Wanneer kan een bikini niet meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dat is waar, alleen staat een badpak/tankini ( wat heb je nog meer? ) bij de dikke dames doorgaans beter dan een bikini omdat het de ( vaak te) dikke buik en de rug beter bedekt, waardoor die delen minder opvallen.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bij mij ook niet. Ik draag ook geen badpak. Geen tankini, geen badpakjurk. Ik ga gewoon helemaal niet meer zwemmen. Omdat ik het wel vervelend vind om die blikken te krijgen. Hartstikke goed dat jij dat naast je neer kunt leggen maar er zijn heel veel vrouwen die al rot genoeg voelen dat ze er zo uitzien, zich schamen. En als ze dan al hun moed bij elkaar geschraapt hebben om toch verkoeling te zoeken als het 35 graden is buiten en je hoort/leest opmerkingen als "dat is toch geen gezicht?" Of "dat is geen porum", dan moet je wel verrekte sterk in je schoenen staan om dan alsnog te gaan.. Maar gelukkig heb jij je woorden dan niet in pluche en franje hoeven inpakken. Want hey... daar ben jij toch niet verantwoordelijk voor? Jij geeft alleen maar je mening...

Dat dat soort dingen jou niet raken, dat is hartstikke goed natuurlijk. Maar dat doet niets af aan het feit dat je mensen gewoon echt op hun hart kunt trappen met zulk soort opmerkingen. Waarom zou je dat willen?

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    #143 LindaS80, 23 mei 2015
    Laatst bewerkt: 23 mei 2015
    Als zulke opmerkingen die niet aan jou persoonlijk gericht zijn je dusdanig raken dat je er een klotegevoel aan overhoud ,dan is het misschien een overweging waard om zulke onderwerpen/reacties te vermijden/over te slaan. Je kiest er namelijk zelf voor om ze te lezen en er op te reageren. Ik heb inderdaad geen invloed op het gevoel dat sommige reacties bij jou teweegbrengen, en dat jij daardoor misschien niet meer naar het zwembad/strand durft te gaan.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb dan geen overgewicht maar ik heb wel een slappe buik met best veel en brede strepen striae. Toch ga ik wel in bikini. Ik word zeker wel aangekeken maar dat maakt mij niks uit... Ik wil ook een bruine buik en niet alleen bruine benen en armen :p daarnaast doen die blikken mij niet veel, wat anderen hun mening over mij is raken mij niet, mijn man vind mij nog steeds mooi (ook in bikini!) en dat is wat telt. O en een bruine buik, dat telt ook :p

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik geef mijn mening, en als mensen zich daardoor op hun hart voelen getrapt terwijl dat nergens voor nodig is omdat mijn reacties in dit topic in zijn algemeenheid bedoeld zijn , dan is dat maar zo.
    Ik ga mijn woorden niet op een goudschaaltje leggen omdat bepaalde onderwerpen bij sommige zeer gevoelig liggen , en zij zich de reacties persoonlijk aantrekken.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja of jij kunt even beter lezen. Het interesseert mij namelijk geen zak wat iemand op een forum (een verzameling letters) wel of niet vindt kunnen. Ik had het helemaal niet over mij persoonlijk, ik schreef alleen dat ik het vervelend vind om opmerkingen of blikken op het strand te krijgen. Ik slaap er verder geen minuut minder om als jij iets geen porum vindt hoor. Ik probeer je slechts duidelijk te maken dat je je mening ook op een andere manier kunt formuleren omdat je mensen daarmee pijn kunt doen.. Maargoed, jij ketst toch alles meteen af. Ik ben inderdaad wel een beetje klaar hier. :)

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Voor iemand die het naar eigen zeggen geen zak interesseert ga jij er wel erg op door. ;)
    Van mij vragen of verwachten dat ik mijn mening op een andere manier formuleer , is hetzelfde als van jou vragen dat jij het omgekeerde doet. Dit is mijn manier van schrijven/ mezelf uiten/mijn mening geven en daar moet men het maar mee doen.

Ik kets het inderdaad af, omdat ik niet verantwoordelijk ben noch invloed heb op wat mijn opmerkingen die in zijn algemeenheid bedoeld zijn ,eventueel bij een ander teweeg kunnen brengen.
    Dat staat er los van dat ik wel degelijk het besef heb dat er vrouwen zullen zijn die mijn bijdrages niet kunnen waarderen , te hard vinden , tactloos, bot enz.

8. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vind een bikini niet meer kunnen wanneer je geen strakke buik hebt en dat het 'blubbert' wanneer je heen en weer loopt of wanneer je zit zo'n vetrol hebt. Ik vind dat gewoon geen gezicht dus mij zie je echt (nog) niet in bikini wellicht zal ik hem ook nooit meer aantrekken, heb er zelfs niet èèn..maar voel mijzelf er ook niet prettig in (veel te bloot)

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind een bikini niet meer kunnen bij zwaar overgewicht. Een mooi badpak met goede cups vind ik dan veel beter en stijlvolle staan.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je moet aantrekken waar je jezelf goed in voelt, helemaal mee eens.

Maar als ik een toch wat zware dame met redelijk wat overgewicht op de buik in een bikini zie lopen, moet ik eerlijk bekennen dat ik niet goed weet waarom ze dat doet. Dan denk ik, doe een mooi badpak aan. Dus wat mij betreft zijn er wel grenzen?

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik vind ook, doe waar je je fijn bij voelt.

Zelf had ik vroegâh ( tot halverwege in de 20) niet graag een bikini aan omdat ik zo dun was. Maar ik ben dan ook wel zo'n typ die het liefst in een regenjas naar het strand gaat haha. De laatste jaren heb ik in de tuin wel eens een bikini aan, maar dan altijd een rokje tot m'n navel, ziet er ook niet uit ik weet het, maar bijna niemand ziet me. Nu ik zwanger ben heb ik eigenlijk altijd een hempje aan.
    Maar over het algemeen ligt het aan m'n eigen onzekerheid, eerst had ik een slank figuurtje en voelde ik me niet prettig in open kleren. Nu ik een normaal figuur heb met een flinke kuub durf ik t ook weer niet. Zucht, vrouwen.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Al heb je maat 52 of maat 32. Zolang jij je er prettig in voelt lekker doen !

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik voel me eigenlijk al jaren niet meer erg prettig met een bikini aan. terwijl ik echt niet dik ben. momenteel ben ik weer wat afgevallen, en zit nu echt te twijfelen voor van de zomer.. maargoed... ik hou gewoon dat buikje... en met maat 38 zegt iedereen wel, jij kan dat toch wel aan!... maar ik sta dan constant mn pens in te houden en op te letten hoe ik sta en zit en lig... dus ik doe gewoon een mooi strepless badpak. veel beter.

14. XoXo

XoXo Niet meer actief

Zolang je je zelf er goed in voelt moet je het doen.

Ik draag al jaren geen bikini meer. Niet omdat ik mezelf te dik vind, maar mijn buik is zo wit dat hij bijna naar lichtblauw uitslaat. En de rest van mijn lijf is wel gewoon zon gebruind. Dit vind ik niet mooi dus draag ik een badpak, waarmee ik het wittebuiksyndroom ook in stand hou. :p

Deel Deze Pagina