Eind november kreeg ik een uitnodiging van wat oud klasgenoten, om naar de reunie te komen van het oude klasje van de middelbare school. Ik had het er altijd erg naar mijn zin, dus heb me opgegeven. Ik kreeg ook wat uitnodigingen van oud klasgenoten op facebook en heb deze geaccepteerd. Er zat dus ook een man bij die vroeger nogal 'vreemd' gedrag vertoonde, maar waar ik wel altijd best om kon lachen. Nu kreeg ik medio december hele vreemde en provocerende reacties van hem op enkele foto's en status updates. Hij is occupier en is het niet eens met bepaalde zaken, waaronder dat mijn kinderen Sinterklaas mogen vieren. Hij schreef letterlijk na een foto van mijn kinderen bij Sint op schoot: ik gooi je uit mijn vriendenlijst omdat jij tegen je kinderen liegt. Slechte moeder ben jij. Hij heeft nog wel meer uitspraken gedaan, waardoor ik mij uiteindelijk ook genoodzaakt voelde om niet naar de reunie te komen. Hij gaat zelf wel. Ik voel me geintimideerd en weet inmiddels dat hij psychiatrisch patiënt is, via mijn werk. Ik had er wel veel zin in. Zouden jullie wel/niet gaan? Ik heb mijn oud klasgenoten wel uitgelegd dat ik vanwege hem niet kom.
Ik denk niet dat ik om 1 persoon weg zou blijven, als ik met de rest wel normaal/leuk contact heb.. Maar wat een raar figuur zeg! Denken de anderen er niet net zo over dan?
Ik zou wel gaan, zou me door zo'n man niet laten weerhouden. Wel zou ik hem daar negeren en als hij je opzoekt, koeltjes reageren. Geen aanleiding geven voor hem om een reactie uit te lokken. En uit je vriendenlijst flikkeren
Ik zou gaan en gewoon niet met hem praten. Je moet zo'n ervaring niet laten afpakken door iemand die zelf niet goed bij z'n hoofd is.
Shaddixx, om een of andere reden krijg ik er een naar gevoel bij als ik hem onder ogen zou moeten komen. Mijn man heeft het na het lezen van alle berichten ook afgeraden, terwijl hij zich normaal ook niet snel zou laten intimideren. Hij zei bijvoorbeeld ook dat ik op moest passen in die zin: "ik kan heel eng zijn, dus pas maar op... " 2 van de 18 genodigden gaven wel te kennen dat ze hem nogal een tikjas vinden. De rest hield zijn mond of gaven aan dat iedereen gewoon moest komen. Ik wil van mijn probleem ook niet hun probleem maken dus ik verwacht ook niets van ze.
Ik zou gaan! Om één man zou ik mij niet tegen laten houden. Als je bang bent dat hij jou wellicht op een vervelende manier zal benaderen zou ik afspreken met een oud klasgenoot om samen te gaan en elkaar een beetje in de gaten te houden.
ik zou gaan, zorgen dat je zoveel mogelijk uit zijn buurt bent, en hem daarna uit je fb lijst gooien en blokeren
Hij heeft mij al geblokkeerd na dat bericht. Hij reageert nog wel heel fel in de lijst met genodigden.
Inderdaad. Overigens zou het me niet verbazen als hij dus bij anderen ook van die rare dingen op FB zet.
hij is 1% van alle klasgenoten die een minpunt heeft, de andere 99% doen leuk en gewoon, en ze weten van zijn probleem af(en jou probleem) ik zou gewoon gaan en gaan genieten. hij heeft duidelijk een aandachts probleem en veel problemen met zich zelf, nu een grote mond, (online is alles makkelijker) denk dat (hoop) het op die avond zelf wel mee valt
Hij heeft ook een klein aantal delicten op zijn kerfstok. Ik ben er echt nog niet helemaal uit. Jo79, klopt, voornamelijk bij vrouwen. Mannen durft hij waarschijnlijk niet. En dan heb je nog zo'n groepje kerels die het wel amusant lijken te vinden dat hij dit soort uitspraken doet....
Hopelijk zie je hem niet eens en hem proberen te negeren/ontwijken. Er zijn vast veel andere mensen met wie je gezellig kan praten en als hij daar die rare uitspraken gaat doen denk ik dat je wel bijval krijgt van anderen. (owh nou lees ik net je bovenstaande post...hmm kinderachtig) Lekker gaan (dacht ik)
Als je er zin in had en de anderen zijn leuk en gezellig zou ik mijn avond niet laten verpesten. Wel zou ik samen afspreken met iemand en anders laten brengen en halen door je man. Mag je man niet mee naar de reunie? Ik denk zelf dat het wel los zal lopen als hij ten overstaan van iedereen rare taal uitslaat of bedreigingen gaat uiten. Je zal heus wel back up krijgen van de andere klasgenoten hoor. En waarschijnlijk negeren zij hem zelf ook als ze doorhebben dat met hem niet te praten valt. Is hij met een half uurtje weer weg. Die kans is namelijk best groot, dus voor dat ene half uurtje zou ik mijn hele avond niet afzeggen.
Ja, zou wel met bijv. wat klasgenoten met wie je goed contact hebt, vantevoren even afspraken dat jullie elkaar bijvallen en in de gaten houden als hij vervelend gaat doen. Snap wel dat je niet op je gemak bent hoor, ik zou ook wel steeds om me heen kijken.
Wat een apart figuur zeg. Maar ik zou gewoon gaan. En zo veel mogelijk bij andere in de buurt blijven en hem negeren. En nu al uit facebook verwijderen ect wel alles bewaren mochten er problemen ontstaan. Je laat je letterlijk en figuurlijk toch niet weg jagen door z.n figuur.
Ik zou ook gaan Luna, Ik heb een tijd geleden ook een reunie gehad en moest mijn enorme pester onder ogen komen. Vreselijk vond ik het maar ik had met de andere heel leuk contact gehad en vond het enorm leuk om iedereen weer eens te spreken. Echt niet door 1 zo'n type je weg laten houden hoor, en wat de andere dames ook al zeggen misschien met nog een aantal afspreken dat als hij raar begint te doen dat jullie elkaar bijvallen.