wanneer kan een (ongeboren) baby tegen rood vlees etc. ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij BV mag je gewoon weer alles eten, dus ik denk niet dat er dan een gevaar is om listeria of toxoplasmose over te dragen...

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat je kind zelf goed kan aangeven wat hij/zij wel of niet kan/wil eten. (Daarmee bedoel ik uiteraard niet de baby's)
    Als een kind van 5 een stukje biefstuk lust, tsja waarom niet? Je merkt het snel genoeg als ze iets niet kunnen verdragen. Volg je gevoel.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het niet voor alle voeding geldt, ik ken 3 jarigen die best een biertje lusten;)

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Grotendeels geloof ik wel dat kinderen zelf zaken kunnen bepalen, maar sommige zaken bied ik niet aan. Rauw vlees, ongepasteuriseerde zachte kazen en alcohol zijn wel de voornaamste voorbeelden.
    Rauw vlees houd ik ook aan tot vroege puberteit, evenals ongepasteuriseerd spul. Alcohol zou ik het liefst tot ver in de twintig weghouden, maar die kans acht ik niet zo groot.

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik als volwassen persoon niet aan voedsel kan zien/proeven of er voor mij schadelijke bacteriën in zitten, verwacht ik dat al helemaal niet van een 5-jarig kind eigenlijk...;) maar om dan af te wachten of ze er ziek van worden...? Dan ben ik het liever voor!
    Had er verder echt nog nooit van gehoord dan kinderen die dingen niet mogen, is dat gewoon iets algemeen bekends, wat iedereen, behalve ik, weet? Of zijn er veel mensen die dit niet weten?

6. Maia

Maia Niet meer actief

volgens mij is het niet tot 10 jaar maar tot een jaar of 6 dat kinderen beter dit soort dingen niet kunnen eten, heeft met de rijping van de darmen te maken. maar weet niet precies de leeftijdsgrens.
    Als er een bacterie in het vlees zit kun je daar als volwassene vaak gewoon tegen, oftewel, je wordt er niet altijd ziek van. Kinderen hebben natuurlijk mindere afweer en vandaar dat het afgeraden wordt.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha nee oke, maar dat mogen ze niet tot hun 16e ;)
    Hoorde tijd terug een verhaal van iemand die een verjaardag had. Na het borreluurtje ging iedereen weer naar huis. In de drukte lette niemand op de kleine van 2,5 jaar. Die heeft alle restjes drank die nog in de glazen zaten opgedronken. Haha, die was zo dronken als een torretje :D Ik weet dat het niet goed is maar kan er wel om lachen. De volgende keer krijgt ie de kans niet weer natuurlijk.

Ken wel iemand die haar 2 jarige zoontje koffie laat drinken, vind ie heerlijk. Niet elke dag ofzo hoor, keertje op een feestje of op een verjaardag....

Maar ja, ik zou bijv. niet willen dat mijn kind cola drinkt. Keertje kan wel, maar niet elke dag. Red Bull e.d. komt er bij mij al helemaal niet in. Dat is pas echt vieze troep. Als ik een te dik kind zie lopen dan is dat negen van de tien keer met een blikje cola of red bull in de hand.

En over al die bacterien enzo...wel eens gezien hoeveel kinderen in de zandbak spelen en hun duim dan regelmatig in de mond stoppen? (brrr, getver)
    En laatst was nog in het nieuws hoe verschrikkelijk smerig ballenbakken zijn.

Deel Deze Pagina