Raad vragen over mijn ovulatietesten doorgaan of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zograagnog1, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

Hallo, we zitten een beetje in dubio.
    Omdat we al vanaf cyclusdag 8 testen en vandaag op dag 19 nog steeds geen positieve test hebben of we wel moeten doortesten.
    De geschiedenis van mij is dat ik een half jaar de prikpil heb gehad en daarna 2 maanden de gewone pil waarbij ik die 2 maanden wel onttrekkingsbloeding heb gehad.

Mijn vraag nu is heeft het zin om door te testen of kan ik beter stoppen en eerst afwachten op mijn natuurlijke menstruatie?
    Bij de ovulatietesten is het twee keer donker geweest maar niet gelijk dus negatieve testen.

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welke testen gebruik je ? Bij mij werden ze bij mijn eerste zoontje namelijk nooit donker genoeg.. Ben toen overgestapt op cb met smiley, kan niet missen..
    Ik zou nog ff door testen, mijn ei kwam ook soms pas rond dag 20, misschien is je cyclus wel wat langer.
    Succes!

3. Zograagnog1

Hoi Lizzy dank je voor je (snelle) reactie.
    Ik heb de 123thuistesten en heb gezien dat er hier met die testen gewoon positief testen.
    Dan zal ik doortesten maar.

4. Zograagnog1

Oja de dipstick van 123thuistesten zijn het.

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja ik heb die ook gebruikt idd.. Maar bij mij kwam er nooit een duidelijk positieve test.. Bij anderen misschien wel idd.. Maar was het getwijfel beu is dit het nou wel of niet :)

Overigens bij mijn tweede kreeg ik wel een duidelijke positieve met die testen :)

6. Zograagnog1

Dus bij de tweede lukte het wel, dan zijn de testen toch goed en dan ligt het aan mijzelf?

7. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van Sensitest. Zijn niet duur en werken bij prima. Krijg echt knaltest en. En omdat ze goedkoop zijn, kon ik ook meerdere keren per dag testen.

8. Zograagnog1

Hier mijn negatieve testen, er waren er nog meer tussendoor maar pasten niet meer op 1 bladzijde. Dus kwam er later snugger achter plak ik ze op het tweede blad! hihihi

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zelf heb ook niet echt goede ervaringen met 123 testen. Alleen sloegen ze bij mij juist wel positief uit, alleen vele keren in 1cyclus haha

10. Zograagnog1

foto's:

Bijgevoegde bestanden:

• 002.jpg
      002.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,2 KB
      Weergaven:
      25
    • 004.jpg
      004.jpg
      Bestandsgrootte:
      20 KB
      Weergaven:
      11
  11. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, je zou ook je volgende menstruatie kunnen afwachten.
    Zelf heb ik mijn ei met de 123 testen nooit kunnen vinden. Ik gebruik nu een ander merk en nu gaat het elke keer goed.

12. Zograagnog1

Ik overweeg toch om te wachten... denk ik.

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je blijft twijfelen hè.Heel eerlijk? Ik zou in jou geval eerst een menstruatie of 2,3 afwachten omdat je nog helemaal geen cyclus hebt.En pas net van de pil bent.Het kan wel 6 maanden duren of nog langer voor je ongesteld wordt.Ik weet dat dit niet is wat je wilt horen, maar het is wel de realiteit.

14. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb deze testen na m'n miskraam gebruikt. 1 ronde en bij mij werden deze testen ook nooit heel donker.. Wel een oploper gehad maar geen echte knaller.. Toch is toen mijn eisprong geweest en ik was zwanger, het bewijst ligt lekker boven te slapen! :D

15. Zograagnog1

Dank jullie wel voor de ervaringen en adviezen. En Ilse wat geweldig is dat verlopen zeg, echt wonderlijk!

16. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik lees net je hele verhaal,maar denk dat het verstandig is om je cyclus af te wachten een paar maanden omdat je net de prikpil en pil bent gestopt,dan kan het nog een tijdje duren voordat alles weer op gang komt... Denk dat je dan jezelf gek maakt door te gan testen elke dag,zag ook je rijtje maar geen positieve test ertussen... Het zal moeilijk zijn als je een kinderwens heb maar echt even afwachten en volgende maand kijken wat er gebeurd

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Waarom begin je gelijk met ovulatie testen ? Je bent idd pas net van de prikpil/ pil af zou zo maar kunnen dat je nog geen eitje hebt deze maand.. op deze manier kost het je en veel geld en veel energie en onzekerheid.. ik zou het los laten voor zover dat kan.. probeer te genieten en geef je lichaam de tijd om te wennen .. Mocht je over 4 maanden geen resultaat hebben kan je er nog altijd voor kiezen om te temperaturen of oovulatietestjes te gebruiken.

ik val je niet aan wil je alleen maar een tip geven, zelf werd ik ook zo gek van die testen en dat getwijfel wel of niet posi etc ik liet het los tussen dag 8 en 18 elke dag /om de dag /Max 2 dagen pauze klussen en ja ook hier rent het resultaat nu rond en viert ze binnenkort alweer haar 2e verjaardag!

Echt geniet ontspan en laat het over je heen komen!

18. Zograagnog1

Dank je wel Mariahh, ik stop met testen vanaf nu :) Je hebt me overtuigd.

19. Zograagnog1

Neemt niet weg allemaal dat ik rond 12.00 uur cervixslijm heb gekregen. Klussen maar en afwachten...

20. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Idd,veel plezier ;)

Deel Deze Pagina