Welke draagzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dreamer29, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Mijn man en ik willen graag een draagzak aanschaffen om ons kindje te kunnen gaan dragen. Alleen nu is mijn man flink groter dan ik (30 cm langer). Kunnen draagzakken zo worden afgesteld dat we er beide gebruik van kunnen maken, of zouden we 2 verschillende moeten aanschaffen?

En welke draagzak hebben jullie, en vooral: waarom deze?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Wat voor de een fijn zit, zit voor de ander voor geen meter.
    Mijn advies is dus vooral gaan passen!
    En dan niet in een reguliere babywinkel, want daar zijn de meeste draagzakken niet ergonomisch, ondanks dat ze zelf anders beweren.

Maar ga passen in een draagwinkel (dragenenzo in weert of musjes in Groningen) of bij een consulent.

Mijn man is ook 30 cm groter dan ik ben, maar vooral veel slanker. Daar kan m'n draagzak eigenlijk niet strak genoeg voor.
    Maar ik heb ondertussen een peuterdraagzak voor onze zoon. (Isara toddler)

Voor onze dochter die in december verwacht wordt heb ik een doek liggen voor mezelf.
    Ik zit eraan te denken om er een marsupi bij aan te schaffen. Volgende week is er bij ons in het mamacafe een draagconsulent, dan ga ik hem even passen (en hopelijk kan m'n man ook ff 10 minuutjes z'n werk verlaten om te komen passen)

Draagzakken die vanaf geboorte (of maat 56) kunnen zijn bijvoorbeeld kokadi Flip, tula free to grow, Emeibaby, Isara, marsupi, ergobaby adapt, babylonia flexia, en nog meer...

(Ergobaby en babylonia zijn wel bij prenatal/babydump te koop volgens mij)

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ga inderdaad vooral passen. Zo vinden veel mensen de Tula of Manduca fijn, maar ik vind ze vreselijk.
    Ik heb een Oscha Cairis (half-buckle, dus met gesp om de buik, maar wel schouderbanden die ik moet knopen) en mijn vriend draagt meestal met een Wompat (wel full-buckle, dus ook de schouderbanden met gespen). Als de ander een keer draagt is het ook geen probleem. Ze zijn snel op maat te maken.
    Het zijn wel duurdere merken, maar ik vond het het geld zeker waard. Wij gebruiken inmiddels een peuterversie en hebben nooit een buggy aangeschaft, omdat we eigenlijk altijd dragen als onze dochter niet wil/kan lopen.

4. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wij hebben de Tula Free to Grow en wij zijn er erg tevreden over. Zit lekker, makkelijk en snel verstelbaar en je kan 'm makkelijk zelf zonder hulp omdoen. Ook kun je 'm gelijk gebruiken vanaf de geboorte en heb je geen baby insert nodig zoals bij de gewone Tula.

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dank voor jullie uitgebreide reacties! Passen is dus vooral het advies... Dat er zoveel verschillende soorten zijn wist ik niet zeg, toch een iets uitgebreidere klus dan zomaar even kopen begrijp ik wel.

Hoe werkt dat met een draagconsulent? Die heeft zelf heel veel verschillende soorten draagzakken ofzo? En betaal je dan een bedrag voor een consult, of betaal je pas als je er eentje aanschaft?

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat is verschillend. Je kunt een pasconsult nemen. Bij sommigen krijg je dan korting als je er iets koopt, bij sommigen niet. Alle aandacht is dan voor jou uiteraard.
    Er zijn ook consulenten die inloopochtenden/middagen hebben. Dan kun je vrij passen en advies krijgen, maar bij drukte moet de aandacht wel worden verdeeld.
    Via http://draagdoekconsulenten.nl/ vind je iemand in de buurt. Ook Facebookgroepen als Draagliefde, Liefdevolle Chaos of een lokale groep (vaak genoemd draagmama's .... of draagpraat.... ) kunnen je verder op weg helpen.

Succes! Er is veel keuze inderdaad, maar het is ook wel fijn dat je dan iets hebt wat voor jullie beide prettig zit.

Dreamer29 vindt dit leuk.
  7. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Mag ik ook een vraag stellen?

Kun je al gaan passen tijdens de zwangerschap of pas daarna?

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Je kunt in de zwangerschap prima passen,
    Volgens mij raden ze wel aan dat voor de 30 weken te doen, omdat anders je buik in de weg gaat zitten.
    Consulenten hebben speciale poppen met het gewicht van een newborn, zodat je ook echt kunt voelen hoe het zit.

9. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wij hebben de tula free to grow! Heel blij mee.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dan gaan passen als de kleine er is.

Ik had eerst een didymos doek, prachtig ding. Maar mn zoon vond en vind het vreselijk.

Toen verkocht en een hoppediz hop tye geprobeerd. Deze vond hij de eerste twee keer oke, dus gekocht. De keren erna weer niks.

Dus ja.. ik wou heel graag. Maar mn zoon niet. Dus daar hangt het ook weer van af..

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier een tula fan!

Deel Deze Pagina