Vraag is echter niet zo zeer of jij het mooi vindt maar of het moet kunnen ja of nee. En het kan prima toch? Alleen vindt jij het misschien niet zo mooi. Wat mooi is is trouwens ook puur persoonlijk. De een houdt van slank, de ander van 'veel vrouw'
zolang je het zelf fijn vind denk ik. wat dat betreft draag ik al sinds mijn 20ste geen bikini meer. Door mijn borstomvang moet ik er altijd eentje met beugel anders floepen ze eruit en ik vind mijn lichaam er ook niet mooi voor. Ik heb dus altijd een tankini of een badpak aan, daar voel ik me lekkerder in
Zeker prima, ik lig er ook niet wakker van hoor Ik vind een dikke vrouw vol zelfvertrouwen die heerlijk geniet in haar bikini op het strand vele malen mooier dan iemand die maat 38 heeft, denkt dat ze een bikini aan kan omdat andere vinden dat ze dat mag met die maat, maar daar een beetje beschamend rond loopt omdat ze zich toch niet zo lekker er in voelt. Dus trek gewoon aan wat JIJ vind dat leuk is en niet wat andere vinden dat leuk is.
De vraag van ts was "wanneer kan een bikini volgens jullie niet meer?" Ze geeft daarop haar eerlijk mening, dat ze het niet mooi vind en dat het in haar ogen dus niet kan. Dan is het toch helemaal niet nodig iemand aan te vallen die een andere mening deelt.
Tsja tot wanneer kan het.. mijn mening is dat je moet dragen wat je mooier maakt of je op je voordeligst uit laat komen. Dus een hele dikke buik in een mini bikini vind IK niet kunnen, in de zin van 'ik zou het dan niet meer dragen' omdat er mooiere badkleding is. Ik vind daarintegen dat je met streepjes,littekens oid best nog in bikini kan. Dit maakt de badkleding niet minder mooier of minder goed passend. en even voor de duidelijkheid met een flinke buik bedoel ik geen maat 40/42 moeder buikje.
Ja, geweldig filmpje! @TS: Doen waar jij je prettig bij voelt. Is dat een bikini? Prima. Badpak, tankini, monokini? Ook prima. Als je je goed voelt, zie je er goed uit
In de winter??? Lekker doen wat je wil hoor!! .en de "ik vind dit echt niet mooi".... Ach... ik hou maar wijselijk mijn mond
.en de "ik vind dit echt niet mooi".... Ach... ik hou maar wijselijk mijn mond [/QUOTE] Hoeft niet hoor!
Doen wat goed voelt, dat straal je uit Hier een tankini, ik durf me absoluut niet te vertonen in bikini. Mijn vetrol is daar echt te groot voor. Helaas is het vinden van een mooie passende tankini lastig, ik heb een dikke buik en amper decolleté. Dus verkeerde verhoudingen waardoor niets past
De ene bikini is de andere niet en het ene lijf is het andere niet. Heeft niet alleen met je gewicht te maken maar meer met pasvorm, soort bikini, de conditie van je huid en waar je je gewicht hebt zitten. Iemand met maat 38 ziet er in een te kleine maat gepropt ook niet uit. En ja, ook daar zie je er teveel van rondlopen. Als je zwaarder bent en nog een mooie elastische huid hebt en je verhoudingen kloppen dan kan een goed passende bikini best mooi zijn. Dat verschilt voor mij van persoon tot persoon. Ik vond een bikini bij mezelf geen gezicht toen ik 120 kilo woog. Heb ze heus gepast en nee zag er echt niet uit. Daarom heb ik dat ook nooit gedragen. Maar heel eerlijk voelde ik mij nergens fijn in en in badkleding al helemaal niet. Die zwempakken of tankini's met rokje zijn overigens hoogst irritant heb je de hele tijd zo'n stuk stof om je heen drijven... Of tankini's die te los zijn die gaan ook drijven. Inmiddels ben ik 65 kilo afgevallen en heb net een buikwandcorrectie achter de rug. Hier deze zomer dus voor het eerst een bikini, maar dan met een zwemshort vanwege het losse vel aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Striae kan ik dan weer niet van wakker liggen... Ben geen 16 meer, mijn huid is nu een maal beschadigd en de plekken die voor mijn gevoel echt niet kunnen bedek ik.
Je kunt een bikini dragen tot wanneer jij je er zelf prettig in voelt. Ik draag al jaren geen bikini meer.Ik draag een mooi corrigerend badpak en daar voel ik me beter in maar ik voel me eerlijk gezegd nooit helemaal vrij en blij in badkleding. Ik heb 3 kinderen gebaard en mijn lichaam is nu eenmaal niet meer hetzelfde als 12 jaar geleden.Ik heb veel spataders op mijn benen en daarom loop ik ook niet graag in blote benen. Ik ben ondertussen 20 kilo afgevallen en daardoor op mijn streefgewicht maar nog zul je mij niet tegenkomen in bikini.Het zit ook niet praktisch. Ik moet met de oudste kinderen regelmatig glijbanen in en de jongste kan zo lekker aan mij hangen waardoor ineens mijn borsten blootliggen of een broekje wat tussen mijn billen blijf zitten als ik uit de glijbaan kom.Allesbehalve charmant dus haha. Ik blijf lekker in mijn badpak al vind ik het wel op een warme zomerdag aan het strand erg warm maar dat heb ik er graag voor over.
Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik zie ook weleens dames met een maatje 38 in een te kleine bikini lopen en dat vind ik ook echt niet mooi. Zo'n lapje stof wat alles laat zien. Mijn beste vriendin is ook wat voller maar zij draagt altijd hele mooie bikini's die heel mooi corrigeren en ze ziet er echt prachtig in uit en dan heb ik het over een maatje 46. Bij haar is ook alles lekker stevig en strak dus geen blubber etc.
Ik loop zelf niet meer in bikini. Na de zwangerschap van mijn 1e is mijn buik niet meer zo mooi en heb ik geen behoefte dat anderen dat zien. Qua maatje zou het nog prima kunnen (36/38) Omdat ik het bij mezelf niet mooi vindt betekend dit ook dat ik het bij een ander niet mooi vindt. Zelfde als vetrollen, blubberbenen enz. Als ik dit bij mezelf niet mooi vindt (en daardoor bij een ander dus ook niet) zegt dit meer over mijzelf als over een ander. Een ander hoeft zich daardoor toch niet onzeker te gaan voelen? Ik zeg niks over hen als persoon, of over hun karakter enz. Daar reken ik mensen absoluut niet op af. Als een ander zich met vetrollen, blubberbenen en straie zich nog in een bikini steekt, prima! Moeten ze helemaal zelf weten, ik zal daar ook niks van zeggen verder. Maar ik laat me niet verplichten om dat 'mooi' te vinden terwijl ik het bij mezelf niet mooi vindt.
Je moet dragen waar jij je prettig bij voelt. Als ik op het strand of bij het zwembad lig dan ben ik echt niet aan het opletten wat anderen aan hebben, daar kom ik tenslotte niet voor. Ik heb me een tijd niet prettig gevoeld ik bikini en toen heb ik een mooi badpak gekocht, had toen maat 46. Paar jaar later droeg ik met diezelfde maat wel gewoon een bikini, ligt er dus maar net aan hoe ik in mijn vel zit. Bij mij maakt het ook weinig uit, badpak of bikini. Bij mij zit het 'vet' voornamelijk op mijn heupen/billen/bovenbenen, in een badpak zie je dat net zo goed als in bikini.
ik draag een badpak, ik ben al heel lang een maatje meer, ben ook nog klein van stuk en vind mezelf er ook niet mooi in.. naar anderen kijk ik niet die bikini, je hebt er diverse vrouwen bij wie het heel mooi staat, en sommige vrouwen die wat gezetter zijn die passen het ook mooi. kijk is het een vrouw die bijvoorbeeld echt enorm is en die heeft een bikini dan zal wel denken, wat doe je jezelf aan. maar voor de rest is vooral leven en laten leven ik ben het eens met velen. zolang jij het prettig vind moet je het dragen,
Waar jij je goed bij voelt! Voor mijzelf kies ik badkleding op basis van mijn figuur: ben ik te dik en heb ik daardoor cellulitis of vet-bollingen die ik niet mooi vind: dan probeer ik dat op flatteuze wijze te bedekken. Idem voor striae, ook al kun je daar weinig aan doen als het door zwangerschap is veroorzaakt. Met al het voorgaande heb ik ervaring! Nu alleen last van striae. Ik loop veel hard en fiets veel. Mijn benen mogen er zijn door al die training, en ik heb maat 36 bij een lengte van 1.74. Ook ben ik best goed in verhouding. Maar, ik heb ook een bijzonder zware tweeling op de wereld gezet, en kon van dat gewicht en extreme oedeem met bekkeninstabiliteit bijna niet meer lopen rondom de weken/maanden van hun geboorte. Dat heeft mijn buik niet mooi overleefd. Mijn keuzes zijn nu dus een typische jaren '50 bikini met hoger zittend broekje (dan zie je striae niet), een 'normale' bikini met zwem-omslagrokje (Hawaï stijl ) , een bakpak, en een zwemjurkje (zwart, strapless en heel fijn omdat ik me dan dus niet hoeft om te kleden als ik fiets naar het strand of zwembad). Door de afwisseling al jaren hetzelfde, al is het best een verzameling . Ik vind overigens echt dat iedereen moet kiezen waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar ik denk ook dat er over strings (hoe goed het figuur ook is), knellende badkleding, cellulitis, hangbuiken, flinke vetbollingen en zelfs striae wel wat meningen zullen zijn. Of je je daarvan wat aantrekt, is aan jezelf!