot een meisje dat helemaal niet van frutsels en sieraden houdt. Haar had ik echt niet blij gemaakt met oorbellen. En misschien denkt ze volgend jaar heel anders...
Hier komen geen gaatjes waarschijnlijk. Onze dochter wil niet. Wel clipjes...dus heeft ze wel oorbellen alleen geen gaatjes. Ik ben er erg blij mee dat ze het niet wil. Maar het mag wel. Ze mocht hier vanaf 6 jaar zelf kiezen.
Hier met 4 jaar, ze wilde het zelf graag en het staat erg schattig (wel alleen kleine knopjes, lieveheersbeestjes etc).
De oudste was 5. Ze vroeg er al een langere tijd om, maar manlief en ik vonden inderdaad ook dat ze er bewust voor moet kiezen. Ze is nu 7 en ze is er nog steeds heel blij mee. De jongste is bijna 4 en geeft soms ook al aan dat ze oorbelletjes wil, maar daar wachten we ook nog wel een tijdje mee.
wat een ander doet moet hij/zij zelf weten. Ik had het er afgelopen week met mijn man nog over.. Onze dochter laat nog geen eens 5 seconden elastiekjes of een speldje in haar haren zitten, laat staan dat ze van d'r oortjes kan afblijven.. Nee dank u! Wij wachten nog wel wat jaartjes voordat ze deze krijgt. Ik kreeg ze zelf pas toen met een jaar of 9 omdat ik het zelf wilde. Heb er niks aan gemist tot die tijd.
Met 2,5 en had er zelf om gevraagd en uit gelegd dat het zeer deed maar wou ze perse. Na 9 weken kreeg een oorontsteking oorbellen eruit gehaald vanwege alle viesigheid die uit haar oortje kwam en nu wil ze ze niet meer in. Nou ja. Nu krijgt ze ze pas weer als ze er zelf om vraagt.
Als ze er zelf om vraagt. Ik kan zelf ook wel janken als zij moet huilen na een vaccinatie en toen m'n zoon als baby z'n hoofdje stootte, huilde ik net zo hard als hij deed. Zó zielig. Ik kan het echt niet over m'n hart verkrijgen om gaatjes te laten schieten en haar dus expres pijn te doen, alleen maar omdat ik oorbelletjes leuk vind staan..
Mijn dochter mag het van mij als ze oud genoeg is en dat zal nog wel ff duren want ze is nog geen 1,5 jaar Zelf had ik met 6 maanden lieveheersbeestjes oorbellen/knopjes. Nu draag ik zelf eigenlijk haast nooit oorbellen maar stoor me er niet aan dat ik gaatjes in me oren hebt.
Ik heb geen dochter maar toen we het geslacht van de baby nog niet wisten hebben we er wel over nagedacht. Wij kwamen uit op een jaar of vijf en dan moest ze er zelf om vragen. Bij baby's of hele kleintjes vind ik het ook heel lelijk maar dat is een kwestie van smaak. Onze juwelier schiet trouwens geen gaatjes onder de drie jaar. Ik heb niet gevraagd waarom niet omdat ik het toch niet van plan was maar dat vraag ik me nu wel af eigenlijk. Misschien is het nog helemaal niet goed voor die kleine oortjes? Als ik er weer kom ga ik het vragen.
Ik kreeg ze toen ik 10 was. Jaren om gezeurd en ik herinner me nog het gelukzalige gevoel dat ik had toen het net gebeurd was. Voelde me een echte dame. Mocht ik ooit tegen de verwachtingen in toch nog moeder worden dan zou ik dus zeker wachten tot mijn dochter het zelf graag wil.
Ik zie wel wanneer mijn dochter het goed snapt dat het pijn gaat doen en er lang genoeg om zeurt. En ik er ook aan toe ben
Overdrijven is ook een vak.... Met alles kan iets fout gaan, maar de kans dat een gaatje schieten in het oor blijvend ingrijpend letsel achterlaat is heeuul klein.. En als je een trauma hebt van oorbellen schieten mag je echt zeggen dat je een gezegend leven hebt gehad....