Wanneer kan de baby in een fietszitje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Weet iemand een site waaar staat hoeveel veselijke ongelukken er zijn gebeurd met draagzakken in verhouding tot fietszitjes en fietskarren?

Ik woon btw in de binnenstad dus al die "schokken" hebben wij niet hier ligt gewoon glad asfalt :)

Ow ja, gen enkel van mijn 5 kids heeft nek of rugklachten, maar dat zal wel onder toeval vallen natuurlijk ;)

2. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    ik heb vorige maand een buikdrager gekocht en er staat in de gebruiks aanzweizing : neem nooit uw baby mee op de fiets
    dus dan neem ik aan dat het niet mag
    ik heb mij toevallig vorige week verstapt op de fiets ik ging boodschappen doen en mn voet gleed van het pedaal af toen gleed ik van mn zadel en kwam met mn buik tegen het stuur je zou je kind daar maar tegen aan komen brrr nee mij niet gezien hihihi

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Jeetje wat kortzichtig zeg! Je kunt ook zeggen dat je heel veel geluk hebt gehad dat je kinderen geen schade hebben ondervonden van deze acties. Ik vind het ook wel eigenwijs hoor. Overal staat dat het gevaarlijk is en dan toch eerst even zelf proberen. Ik ben trouwens erg blij voor je kinderen dat het allemaal goed is gegaan en dat jij nu niet een groot tegenstander in dit onderwerp was geweest omdat het wel mis is gegaan.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb het niet "even" uitgeprobeerd.
    Destijds 12 jaar geleden werd er niet zo moeilijk over gedaan, toen heb ik dat voor het eerst gedaan, inmiddels 5 kinderen later is het niet "even proberen" meer.
    Ik ben ook geen groot tegenstander van voorzitjes en zadeltjes terwijl ikzelf met zo'n zadeltje voor, een lelijk ongeluk heb gehad met 1 van mijn dochters (die zadeltjes zijn wel "goedgekeurd" en zij heeft nu 4 jaar later nog regelmatig last van haar enkel).
    En dat het onder "geluk" en "toeval" wordt geschoven dat mijn kinderen geen spoor van letsel vertonen van fietsen met een buikdrager had ik heus wel verwacht hoor :) Had ik ook gezegd als dat beter zou uitkomen bij mijn standpunt ;)

Anyway, iemand al cijfertjes? Wellicht verander ik van mening als ik met mijn neus op feiten wordt gedrukt dat er meer ernstig letsel/ongelukken komt dan van fietszitjes of fietskarren?

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe wou je aan cijfertjes komen dan?
    Omdat de meesten het gevaarlijk vinden, kan je dus ook niet testen.
    Of als je baby met een gebroken arm of nekletsel bij de dokter komt moet die het dan doorgeven aan het fietsen-met-buikdrager-meldpunt oid?
    Je zou 100 moeders zo gek moeten krijgen om vanaf 2 maanden een half jaar te gaan fietsen met een buikdrager en de ongevallen te registreren, dan heb je een testpanel. ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het tegenstrijdig dat je geen voorstander bent van zadeltjes, terwijl deze na uitgebreid testen goed zijn gekeurd, en dat je wel een voorstander bent van iets waar zelfs op de verpakking/gebruiksaanwijzing staat dat je het niet op de fiets moet gebruiken. Dus als je wel 1 van de ongelukkigen was geweest die een valpartij heeft moeten meemaken met een draagzak waarbij het kindje gewond raakte, had je wel een andere mening gehad? Is dat niet krom? Jij bent dus van mening dat een voorzitje gevaarlijker is dan een draagzak, terwijl de voorschriften anders zeggen?

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

En aangezien in de gebruiksaanwijzing staat dat je zoiets niet op de fiets moet gebruiken (dat zetten ze er niet voor de grap op) is het juist aan jou om met cijfers te komen dat draagzakken inderdaad helemaal niet gevaarlijk zijn.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @merleQ

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Zelf vind ik dta je een kindje pas mee moet nemen op de fiets, gewoon in een zitje dus, een fietsstoeltje voorop (uiteraard een goedgekeurde, met riempjes etc)als hij of zijn goed en stevig kan zitten. Zie wel eens ouders fietsen met een baby die er helemaal scheefinhangt zeg maar, half liggend omdta ze zelf nog niet kunnen zitten.

Een baby in de draagzak op de fiets zou ik nooit doen, te gevaarlijk en het is niet de bedoeling.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik neem aan dat hier geen verdere onderzoeken naar zijn gedaan simpelweg omdat het niet de bedoeling is om je baby in een draagzak te vervoeren op de fiets. En ach iedereen moet het maar zelf weten. Ik wil graag mijn dochter beschermen tegen alles wat in mijn macht en binnen het redelijke valt en daar hoort bij mij het vervoeren zeker onder. Tuurlijk kan je ook een ongeluk met de auto krijgen enz enz maar daar neem je toch ook alle mogelijke maarregelingen voor om zo'n klap het beste op te vangen? Waarom dan wel onbeschermt op de fiets? Ieder zijn ding dan maar...

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat staat er bij niet in :( daarom snap ik hem niet.

12. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    wat voor merk draagzak is het dan ?

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Woeps, sorry :oops: Stom van mij!

14. missyb

missyb Niet meer actief

Jeetje mamadeluxe zaag niet zo door op onderwerpen waar je je gelijk niet kunt halen

Ik heb met mijn dochter 2 of 3x gefietst met de draagzak kleine stukjes.
    Maar heb toch liever een zitje dus bij onze zoon geen draagzak op de fiets meer :)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

@jimmy zou het zo niet weten we hebben hem in oostenrijk gekocht het is een met een hard cover ik kan er zelfs op gaan staan dan deukt hij niet in

16. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    En als je er nou heel hard op springt ? :)

Ik zou het gewoon niet doen als ik jouw was, het wordt afgeraden, dus dan zou ik geen risico's nemen...

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zal toch wel een merkje op staan?
    Maar ja; dat schokken doet het ruggetje en nekje ook in zo'n ding als je over hobbels rijdt, het rugje is bij een frontale botsing wel meer beschermd, maar dan heb je nog hoofdje, armpjes en beentjes die uitsteken...

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Discussie komt van meerdere kanten meisje ;)

19. 078mama

078mama Niet meer actief

meisje....aardig ook....

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ach zeggen dat ik doorzaag terwijl ik het niet eens tegen haarheb is zo lief bedoeld zeker :rolleyes:
    Ik denk niet hetzelfde, PECH gehad.

Deel Deze Pagina