mijn dochter was 4 maanden oud. En ik vind het behoorlijk aso om met termen als tokkie te komen, afgezien van het feit dat ik alles behalve tokkie ben. Denk dat dat meer zegt over degene die met deze termen gooien. Dat stomme gezeik altijd over die oorbellen, leven en laten leven.
ALS ik een dochter zou hebben, dan pas als ze een jaar of 6/7 is. Minimaal. Ik heb ook gaatjes gekregen toen ik vrij jong was, en ja daar heb ik nog steeds!! last van. Ze groeien bij mij gewoonweg niet dicht en ze zijn regelmatig ontstoken. Ondanks goede hygiene. Heel irritant en vervelend.
Mijn dochter toen ze 8 maanden was. Ik vond het heel mooi staan en ze draagt nog steeds dagelijks oorbellen. Ze heeft niet gehuild en daarna ook geen last meer. Ik heb zelf juist vrieg gaan omdat mijn moeder ons ook de keuze had gelaten. En ik wilde jarenlang wel oorbellen maar durfde niet. Heb het jaren voor me uitgeschoven en pas laten schieten toen ik 11 was. En nee, ik ben geen tokkie.
Als ze er zelf om vraagt en begrijpt wat het is om gaatjes te hebben. Ik hoop het uit te kunnen stellen totdat ze naar "de grote" school gaan en hoop stiekem dat ze ze dan helemaal niet meer hoeft.
Mijn dochter heeft ook al oorbellen. Bij mij in de familie word het heel vroeg gedaan. Ik en mn zus waren 10 dagen oud en ik heb er nooit last van gehad. Mn dochter heeft geen kik gegeven. Maar vind het wel een beetje overdreven om het maar gelijk aso of tokkie achtig te noemen. Leven en laten leven schijnt voor sommige heel lastig zijn.... Vind ik erg jammer.
Ontken ik iets? Ik zeg alleen dat de kans dat zoiets (weer) gebeurt enorm klein is. En dat ik het heel ver vind gaan om tegen een kind te praten over de 'consequenties' en mogelijke trauma's om zoiets als 2 gaatjes in je oren. ..
Sowieso pas vanaf een jaar of 6 of 7 en dan natuurlijk alleen maar als ze het zelf zou willen en er zelf mee komt.
Hmmmmm, hoeveel vrouwen hebben er eigenlijk geen oorbellen? Haha, ik ben van mening dat elke vrouw oorbellen hoort te hebben, mijn dochter dus ook. Mocht ze ze ooit niet meer willen, dan groeien ze wel dicht.... Hierbij ben ik dus een tokkie, gezien onze dochter oorbellen had vanaf 9 maanden.
Mijn dochter begon er afgelopen zomer naar te vragen, wilde graag oorbellen. In eerste instantie een beetje op zijn beloop gelaten (dus niet meteen naar de juwelier gesprint.) Maar ze bleef vragen en aangeven dat ze het graag wilde ook na de uitleg dat het misschien wel een beetje pijn zou kunnen doen. Dus uiteindelijk oorbellen laten schieten. En ze is er zo trots op dat we nu , ruim een half jaar later, nog steeds geen anderen in mogen doen want dan kunnen de mensen niet meer zien dat ze ze heeft laten schieten
Veels te laat, vond mijn oma! 4 weken waren ze Inmiddels zijn de dames 18 en 16 en wordt het al wat met de piercings haha
Ik hanteer bij mijn dochters dat ze het mogen vanaf vier jaar, mits ze er zelf om vragen. Dochter 1 vroeg er al om toen ze drie was en kreeg dus voor haar vierde verjaardag oorbelletjes. Dochter 2 is nu 8,5 en wil ze nog steeds niet al begint ze nu te twijfelen. Dochter 3 wilde ze voor haar vijfde verjaardag hebben en heeft ze dus gekregen. Ieder kind is anders en ik vind het prima! Dochter 1 vroeg nu of ze er gaatjes bij mag. Ook dat vind ik prima. Ik liet m'n tweede set gaatjes ook schieten op m'n 11e en heb nu nog steeds een "hele rits" in m'n oren hangen... Dus wie ben ik om "nee" te zeggen haha. Ik bespreek het echter wél met ze, wil dat ze zeker zijn van hun zaak. Works for us!
Mijn dochter mocht ze vanaf haar vierde maar wilde ze niet als ik het vroeg. Toen ze net 5 was zei ze op n ochtend. Vandaag wil ik graag oorbellen. We zijn na zwemles naar de juwelier gegaan en daar moesten we ruim 20 minuten wachten maar dat vond ze geen probleem. Toen dus oorbellen geschoten. Helaas kon ze niet tegen de knopjes en hebben we al snel hele kleine ringetjes in dr oortjes gedaan. Dat ging gelukkig wel goed.
Voor de moeders die het zo vroeg hebben laten doen (binnen 24 uur lees ik hier een paar keer); waarom dan? Geen oordeel, gewoon benieuwd. Is dat vanuit religie of cultuur? Ik heb een nacht wakker gelegen voor ze haar hielprikje kreeg. Ik vond dat idee echt afgrijselijk Die piepkleine voetjes..
Mijn dochter krijgt oorbelletjes als ze oud genoeg is om het zelf te willen, en ze er zelf mee komt. Ik vind een jaartje of 6 een mooie leeftijd.
Hier pas als dochter het zelf vraagt en ook goed weet wat het inhoudt. Dus niet al na 1 dag. Geen idee wat voor leeftijd dat is.