De tiltel zegt het al zijn er nog meer kindjes die erg vroeg wakker zijn. Mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden word sinds anderhalve week half 5 vijf uur smorgens wakker en wil dan apsoluut niet meer slapen heb al van alles geprobeerd om hem weer aan het slapen te krijgen maar niks helpt. Het gevolg dat meneer de hele dag chagerijnig is en veel huilt om helemaal niks. Hij slaapt de laaste maanden al wel wat slechter hij werd de laatste maanden half 7 7 uur wakker maar zo vroeg als hij nu wakker vind ik toch minder geslaagd. HIj word ook niet wakker van mij dochterje want die slaapt tot ongeveer half 7 door. groetjes daphne
Hier ook zo eentje die tegen 6 uur wakker wordt en dan vrolijk in z'n bed gaat zitten kletsen. En als het 'm te lang duurt dan hoor je zo'n klein, vragend doch dwingend stemmetje: "mama komt er aan?!" Hij gaat 's avonds om 20 uur slapen, en heb al geprobeerd om 'm later op bed te leggen, maar dat helpt ook niet. Het is gewoon een vroege vogel (in tegenstelling tot z'n moeder ).
Hier ook.. rond 05.00 uur begint het kletsen en vaak rond 05.30 gaan we er echt uit. Dominique slaapt soms nog wel eens tot 06.30 uur, maar Dean is echt een hele hele vroege vogel!!
Hier is het ook een hele tijd half 5 geweest. Hij was dan echt klaarwakker en wilde dan ook naar beneden om een boterham te gaan eten (en te gaan spelen enzo ). Maar sinds 2 weken is 't al half 6. Heerlijk (in vergelijking met half 5)! Ik gok dus dat 't een fase is en dat het vanzelf wel weer wat later wordt. Milan heeft overigens nooit lang geslapen, ik zou echt heeeeel blij zijn als 'ie om 6 uur wakker zou worden .
Slapen jullie kindjes s middags nog dan? En huilen ze ook om alles Vin slaapt smiddags wel gaat zelf op de bank liggen maar is maar een half uurtje en is dan alweer klaar wakker. En hij huilt de hele dag om niks ( nou ja het is eerder gillen) groetjes daphne
Hoi, Mijn ukkie is ook vaak om 5 uur wakker en slaapt dan niet meer. Ik laat hem dan wel in zijn bedje liggen (check wel even of alles oke is en geef hem eventueel wat water). Hij ligt dan tamelijk luidruchtig te spelen in zijn bedje en houdt dat vaak wel vol tot half 7. Ik probeer ook dat als regel te houden: niet voor half 7 eruit, tenzij hij niet lekker is natuurlijk. Hij is 's middags wel eerder moe maar slaapt niet echt langer als hij vroeg wakker is. Meestal 2 uurtjes. liefs, Josie
Nou als ik jullie reacties lees zal ik niet meer klagen met 6.00 wat ik ok veel te vroeg vind. Helaas is hij dan niet meer te houden en moet hij er echt uit. Hij slaapt dan wel s middags nog een keer van 12.00 tm 15.00.
Dean slaapt 's middag ook nog. Het varieert per dag hoe lang, maar meestal toch wel twee uurtjes. Misschien dat hij té vroeg naar bed gaat ( rond 18.30 en 19.00 uur) maar langer opblijven is alles behalve een garantie dat hij langer blijft slapen. Vanmorgen was het 05.18 uur, dus is was redelijk tevreden. Nog even bij me genomen, dan klimt hij constant over me heen en is lekker aan het kletsen totdat we eruit gaan.
ook hier een vroeg vogeltje,je kan de klok er op gelijk zetten 5.30 7 dagen in de week.maakt niet uit hoelaat je dr naar bed doet,maakt ook niet uit of ze smiddags slaapt of niet,klokslag 5.30 hoor ik dr kamerdeur open gaan...mama wakker worden ik ben klaar met slapen
Danielle1979 hier precies het zelfde met vin maak niet uit hoe laat je hem naar bed legt of je hem laat slapen smiddags meneer is toch steeds zo vroeg wakker En komt dan ook zijn kamertje uit en zegt mama klaar met slapen heb goed geslapen groetjes daphne
Misschien helpt het om de kamer helemaal pikkedonker te maken? Bij Mirre heeft dat iets gescheeld (vooral de andere kamers donker maken ivm bovenlichtjes), nu niet meer tussen 5-6, maar rond 630-700 (en het was een hele periode rond 8u!)
respect voor jullie dames, hier is het meestal 7 uur en dat vind ik echt heel vroeg (ben dan ook echt geen ochtendmens) Gelukkig wil meisje dan meestal nog wel een uurtje in bed tv komen kijken
Misschien heeft het ook te maken met de komst van een klein broertje? Ik denk dat het hier ook daar mee te maken heeft. T ligt bij ons op de kamer en als ze wakker wordt dan wil ze er ook bij. Jammer genoeg niet om nog een uurtje door te tukken Heb ook wel eens zitten denken om een tv op de kamer te zetten ... maar Jan zou daar al niet van kunnen slapen dus voor hem werkt dat niet. Dus toch maar om en om uitslapen in het weekend ...
Pff wat lastig zeg. Hier hebben we 2 echte uitslapers, maar sinds 2 weken wordt Jasmijn echt wel 5 of 6 keer per nacht wakker. Ook heeeel vervelend :x. Ook dat gaat me opbreken. Afgelopen nacht hebben we haar laten huilen en na 10 minuten (het lijkt altijd zo lang....) was het weer stil. Hopelijk dat de fase nu voorbij is en dat ze weer gewoon doorslaapt. Ik hoop voor jullie dan ook dat het een fase is en dat de kleine gewoon weer wat langer gaat slapen!!!
kirst78: ik ken het ja dat snachts wakker worden. Vin is niet altijd vroeg wakker maar word 2 tot 3 keer in de week ook nog snachts nog wakker en dan duurt het ook weer een uur voor hij weer slaap maar wel gewoon weer om 5 uur half 6 wakker.
Damens ik ben toch wel blij dat ik niet als enige zon vroege vogel heb. Ik hoop voor me zelf en natuurlijk ook voor jullie dat er ooit betere tijden gaan komen en dat ze ineens langer gaan slapen. groetjes daphne
maakt niet uit hoe laat ze hie rnaar bed gaan, smorgens 6 uur ben ik de pineut. vandaag werd ik dus ook weer half 6 wakker. vendje wordt wakker,geef hem een flesje in bed en meestal slaapt hij dan nog even door tot half 7 en alicia is dan altijd 6 uur wakker. vandaag dus maar wakker gebleven heb toch al heel de nacht niet geslapen en wat denk je. alicia slaapt nu nog net zoals nando. zullen vandaag 7 uur komen zul je zien. had ik toch mooi nog 1 uur kunnen slapen. vanacht was nando ook al doorgelekt (wiebelkontje) en was dus 3 uur uit bed. alicia daarna weer roepen want de nijn was gevallen en uiteindelijk keek ik half 5 voor het laatst op de wekker. ik moet er zowiezo altijd snachts minimaal 2 x uit voor nando. standaard 3 en 5 uur . als hij wat ziekjes is (wat hijbest vaak is) dan vaker. breekt wel op moet ik zeggen nando slaapt trouwens smorgens nog 1 uur en smiddags 2 uurtjes. savonds gaat hij rond 8 uur naar bed alicia slaapt overdag niet meer en gaat rond half 9 naar bed. gisteren was ze zo moe dat ze 6 uur al sliep en nu dus nog steeds