Wanneer jouw dochter oorbellen schieten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Joky, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Laat maar, ik zit nu van achteruit terug te lezen en zie dat het in sommige landen al in het ziekenhuis gebeurt.....

2. misa

misa Niet meer actief

Hahahaha, loop jij dan ook naakt rond? :D:cool:

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Haha, inderdaad! En scheren zul je ook nooit doen zeker? :p

4. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Bij mijn dochter zijn ze trouwens al 3 x geschoten in 3 jaar tijd ze groeiden na een dag al dicht als we de oorbellen eruit haalden.
    Is wel de laatste x geweest nu

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter heeft ze gekregen toen ze 4 was en er al een paar maanden zo ongeveer dagelijks om vroeg en continue met van die speelgoed klipdingen rond liep

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Op het moment dat ze oud genoeg is om te weten hoe het werkt, dat het pijn doet, dat het kan ontsteken, etc.
    Schieten is geen optie. Doordrukken of piercen, anders niet.

Tattoos en piercings anders dan een oorbelletje sowieso niet voor haar 18e.

7. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als ze oud genoeg is om erover te beslissen. Zelf met 4 jaar oorbellen laten schieten, wel 3x opnieuw omdat het gaatje dicht groeide en ik had ook vaak ontstekingen. Kan nu alleen echt goud of zilver dragen anders heb ik binnen een dag weer een ontsteking :(

8. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Oudste op haar 4e verjaardag en de middelste toen ze 2,3 jaar was. Ze zeurden al heel lang dat ze het wouden en wisten dat het pijn deed. Juwelier was niet blij dat mijn 2 jarige wou maar juist zei was degene die stil bleef zitten en niks zei 😏
    Middelste heeft inmiddels al 8 keer nieuwe oorbellen gehad omdat er iederekeer weer 1 verdwijnt, nooit opnieuw hoeven zetten. In de eerste week wel 2 keer de schietknopjes eruit gekregen ( hoe is een raadsel want ik kreeg ze niet los )

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oudste met 5 geloof ik.. jongste met bijna 4.

Bij de oudste nooit problemen gehad. Bij de jongste heb ik 1 gaatje opnieuw moeten laten schieten omdat ze tot 3x toe haar oorbelletje verloor en de laatste keer zat het gaatje écht dicht.
    Geen ontstekingen of iets dergelijks.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind oorbellen ook onwijs schattig staan bij kleutermeisjes, maar ik denk dat ik bij mijn dochter wacht totdat ze zelf wilt. Ik vind het al erg als mijn kind huilt omdat zijn speen valt, laat staan dat ik mijn baby'tje naar de piercer/juwelier breng en ze laat schieten/piercen :D ! Nee, dat vind ik zelf niet zo'n fijn idee voor zo'n klein hummeltje. Al was ik zelf ook écht een klein hummeltje - en mijn zus ook en haar dochter ook.

Wanneer mijn dochter oorbellen wil (en die wil ze ongetwijfeld wel, als ze mijn oren ziet met 8 gaatjes totaal) dan krijgt ze ze.

11. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het er altijd maar gek uitzien, zo'n kleintje met oorbellen. Maar dat is mijn mening.

Van mij mag ze oorbellen als ze oud genoeg is om te beseffen wat het inhoudt (dat het pijn (kan) doet etc) en als ze er al langere tijd over bezig is (weet nog niet hoe lang ik lang 'genoeg' vind).

Zo is het bij mij vroeger ook gegaan, hoewel mijn ouders er niet helemaal achter stonden en ik met een tante ben geweest onder het mom van verjaardagscadeautje.

Nu vind ik het zonde dat ik het heb laten doen, ik draag nooit oorbellen (heb wel andere piercings) en het past ook totaal niet bij mij. Maar ik zit wel met gaatjes in mijn oren..

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat dus, alleen geen spijt van :) ik blijf bij mijn mening dat je niet aan iemand zijn lichaam onnodig moet rommelen zonder dat iemand zelf de keuze heeft.

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Helemaal mee eens. Het is een individu en moet dat zelf kunnen beslissen.
    Haardracht en kleding ed is ligisch dat je dat voor haar beslist. Kan ze later ook nooit last van hebben. Maar gaatjes als ze dat zelf niet mooi vind wel.

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat is het verschil?

Ik zou een kind niet bij voorbaat bang maken met allerlei doemscenarios ..

Het doet geen pijn per definitie, het KAN pijn doen.

Mijn dochter was bijna 6 en heeft geen kik gegeven tijdens het schieten, ze stopte niet eens met praten. En haar oren werden niet eens tegelijk geschoten.

Bezoek aan de kapper maakt meer indruk dan het hele gaatjes schieten avontuur.
    Mensen moeten het ook niet groter maken dan het is..

15. oxbow

oxbow Niet meer actief

Leuk dat ik er nu een topic over tegen kom en ben eens aan het terug lezen geweest, maar helaas haalt het mijn twijfel niet weg.

Mijn meisje van ruim 6 wil ook oorbellen, wil het al vanaf haar 4de jaar, maar heb de boot afgehouden en ook aangegeven dat het pijn kan doen.
    Op een gegeven moment had ze het er even niet meer over, maar nu begint ze er toch weer over.
    Aan de ene kant vind ik het wel lief staan, maar aan de andere kant ook weer niet en als ik denk aan de ellende die ik had na het gaatjes schieten nee dan heb ik zoiets wacht nog maar even tot je een jaar of 10 bent.
    Maar ja ze is er nu dus eigenlijk al ruim 2 jaar mee bezig en heb zoiets van zullen we het toch maar doen, maar mijn gevoel zegt nee wacht nog maar even.

Helaas heeft papa al wel gezegd dat het mag dus ik denk dat we er toch aan moeten geloven.

Heb wel altijd geroepen onder de 6 jaar geen oorbellen, dus dat hebben we zeker al gehaald.

16. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hier krijgt ze oorbellen als ze het wil en aan blijft geven, ik zie er geen probleem in.
    Ik heb zelf in elk oor 3 gaatjes naast elkaar en ik denk dat als mijn ouder me het niet jaren zo moeilijk hadden gemaakt 1 ook zat was geweest. Nummer 2 en 3 zijn behoorlijke wraakacties geweest, op mijn 18e en 24e, zo diep zat het 😁
    Geen spijt van overigens.
    Mijn dochter vind het nu al heel interessant, dus verwacht dat ze er wel mee komt als ze ouder is. Zo niet ook prima.
    Ze krijgt van mij gaatjes, piercen of doordrukken, en als ze geheeld zijn een paar schitterende (wit) gouden knopjes net als mama als ze die graag wil.

Deel Deze Pagina