Hoe snel was jullie baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vlindertje2013, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Die van mij is vandaag precies 7 weken oud, en lijkt erg snel te zijn in haar ontwikkeling. Ook horen wij het om ons heen.. maar wat is nou eigenlijk snel? Ik bedoel, voor mij is het me eerste.

Ze wil alles volgen en bij houden. Kijkt dan ook echt van persoon tot peroon wat tegen haar aan het praten is, en lacht er tegen. Daarnaast kraait ze als ze even niks zeggen. Praten ze, dan luisterd zij zeer aandachtig naar je. Dit begon al met 4 weken en word nu steeds meer en meer. Daarnaast is ze ook dol op muziek, voornamelijk muziek doosjes.

Verder kijkt ze extreem wijs uit haar oogjes, en maakt ze soms al gekuiden als ahh en of ahh-oeeh. en met boeren drukt zij zich omhoog en kijkt links en rechts net waar het geluid vandaan komt.

Daarnaast lijkt ze duidelijk een karakter te tonen.. leg haar in bedje en ze kijkt zielig! Als of ze wil zeggen.. mja hier is geen bal aan! maar ze moet soms wel haar slaapjes hebben ook.

Hoe snel ging dit bij jullie?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij heb jij gewoon een hele normale baby. De dingen die je schrijft herken ik wel, doet mijn dochter ook al een tijdje. Baby's vinden het gewoon leuk als er tegen ze gepraat wordt en als ze lekker in hun vel zitten lachen de meesten heel wat af. En wat betreft de muziekjes, lijkt me ook heel normaal dat ze daar interesse voor heeft, anders hadden we die muziekmobielen en ander spul allemaal voor niks ;). Het is hier zelfs mijn afleidingsmanoeuvre als ik echt even íets moet doen wat niet kan wachten haha.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Dat is heel normaal op die leeftijd.
    Ze doet het goed.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Je klinkt als een trotse moeder :)
    Het is een normale baby van zeven weken. Ze zal in de loop van het jaar sommige dingen sneller dan gemiddeld doen en sommige langzamer. Allemaal goed toch.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ja hoor, herkenbaar en heel normaal :D geniet er lekker van!

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Idd helemaal herkenbaar. :)
    Ook lekker nadoen met tong uitsteken vindt hij leuk. Moet ie ook om lachen, zo schattig.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit :D je klinkt als een supertrotse moeder en dat moet ook zo :D
    In het begin krijg je ook redelijk snel te horen dat ze snel zijn en hoe wijs ze kijken maar het wil eigenlijk nog niks zeggen over hun ontwikkeling :)

Maar als je kindje zich nu snel of langzaam gaat ontwikkelen, voor een mama is het altijd te snel :D

8. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Een trotse moeder, zoals het hoort :) Hier zeiden ze het ook allemaal in het begin: wat is ze wijs, ze luistert echt, kijkt je aan. Maar in de loop der maanden is ze met sommige dingen vrij rap geworden, en andere dingen juist weer langzaam. Zo zal het altijd gaan, en dat is ook prima, elk kindje ontwikkelt zich op de eigen manier. Geniet er maar lekker van!

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hihi met 7 weken lastig zeggen snel of niet.
    Er is nog niet echt van motorische ontwikkeling.
    Maar hier ook dochter die bij geboorte al optrok en hoofd vasthield en gelijk keek goed uit ogen en was super alert hebben en van cb en ha en kindersarst en osteopaat telkens gehoord. Verder begon ze super vroeg alles doen: 3mnd omrollen geloof ik (maar deed het niet vaak), 4.5 kruipen (tijgerde niet), 5.5 zelfstandig zitten van kruippositie, 6.5 optrekken, 7 goed langslopen, daarna bleef het beetje hangen we gingen naar fysio en ze deed niet goed rotatie romp en had sterke voorkeur aan optrekken met rechte been. Na 3wk oeveningen stond ze los. Met 11mn lang los staan en 2-3 stapjes. Nu 11.5 loopt ze los hele huis door maar valt ook nog wel. Ze gaat zelf trap op bij de glijbaan en glijd zelf vanaf met handen voor, gaat op/af de bank. Zegt 5 korte simpele wordjes, kan ronde vorm in vormenstof inpropen. Begrijpt verschil in kleur blauw-rood(kent 2 kleuren), kent 5 worden: basik(poes), auto, max, cheburashka (speelgoed) etc. Als ik zeg zoek ... Gaat ze dat dan ook precies dat zoeken hele kamer en manden tot ze die vind. Geef mij begrijpt ook. Loop hierheen etc dat soort dingen. Maar dat is normaal bij 11.5-12mnd zeg maar.
    Verder zit ze nu ook als mens zeg maar met voeten in de lucht dus als ze klimt op bank en gaat zitten zit ze op het randje.
    Ze heeft duidelijk karakter en dat was duidelijk gezien gelijk bij geboorte(ze was 4040 en super sterk)

Dus geniet nog van je kindje en snel of niet zal toch echt pas later zien met motoriek, taal, begrip etc. Elk kind is anders er speelt uiteraad 90% genetiek dus als jullue erg slim en hb zijn zou je kindje ook dat kunnen zijn of zeg maat meer kans voor heeft. Als je niet zo snel zelf ben en je familie zal kindje daar ook meer bij horen. Karakter is ook genetische ding je zal snel daar patroon zien in je kind.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Inderdaad. Moet ik me zorgen maken omdat zoon van 15 maanden nog niet gericht woorden zegt maar wel precies begrijpt als ik hem iets vraag? Het komt zoals het komt, tenzij er echt sprake is van fysieke problemen (niet kunnen lopen door iets met beentjes) ofzo. Ik ben wat dat betreft een erg relaxte moeder. Zoonlief loopt nog niet los, ja ok kan. Komt wel. Hij kan het wel.

11. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Denk idd dat het normaal is, geheel herkenbaar! Hier krijg ik ook te horen dat ze snel is, ze heeft 2x gerold, super trots :D! Maar ik vindt het zwaar irritant een stempel snel/minder snel. Elk kind is anders. Het ene kind lacht met 6 weken en het andere kind met 8 weken..maar mensen vergeten soms dat daar ook andere factoren aan vast zitten (wanneer was de uitgerekende datum, is het kindje te vroeg geboren etc)

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met 7 weken kun je er nog niets zinnigs over zeggen (want ze doen nog vrijwel niets op die leeftijd) en je baby klinkt als een hele normale baby. Waar je uiteraard hartstikke wijs mee bent :)

13. fafa

fafa Niet meer actief

Ben ik niet helemaal mee eens. Mijn oudste keek ook echt anders de wereld in dan "de gemiddelde" baby. Heel intens, alsof ze dwars door je ziel keek. En heeft nu, met 3 jaar, ook inderdaad een ontwikkelingsvoorsprong. De enige andere baby die ik ken die precies diezelfde intense blik had, is nu ook een supersnelle, zeer pientere peuter.

En hoeveel ik ook van mn tweede hou, en hoe trots ik ook op haar ben, zij heeft gewoon niet die typische blik. :) Dus ik denk dat zij, qua ontwikkeling, ook meer gemiddeld zal blijken.

Ik denk dus dat je aan een baby al best wat af kan lezen.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #14 piccolina, 29 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
    Klopt dat vind ik ook. Er zijn idd mensen die dat bij elk kind zeggen maar het is dus ook kwestie om zelf dat te zien en vergelijken.
    Ik merk dat veel bijv bij mijn dochter op speeltuin vragen mij vaak hoe oud ze is. Ze lijkt baby van 14 mnd qua doen maar uiterlijk ze is klein dus ze verbazen zich steeds weer daar.
    Ze is niet met alles even snel maar als ik vergelijk gewoon met babys van haar leeftijd die maand ouders zijn ze heeft iets extra's gewoon.
    Uiteraad het zal ook mijn optiek zijn deels maar deels is het ook gewoon zo.
    Maar dat blijft bij 7wk oude baby nog niet echt relevant.

En wat ikzelf vind is dat er zijn gewoon mensen die nu talentvol zijn die ook vroeger babys waren. Ik vind dus niet raar dat er zijn ook babys die net wat extra"s hebben in hun karakter en doen. Het is niet zeldzaam het bestaat dus waroom dan niet dat baby idd iets alerter is dan andere of doet iets sneller. Dat bestaat gewoon en of dat bij ts is idd nog vroeg te zeggen maar dat kan zomaar dat haar kind gewoon ook snel zal kunnen zijn. Ik denk dat ze dat ook wil horen ;) of in elk geval horen van andere hoe het nu is met babys tegen wie werd ook gezegt alert en wijs etc.
    Hier zoals ik dus al zei klopt het idd ze zeiden het vlak na geboorte en altijd en zo is het ook zo zeg maar ze liep en loopt nu voor gemiddelt (niet met alles hoor). Er was tijd dat ze zelf ver boven gemiddeld was met motoriek. Wat verder zal zijn zal te tijd leren.

Geniet van je kindje!

15. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wees lekker trots en geniet er lekker van!

Ik mis die tijd nu al dat ze nog zo lekker bij je wil liggen en je zo lief aan staart.
    Als ze daadwerkelijk snel zijn mis je namelijk ook erg snel de baby tijd is mijn ervaring.

16. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Volgens mij is dit meestal wel de normale gang van zaken, al zijn sommige kindertjes sneller en sommige trager. Je gaat vanzelf wel merken dat de één sneller ontwikkelt dan de ander en in bepaalde zaken.
    Zo heeft mijn collega een dochter van dezelfde leeftijd als mijn zoon, en hun meisje was véél sneller in het klappen in haar handjes, dansen, 'hoera' doen, zo'n zaken. Ons ventje kan nog steeds niet klappen in zijn handjes, haha, maar hij stapt al en spreekt al en kon al kruipen op zijn 6 maanden terwijl hun dochter nog niet kon alleen zitten op 6 maanden, en ga zo maar door.
    Echt grappig hoe ze allemaal een ander ontwikkelingsritme hebben.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heel snel! ;)

Geniet van je kleintje want ze groeien en ontwikkelen zich dus...heel snel! :D

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat ben ik met je eens en is mijn eigen ervaring ook. Je bent bij je eigen kind natuurlijk verschrikkelijk bevooroordeeld maar ik zie het wel bij andere baby's, sommigen kijken nou eenmaal veel pienterder/wijzer uit hun ogen dan andere. :) En ja, dat kán iets zeggen over hun aangeboren intelligentie/verdere ontwikkeling maar hoeft natuurlijk niet. ;)

Deel Deze Pagina