Wanneer kan de baby in een fietszitje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zogelukkig, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja dat zeg ik dat is jou/jullie mening maar ik heb me eigen mening
    en dan kunnen we wel dagen/jaren door gaan
    maar ik doe toch wat ik wil
    is mijn kind dus en ik denk dat het geen kwaad kan

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja het kan mij verder niet zo heel veel schelen hoe jij je kind vervoert (ik kan me best voorstellen dat sommige mensen het genoodzaakt zijn zo te doen), maar het irriteert me wel als je loze argumenten gaat gebruiken.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe vervoer je dan 3 kinderen op je fiets als je geen oppas hebt?

En je kan totaal niet rekenen.
    Kinderen reizen voor half tarief en ik neem aan dat je geen uren bij de dokter zit, dus mag je op dezelfde strippen weer fijn naar huis.

16 euro is echt bull!

45-strippenkaart voltarief kost 20,40, dus 0,45 ct. per strip. Ik neem aan dat je dokter niet verder weg zit dan 2 strippen.
    Kindertarief is 0,30 ct. per strip x 3 kinderen x 2 strippen = 1,80 + 0,90 ct. van jou kan je voor 2,70 met 3 kids naar de dokter. Voor het geld van een Babybjorn kan je dus maar liefst 30x met de hele bups naar de dokter, wow!

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wat een discussie hier over buskaartjes :rolleyes: Als syboena het op die manier wil doen is het toch haar keuze? Meningen zijn hierover verdeelt. Nou prima dat is ondertussen toch duidelijk.

5. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0

dan had je beter op moeten letten de oudste fietst al naast je (op de stoep dan)
    dus een van de tweeling voor op en de andere achter op
    klaar 3 meiden op de fiets

en die 16 euro is een typ foutje van mij dat moet zijn 16 strippen
    en voor de kinderen heb je een roze strippen kaart maar dan zijn ze nog 2 strippen per kind
    en dan nog 2 strippen terug per kind
    dus je bent voor een bezoekje aan de dokter 8 strippen heen en 8 strippen terug kwijt

en 30x is mooi maar je meot wel is vaker ergens heen en de fiets is makkelijker gepakt :):)
    als ik wil zwemmen met de kids ben je 5 strippen heen en 5 strippen terug kwijt per persoon
    nou dan ga ik een half uur fietsen dan ben ik er ook klaar

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Goh wat wordt er hier doorgezaagd :)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Zo een babybjorn hoeft niet veel te kosten...je kan hem tweede hands kopen of zelfs krijgen.... :(

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd!! Heb het ook al eerder gezegd...openbaar vervoer is een optie maar niet altijd...en duur!!

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is belachelijk dat het openbaar vervoer zo duur is :x

Waarom hebben jullie eigenlijk de voorkeur voor een draagzak/doek ipv een maxicosidragerding achterop?

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dichterbij...achterop kan ik niet zien of de kleine het goed doet....en het is afstappen en ergens naartoe lopen...anders moet je ook nog een buggy meenemen...want loop maar eens (stadten) door de winkelstraat met een maxicosi en een kind dat bijna 8 kilo weegt.....dat is een heel gesjouw....en een buggy waar een maxi op kan kun je dus niet op de fiets meenemen......

Dus ook makkelijker in gebruik...

11. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Er is zelfs een campagne over geweest.

Baby’tjes zijn kwetsbaar en mede naar aanleiding van een aantal ernstige ongevallen met baby’tjes die op de fiets in een draagdoek of -zak vervoerd werden, heeft de Stichting Consument en Veiligheid in de campagne ‘Veilig op weg’ het vervoer van baby’tjes in de draagdoek op de fiets ontraden: ‘Het fietst erg ongemakkelijk, je fiets wordt erg instabiel en àls je valt is je kind op geen enkele manier beschermd.’ (Bron: www.veilig-op-pad.nl)

Helaas bestaat de website waar de bron weg komt niet meer...

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah er zijn zelfs 2 babietjes overleden...maar wat ze dan niet erbij zeggen is dat die babietjes overleden zijn door te warm aangekleed..of onder de jas zijn gestikt...

Het is idd niet de ideaalste manier om te fietsen met een draagzak. Maar als je verantwoord fietst...en goed oplet waar je fietst...en dan maakt het ook nog uit dorp of stad...(dorp hier) dan kan er weinig mis gaan.

Let wel...er zijn moeders die gaan fietsen terwijl ze zelf al jaren niet meer op de fiets hebben gezeten...dat vind ik dan niet verantwoord...want je leert het dus echt wel af! Ik fiets zelf elke dag enkele kilometers...dus ervaring genoeg...en toch ben ik uitgegleden met de fiets terwijl de kleine in het stoeltje zat voorop....

Dit kan dus ook idd gebeuren met een draagzak..maar als je niet anders kunt blijf ik erbij...is het een goeie oplossing.

Groetjes,
    Miranda

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Weet iemand eigenlijk hoe dat met een rugdrager zit? Wij hebben met onze oudste een tijdje in de rugdrager gefietst, omdat we toen nog geen fietsstoeltje hadden. Eigenlijk nooit over nagedacht, dat dat misschien wel gevaarlijk is. Hij was toen ongeveer 8 maanden en kon net zitten.
    Ik had zelf achteraf eigenlijk het idee dat hij lekkerder zat in die rugdrager. Die ging helemaal tot boven zijn hoofd, hij zat er stevig in vastgesnoerd, kon zo lekker in slaap vallen met z'n koppie tegen de zijkant.

Buikdrager heb ik 1x gedaan, toen ook niet zo over nagedacht, maar het voelde niet echt prettig om zo te fietsen. Ik hield steeds 1 hand stevig om die buikdrager heen uit angst dat hij zou vallen of zo. Dat was dus eens maar nooit weer.

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ben benieuwd...dan val je vast achterover en "plet" je ook je kind

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat kinderachtig zeg.

@ luppy: lijkt me onwijs onstabiel fietsen met zo'n rugdrager. Of valt dat wel mee?

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hoezo kinderachtig?

Dat is toch een reeele gedachte? t zit nl. ook dicht tegen je lijf aan net als een buikdrager.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Volgens mij was jouw reactie te plaatsen in de context van 'ik ben benieuwd wat die zeikerds hierover te zeuren hebben, vast dit'. En ga nou niet ontkennen dat het niet zo is.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Tis maar net hoe jij het leest ;)

Ik ben idd wel benieuwd wat de tegenstanders (die jij zeikerds noemt) ervan vinden ja. :)

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Kinderen onder de 4 reizen gratis! ;)

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen. Ik vind een draagzak levensgevaarlijk op de fiets, maar ik woon dan ook wel in een stad waar je regelmatig onverwachts moet stoppen voor een auto. Ik ben al regelmatig met mijn zwangere buik op mijn (mamafiets!) stuur geklapt. Wil niet weten hoe dat moet zijn voor mijn kleintje in een draagdoek/zak. Misschien dat ik er anders over zou denken als ik in de polder zou wonen waar je veel minder onverwachts verkeer (onverwachts overstekende mensen lopend of op de fiets, auto's die denken dat ze net even langs je kunnen terwijl je netjes van rechts komt enz. enz.) tegenkomt. Ik gebruikte soms in nood een maxicosidrager, met de beugel omhoog. Als je valt krijgt de baby een vreselijke schok, maar komt niet in aanraking met het stuur of de weg oid. In een draagzak krijgt het natuurlijk beiden. Hier vaak met de bus gegaan in het begin. Mijn kleintje kan al vanaf zes maanden goed zitten, toch heb ik hem pas vanaf ruim negen maanden in het fietszitje. En ja, tegen dat fietszitje ben ik met mijn zwangere buik ook al eens opgebotst. Gelukkig heeft mijn zoontje daar dan geen last van. De baby met al dat vet en vruchtwater ervoor hoop ik ook niet. Opgebotst is natuurlijk niet in de zin dat ik het stuur volop in mijn buik kreeg, denk niet dat ik dan nog op de fiets gestapt zou zijn.

Deel Deze Pagina