Beste verloskundigen, Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen. Er wordt veel gesproken over allerlei middeltjes om je cyclus beter op gang te krijgen. Dus ik heb even het 1 en ander opgezocht. (tarwekiemolie, teunisbloemolie, menstruasan) Is het wel verstandig om zomaar deze middeltjes te gaan slikken? Of is het beter om dit in overleg met een huisarts te doen? Werkt het ook echt? Mijn cyclus is 42-48-29-32-32-? Zit nu op dag 44 en er is nog niks. Ik weet dat het een jaar kan duren om zwanger te worden, maar duurt het echt ook zolang om een normale cyclus te krijgen? Zal een huisarts hier al wat mee doen? Of moet ik gewoon blijven wachten? Sorry voor het lange verhaal. Alvast bedankt. Groetjes...
hoi Feline, ik zou zeker niet zelf van die middeltjes proberen. Ik geloof niet dat het helpt, al zullen er zeker vrouwen zijn die het hebben gebruikt en wel enthousiast zijn. Als je het wilt nemen dan graag in overleg met je huisarts. Sommige vrouwen hebben van zichzelf langere cycli, daar behoor jij blijkbaar bij. Het kan/mag een jaar duren na stoppen met de pil tot je cyclus weer normaal/regelmatig is. Als je dit heel vervelend vindt kun je nu al naar de huisarts gaan. De meeste huisartsen zijn afwachtend en geven je geen medicijnen. MAar misschien is overleg prettig voor je. Mirjam