Jelmar ging dus gister voort eerst zo staan.... hij is gister precies 7 maand, is dat (te) snel? hij tijgert al een week of 5 en kruipt nu ook echt op handjes en knietjes... Mijn man zijn vader liep met 9 maand!? begin het idee te krijgen dat Jelmar dit misschien gaat opvolgen hihi, Meer Dames met zulke vlotte beebs? en als ze met 9 maanden bijv. al lopen... dan zijn het toch nog babies die eigenlijke veel niet begrijpen?? dan kun je dus overal de hele dag achteraan!?
jelle was 9 maand met staan en overal bij langs lopen, echt los lopen 15 maanden hendrik stond net voor zijn eerste verjaardag (hij is lekker lui, mag graag zittend overal naar kijken) hij loopt nu 2a3 stapjes los hij is nu 14 maanden
Ik weet niet of het per se iets zegt. Aaron tijgerde pas met 9,5 maand en liep volledig los met 12,5 maand. Voor hetzelfde geld houdt je mannetje dalijk op met zijn motorische ontwikkeling en gaat hij brabbelen of verder met zijn fijne motoriek. Maar hij is inderdaad wel erg vlot! Dus het zou zeker kunnen dat hij snel gaat lopen.
mijn anne was gister ook precies 7 maanden, ook zij kruipt al enige tijd door de kamer, staan op schoot doet ze sinds 4 maanden en als ik ze aan de armpjes vasthoud 'loopt' ze ook al (maakt de goede beweging, links-rechts-links) vaak gaat ze nog op haar eigen voeten staan en dan komt ze dus niet verder... Ja ik denk dat deze 2 gewoon snel zijn met dit soort dingen (zal het aan de geboortedatum liggen 300410) ik kan ze niet echt tegenhouden et doorontwikkelen dus het zal wel goed zijn, sterk zijn ze iig!!
ach, ligt aan koninginnedag zeker hihi, ik vind het aan de ene kant erg leuk dattie zo vlot enzo is, hartstikke trots natuurlijk! maar aan de andere kant bedacht ik me vandaag ineens dat het straks een kindje is ipv. baby..... gaat toch echt wel snel die tijd zeg!!!
Eva was ook snel: rollen met 4 maanden, blijven zitten met 6 maanden, tijgeren en gaan staan met 7 maanden. Maar de eerste losse stapjes waren net na haar eerste verjaardag en met 13,5 maand liep ze echt los. Lisa is ook redelijk snel: rollen met 5 maanden, tijgeren met 5,5 maand, gaan staan (en blijven zitten, maar dat is dan niet erg snel) met 7,5 maand. Ik merk wel dat Lisa een stuk onstabieler staat dan Eva, maar goed, het hoeft dus niet zo heel veel te zeggen.
Ik denk ook niet dat 't veel wil zeggen, kan natuurlijk wel, maar volgens mij kan je er gewoon geen pijl op trekken. Milan stond "pas" met 10 maanden, maar liep al goed los op z'n eerste verjaardag (toen kroop 'ie ook al helemaal niet meer). Ikzelf stond met 8,5 maand en liep goed los met 9 maanden. Mijn vriend stond al met 6,5 maand, maar liep pas los met 15 maanden.
Volgens mij zegt het niets, tenminste niet in ons geval. Hier ook een snelle dame: omrollen met 3,5 maand, blijven zitten met 5,5 maand, kruipen met 7 maanden en staan met 9 maanden staan aan de tafel. En toen.... helemaal niets. Pas met 17 maanden liep ze los. In die tijd is ze natuurlijk wel haar fijne motoriek blijven ontwikkelen en ze kon ook al vroeg veel woordjes. Maar qua staan en lopen zaten toch 8 maanden. Best lang... Zou me er niet op blind staren dus.
hier mannetje die vrij vlot zat nog geen 4 maand kruipen 8 maand los staan 8 a 9 maand liep los met 13 maand en 2 weken ofzo en liep gelijk erg stevig
Onze zoon kruipt sinds hij net geen 7 maanden was op handen en knieën en hij is tegelijkertijd begonnen met zich op te trekken. (kon toen wel nog niet alleen zitten ). Maar nu 2 maanden later kan hij eigenlijk nog steeds evenveel. Hij gaat overal aan rechtstaan (en kan ondertussen wel alleen zitten) maar hij maakt nog geen aanstalten tot stappen ofzo zenne.
Luca kon met 5 maanden blijven zitten, voordat hij 7mnd werd, trok hij zich op tot staan en ging weer zitten en kon kruipen. Met 8 mnd kon hij van lig naar zit en zo. Vanaf toen liep hij langs vanalles en met 11 maanden kon hij lopen. Dus als hij met alles snel is en een doorzetter, kun je wel verwachten dat hij er alles aan zal doen om snel te lopen, maar ja, of het ook zo is weet je nooit. Ik had met luca verwacht dat hij het een maand eerder al kon, maar ja. Los leren lopen heeft ook een hoop met durf en angst te maken, want vallen vanaf stand is enger dan vanaf zitten.
Oudste stond met 7mnd in de box en ging gelijk rond lopen. Liep met 11mnd +2dg (kruipen met 8mnd) Tweede stond een paar dagen voor 7 mnd in de box (kroop met 6mnd shocking t leek zo'n trage) en liep met 12,5mnd dus nee zegt niks. overigens gingen ze dus wel gelijk overal aan lopen. dus aan de randen van de box en tafel etc. maar niet los hoor
Mijn zoontjes kropen en stonden ook al met 7 maanden (gecorrigeerd 6 maanden). Nu met 11 maanden worden de echte losse stapjes langzaamaan gezet! Langs tafels e.d. lopen deden ze ook al vrij vlot, met zo'n 8 maanden.
Mijn dochter was ook snel met alles, kon tijgeren met 6,5 maand, met 7 maanden kroop ze (het gras tijgert blijkbaar niet fijn), staan met 7,5 maand, ze liep met ruim 8,5 maand langs dingen. Los lopen deed ze exact met 16,5 maand! Dat hadden wij dus echt niet verwacht, maar ze durfde het blijkbaar niet eerder. Wel liep ze meteen goed en heeft nooit meer gekropen. Zegt dus niets!
Mijn kereltje stond ook met 7 maanden, kruipen e.d deed hij vlak daarvoor ook. Met 10,5 liep hij rond. Hij is nu bijna 13 maanden en rent zelfs Maar ik was vroeger blijkbaar ook zo'n snelle dus van een vreemd heeft hij het niet Het is voor hem wel fijn trouwens dat hij nu lekker alles zelf kan doen want hij was al van kleins af aan best gefrustreerd omdat hij dingen niet zelf kon. Maar voor ons is het af en toe best lastig. Omdat hij nog zo jong is snap hij veel dingen ook nog niet goed. Thuis is dat allemaal niet zo erg maar op straat e.d moeten we constant opletten dat hij niet 'weg loopt', tegen dingen aan loopt omdat hij te snel wilt gaan, opstapjes, stoeprandjes, dat soort dingen allemaal. Gelukkig is dat wel al flink bij aan het draaien nu en 'luisterd' hij al wat meer.
Omrollen (en dan bedoel ik beide kanten op) deed J. pas (?) met een maand of 5,5, van rug naar buik deed ze dat toen al een tijdje (maand of 1,5). Met 7,5 maanden ging ze zelf zitten en met 8 maanden kroop ze en ging ze staan, vrij snel daarna liep ze langs allerlei dingen. Met 14,5 maanden liep ze goed los. Volgens mij zegt het allemaal niet zo heel veel en ontwikkelt ieder kind zich toch op zijn/haar eigen manier/snelheid.
Hier stond hij met 7,5 maand en loopt sinds een anderhalve maand langs de tafel, maar los staan en los lopen, vindt hij nog maar niks. Aan de hand lopen of achter zn "rollator" of speelgoedbak gaat goed, maar ja kruipen gaat veel sneller Kruipen deed hij met ruim 8 maanden.
Ons mannetje is ook vrij snel. Met 2,5 maand kon hij beide kanten op rollen. Met 4 maanden zat hij op handen en knieën, niet lang daarna kon hij zitten. Op exact de dag dat hij 6 maanden oud was, ging hij kruipen. Een week later trok hij zich op aan de box, de tafel etc. Inmiddels zijn we twee weken verder en loopt hij voorzichtig langs de tafel. Geen idee hoe lang het duurt voor hij los kan staan en lopen, maar in dit tempo kan het volgens mij nooit lang duren. Oh ja, volgens mijn moeder liep ik ook met 9 maanden. En onze gastouder vertelde dat een van haar oppaskindjes ook zo snel was en dat zijn moeder ook heel vlug was. Dus misschien zegt dat toch wel iets...