De meeste zeggen het al, wanneer jij je er nog goed bij voelt is t toch goed. Draag zelf ook een bikini en mt 44/46... vind het zelf fijn en vrouwelijk, en toch wel sexy.
Nee hoor.. je mag je gewoon nog met blote benen vertonen. Of ik t mooi vind is een ander verhaal en heeft totaal niks met jou keuze voor wel of niet blote benen te maken toch?
Nee, maar ik denk niet dat iemand zij striae mooi vindt, het zal mij een worst wezen wat een ander ervan vindt, maar ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die zich daar wel wat van aantrekken en dan vind ik het gewoon zo jammer dat hier wordt geroepen dat mensen het niet mooi vinden. Tuurlijk mag je je mening geven, maar wat voegt het in dit geval toe? Striae is niet bepaald iets wat je kunt veranderen.
Of het wat toevoegt? Ik heb geantwoord op de vraag van TS wanneer een bikini in mijn ogen niet meer kan. Daarna heb ik gereageerd op het feit of je wel of niet mag benoemen dat je iets niet/minder mooi vindt. In mijn ogen een normale bijdrage in dit topic. Ik snap ook wel dat het je misschien onzeker maakt als je weet dat zoveel % van de mensen op t strand je striae niet mooi vinden. Maar betekend dat dan dat ik het daarom niet mooi mag vinden? Ik zal absoluut nooit iemand aanspreken op haar kledingkeuze. Dat voegt in mijn ogen niks toe. Maar mijn mening zal ik er over blijven hebben, die kan ik niet zomaar uitschakelen.
Ik denk dat uitspraken als "geen porum" en "geen gezicht" ook niet echt bijdragen aan deze discussie eigenlijk. Iemand kan best tegen mij zeggen dat ik met mijn figuur beter geen bikini kan dragen of dat het niet zo mooi staat. (dat weet ik zelf ook wel) maar als iemand zegt dat het geen porum is heb ik al gegeten en gedronken hoor.
Ik vind het eigenlijk al not done als je van een anders keuze gaat zeggen wat je er van vindt. Of er moet expliciet naar gevraagd zijn. Maar dan nog...
Iedereen moet zelf weten of ze een bikini aantrekt ja of nee. Als je je er maar lekker in voelt toch? Ik vind persoonlijk dat er door onder andere de media veel te veel gezeurd wordt over hoe een vrouwenlichaam er uit 'behoort' te zien. Ik krijg het gevoel dat iedere vrouw zo ongeveer verplicht wordt maatje 34/36 te hebben inclusief sixpack door alle artikelen op internet en in tijdschriften etc. Het leven is veel belangrijker dan welke kledingmaat je hebt en hoe je eruit ziet op het strand.
Misschien moeten we eens af van het idee dat iedereen ons mooi moet vinden. Sinds wanneer is 'mooi zijn' een vereiste? Je kan een supermodel neerzetten op een strand en er zijn mensen die het niks vinden. Mensen hoeven mij niet mooi te vinden, ik heb liever dat ze mij op waarde als menszijn schatten. Putten, striae, of vetrollen staan los van wie je bent als mens. Het is alleen maar het hoesje wat er omheen zit.
Maar waarom kunnen ze het onderwerp niet aanpakken zoals een man dat doet? Ik zie genoeg mannen met een dikke buik op het strand lopen, rughaar, oksel haar enz. Ik denk dat wij moeten ophouden met onzeker zijn. Ik mis een beetje girl power!
De meeste mannen op het strand zijn in mijn ogen ook absoluut niet charmant maar men moet zelf weten hoe ze erbij willen lopen. Niet iedereen hoeft het mooi te vinden, dat kun je ook niet afdwingen. Dat ik iets niet vind kunnen om het zo maar te zeggen, betekent niet dat degene die het draagt zich daar iets van aan moet trekken.
Iedereen communiceert hier op haar eigen manier ,sommigen zijn wat korten van stof en verpakken hun antwoorden niet in ' pluche en veel franje '. Ik ben het met je oneens dat oa mijn opmerking niks toevoegt aan deze discussie. De vraag was immers vanaf wanneer een bikini echt niet meer kan, daar heb ik mijn mening over gegeven. In die zin voegt het dus net zo veel toe als alle andere reacties op dit onderwerp.
De manier waarop? Ik geef gewoon eerlijk mijn mening net als alle anderen die gereageerd hebben. Dat bijvoorbeeld een dame met morbide obesitas in een veel te kleine bikini zich er misschien wel van bewust is dat haar badkledij onflatteus is , doet even niet ter zake daar dat niet het onderwerp is. En zeg nou eerlijk, hoe groot acht jij de kans dat je in het zwembad door een wildvreemde wordt aangesproken dat de badkleding die je draagt ' geen porum is ' ? Het is mij dus een raadsel waarom sommigen de reacties die er gegeven worden op zichzelf betrekken.
Ja en je kunt een mening op veel manieren overbrengen. Ik snap niet waar het voor nodig is om het op zo'n nare manier te doen. Of interesseert het je niet dat je iemand een klotegevoel geeft omdat jij je woorden niet in "pluche en franje" wil verpakken? Dan ben ik persoonlijk liever een dikke vrouw in bikini die wel rekening houdt met de gevoelens van anderen. Enne... je wil niet WETEN wat voor dingen er tegen je gezegd worden door wildvreemden in een zwembad of op het strand.
Om even heel kort door de bocht te zijn, nee , omdat ik een algemeen antwoord gaf op een algemene vraag die er gesteld werd. Zolang mijn opmerking niet aan een persoon is gericht , snap ik niet waarom dat persoonlijk wordt opgevat , laat staan dat je er een klotegevoel door kan krijgen. Dat ligt bij de persoon zelf en niet bij mij. Ik ga mijn manier van communiceren er ook niet op aanpassen, dat verwacht ik van anderen die bijvoorbeeld lang van stof zijn en niet meteen tot de kern komen, immers ook niet. Wat je laatste zin betreft, ik heb ook 50 kilo overgewicht en ik heb in al die jaren dat ik naar het zwembad en het strand ga nog nooit meegemaakt dat een wildvreemde op mij afstapte om mij aan te spreken of mij belachelijk te maken om mijn overgewicht. Wel heb ik gemerkt dat mensen soms staren maar dat leg ik naast me neer. En, ik draag een badpak omdat ik mij er van bewust ben dat een bikini bij mij geen porum is.
Ik vind een badpak bij mensen met overgewicht echt niet perse mooier. .. Vooral niet als borsten maar wat los bungelen en door de stretch nog meer naar beneden worden "getrokken"....