ik probeer al jaren ong. 10/15 kilo af te vallen en steeds begin ik vol goede moed en enthousiasme maar meestal hou ik het hooguit een paar weken vol en val dan weer terug in mn oude eetpatroon. Afgelopen maandag poging 178 gedaan en ik heb het 3 dagen volgehouden. (3!!!) :O Sporten heb ik een spuughekel aan ik snaai gewoon teveel! Ik hoor dan sommige mensen over dat ze in het weekend dan 1 handje nootjes of chips pakken en that's it! Nou bij mij moet die hele zak eraan en dan ook nog een paar koekjes en op een verjaardag kan ik al helemaal niks laten staan. (Ook al spreek ik dan met mezelf af dat ik of een gebakje neem of een hapje, maar Niet allebei) Ik vind het altijd heel knap dat mensen dan opeens een knop om kunnen zetten en er gewoon voor gaan maar dat lukt mij dus niet, ik heb echt geen ruggengraat wat dat betreft, heel irritant! Terwijl het mij voor een paar jaar geleden wel een keer gelukt is om 10 kilo af te vallen maar die zitten er onderhand al weer bij op... Tja jullie kunnen hier ook niks mee maar misschien herkent je dit en heb je wat tips voor mij? Je weet nooit waar het toe leidt.
Jep hier ook 2x 12 kg afgevallen en voor dat gewicht weer te bereiken moet ik er nu 20 afvallen pff.. maar wat ik ook doe, ik val gewoon niet meer af. En een handje chips ofzo dat word dan de hele zak idd whaha Voel me ook niet echt prettig in mijn lichaam nu en dan gaan we ook nog over 2 weken op vakantie, heel veel zin in maar niet om in zwemkleding en alles rond te lopen daar
Geen tips, wel herkenning. Ook ik heb al ontelbare pogingen gedaan, maar mis ook het doorzettingsvermogen. Paar jaar geleden wel 10 kilo afgevallen die er ook grotendeels af zijn gebleven. Momenteel ook weer bezig en het lijkt of de knop om is. Helaas gisteren wel een dagje gehad waarop ik ging snaaien, maar dat was voor het eerst in weken. En heb het vandaag ook gewoon weer netjes opgepakt. Wat mij helpt is om mijn calorieën bij te houden in een app, dat drukt me nogal met mijn neus op de feiten. Verder zorg ik dat ik niet teveel te snaaien in huis heb, 'gelukkig' hoef ik met niemand rekening te houden qua eten dus dat scheelt. Wel eet ik bijna elke avond iets zoets, dat past gewoon in mijn calorieëntotaal voor een dag en heb ik ook nodig om het vol te houden. Ik pak dan een afgepaste hoeveelheid en laat het daar ook bij. Wonder boven wonder lukt dat dus. Misschien staat er iets tussen wat je kan helpen, hoewel het bij mij echt gewoon een kwestie was van die knop eindelijk weer eens vinden. Veel succes gewenst in ieder geval.
Herkenbaar Joyciejj, het lijkt me zo lekker om alles maar aan te kunnen trekken wat je leuk vind en dat het dan mooi staat omdat je slank ben, en gewoon relaxt in badkleding durft te lopen maar toch trekt mij dat niet genoeg over de streep om er echt voor te gaan. Om af te vallen moet je geduld hebben en laat ik dat nou ook al niet hebben. 😅
Ga naar een dieetiste. Dat werkt bij mij! Ik heb nu een stok achter de deur.. Is bij mij die knop sowieso wel om maar dat ik om de zoveel tijd een afspraak met haar heb staan werkt absoluut mee want ik zou het enorm voor paal vinden als ik bij de dieetiste kom en ik ben helemaal niks afgevallen of zelfs aangekomen..
O zo herkenbaar. Een jaar of 10 terug 20 kilo afgevallen en toen zelfs te mager, maar nu naar 5 zwangerschappen en een heleboel stress zitten die 20 kilo+ nog eens 10 kilo extra er weer aan. Ben nu wel 5 kilo afgevallen, maar ik kom niet verder en heb de hele dag lekkere trek. Hier probeer ik zo min mogelijk in huis te halen wat ik lekker vind, maar ik merk dat ik toch ga zoeken na iets wat ik dan minder lekker vind, maar dat ik wel iets heb om te eten. Behalve fruit dat laat ik zomaar liggen
Idd dietiste. En toch echt sporten. Er zal vast iets zijn wat je leuk vind? Die combinatie werkt voor mij perfect. Ben inmiddels bijna 22 kilo kwijt.
Zucht, ik begin vandaag ook weer voor het eerst na de zwangerschap. Voor de zwangerschap was ik 20 kg afgevallen en heb daar 1,5 jaar over gedaan, kan namelijk niet sporten ivm lichamelijke beperkingen en heb dus alleen mijn eetpatroon omgegooid. Toen werd ik zwanger, ondanks dat ik echt wel opgelet heb, ben ik 30 kg bijgekomen! Nu bijna 10 weken na de zwangerschap ben ik 19 kg kwijt, dat is vrijwel vanzelf gegaan, maar nu hangt de weegschaal al 3 weken vast op een gewicht dus zal ik toch echt moeten werken om die overige 11 kg kwijt te gaan raken. Ik draag nog steeds positiebroeken want mijn eigen jeans zitten te strak om mij bovenbenen en krijg ik niet dicht door mijn buik. Dus vandaag ga ik weer een poging wagen! Zal toch moeten want wil mijn eigen broeken weer kunnen dragen!
Het grootste probleem zit in je hoofd "Ik heb nou eenmaal geen ruggengraat" "Ik kan gewoon niet afvallen" "Ik moet altijd de hele zak achter elkaar leegeten" . Allemaal overtuigingen die helemaal niet de waarheid zijn! Ken je toevallig de methode van Mieke Kosters? 'Het geheim van slanke mensen' Ik kan het je van harte aanraden!
Uit de ban van emotie-eten Ik kan je dit boek aanraden. Hier leer je veel over je eetgedrag. Verder hoef je niet te sporten, je hoeft alleen maar te bewegen. Dat is ook in de tuin werken, lopen of fietsen naar werk, rennen met je kinderen etc. Als je niet wil sporten is dat helemaal ok, dan kun je gewoon in je dagelijks leven wat meer doen om actief te zijn. Laat ook los dat je op een bepaalde dag moet beginnen en dat een 'poging' voorbij is als je je hebt laten gaan. Accepteer dat het moeilijk is en dat het met vallen en opstaan gaat. Toen je leerde fietsen stopte je ook niet bij de eerste keer dat je eraf kukelde... als je dat gedaan had had je nu niet kunnen fietsen. Dus heb je te veel gegeten naar je zin, kijk dan waar het door kwam wees eerlijk en aardig tegen jezelf hierover en ga weer door. Maak het jezelf ook makkelijk, als je weet dat je snaait en je wil dat nu niet... haal het dan niet in huis... Die onrust die je voelt bij niet kunnen snaaien gaat ook weer weg en vaak sneller dan je denkt. tot slot zeg je dat je heel snel terugvalt in je oude patroon, misschien moet je je patroon dan wat minder rigoureus veranderen. Met kleine stapjes kom je uiteindelijk ook waar je wezen moet, maar het is wel een stuk makkelijker. Dus verander wat je nu kunt veranderen en concentreer je daar op. Heb je dat ene ding onder de knie, dan ga je door met iets erbij. Maakt niet uit hoe klein dat stapje is, alles is beter dan niets toch?
Ik ken het, en je kan doen wat je wilt..maar zonder die "knop" gaat het niet lukken, ik heb ook een hekel aan sporten, maar nu doe ik het wel. Het gaat hier nu al 2,5 week goed (ik gaf het meestal na een dag of 2 op ) en ben 4 kilo kwijt.
Het is een knop die om moet. Ik ben 26.7 kilo afgevallen terwijl het mij eerst ook niet lukte. En koop die chips etc gewoon niet, makkelijker je te beheersen in de supermarkt dan als het al in huis is...
Eerlijk? Ik denk dat die 'knop' een fabeltje is. En ook iets dat mensen gebruiken om schuldgevoel af te kopen als het niet lukt (ja maar de knop was nog niet om). Vergeet die knop, vergeet het doorzettingsvermogen (want dat heb je echt wel, je komt toch ook uit bed, je doet je huis, je haalt boodschappen etc allemaal doorzettingsvermogen) en ga gewoon iets gezonder leven. Zonder jezelf helemaal af te maken als iets niet gaat zoals je wilt, want hoe meer je jezelf op de kop zit als iets niet lukt hoe minder zin je hebt om het de volgende keer nog eens te proberen... Wat kan helpen is om je lange termijn beloning (afvallen etc) wat specifieker en duidelijker voor jezelf te maken. Waarom wil je dat, wat win je ermee. Schrijf dat op en hou dat in de buurt. Want wat er nu gebeurt is dat je over de streep getrokken wordt door een korte termijn beloning (zak chips leeg eten) in plaats van dat je je lange termijn beloning laat spreken. Korte termijn beloningen zijn altijd veel sterker dan die op lange termijn. Dus dan moet je je lange termijn beloning een beetje helpen
Ik wil ook graag wat afvallen, maar ik snaai ook heel graag wat weg in de avond! Ik heb er nu voor gekozen om geen frisdrank meer in huis te halen en dit werkt al goed 😊 mijn Partner en ik dronken 1 fles cola op een dag leeg dus dit scheelt al heel wat calorieën. En ik ontbijt vootaan. Ik ben nu 1 week bezig en al 1 kg afgevallen. We eten nog wel aardappelen enzo, dus gewoon normaal eten. Maar merk nu wel sinds ik ontbijt dat ik minder honger of trek in de avond heb.
Heel eerlijk? Je hebt gewoon geen zin om af te vallen. Want dat betekend je levensstijl omgooien, permanent. Het is namelijk geen kwestie van 10 kilo afvallen en dan toch weer een paar zakken chips per week naar binnen werken.... Slank worden en blijven betekend dat je keuzes moet maken. Lekker eten en af en toe snoepen mag. Maar met mate. Dus als je dat saucijzenbroodje bijvoorbeeld eigenlijk helemaal niet zo lekker vindt....eet m dan ook niet. Ik ben vorig jaar gestopt met cappuccino's drinken op het werk. En thuis drink ik geen latte's ( van die zakjes ) meer. Maar als ik op visite ben of uit eten ga drink ik af en toe nog wel eentje. Ook ben ik goed gaan ontbijten, eet meer tussendoortjes en probeer veel te drinken. Vooral s' avonds na het eten als de lekkere trek langs probeert te komen.... En ik heb mezelf een crosstrainer cadeau gedaan. Rib uit mijn lijf maar ik dacht 'Na 1 -2 jaar heb ik dat er weer uit'. Sportschool is ook niet zo goedkoop. Crosstrainer werkt ideaal voor mij. Er is altijd wel een half uur tot een uurtje dat je daar op kunt springen. Ik doe het vaak in de avond als de kinderen op bed liggen. Muziek op je hoofd en gaan, heerlijk. Ik probeer dat nu weer 3 tot 5 X in de week te doen. Vaak 40 minuten. Maar heb ook periodes dat ik er minder op sta. Vorig jaar blijvend 5 kilo afgevallen. Nu wil ik nog 3-5 kwijt. Maar het belangrijkste is dat je af moet willen vallen. En niet bij de 1e de beste mindere dag terug valt in je oude patroon. Een keer chips eten of een wijntje drinken.....Alles mag maar dan wel met mate. Oh en zet reëel doelen. Wat is er mis met 1 tot 2 kilo afvallen per maand? Xxx
Ik ben begonnen met weightwatchers. Een stok achter de deur om te zien hoeveel ik ongemerkt snaai. Mijn zoontje eet zijn koekje niet op? Hoppa bij mij in de mond etcetera. laatst een negerzoen in mijn mond gestopt zonder bij na te denken. EvenVeel punten als een boterham. Zonde!