Hallo dames, Wanneer gaan/zijn jullie weer aan de anticonceptie gegaan Ik ben bijna klaar met vloeien,alleen als ik veel gedaan of gelopen heb komt weer een plens. Moet ik nu mijn eerste menstruatie afwachten voor ik weer aan de pil begin? Bij zoonlief waren we "de pil + condoom" helemaal vergeten en heb toen 2weken in paniek gezeten aangezien mijn vk zei dat de kans bestond dat ik weer zwanger was. Dus nu wil ik het meteen goed doen. Hahahaha Liefs Melanie
Na een keizersnede heb ik bij de nacontrole (6wk) direct een spiraaltje laten plaatsen, ik was nog niet ongesteld geweest....
Je kan gewoon beginnen met de pil wanneer je wil.. Ik ben na 6 weken ofzo weer begonnen... Gewoon op een vrijdag zoals altijd mn nieuwe strip begon
Ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met de pil, het vloeien was na 1 week al weg en bij onze eerste duurde het een jaar voordat ik uit mezelf ongesteld werd, ik wilde nu niet weer een jaar gestuntel met condooms
Na de bevalling van de eerste ben ik na 2 weken aan de minipil gegaan. Na de bevalling van de tweede eerst een tijdje rubbers gebruikt en nu heb ik een Mirena.
Ik start deze week nog aan de minipil, deze is te combineren met BV. Vloeien is al gestopt, en menstrutie krijg ik niet tijdens BV periode.
ik ben vier weken na de bevalling begonnen met de minipil ivm BV. Ben er niet tevreden over en gestopt. Nu op zoek naar iets anders.
Hier nog geen anticonceptie. we zijn heel lang aan het praten geweest over helemaal laten helpen of niet. het is zeker dat er geen kinderen meer in de planning zijn namelijk. maar ik heb nu ff geen zin om weer het zh in te gaan dus hebben we besloten dat ik een spiraaltje laat zetten, Dat adviseerde de ha ook aan mij omdat mijn bloedingen ook heftiger zijn sinds de jongste. en met het spiraal kunnen de bloedingen helemaal stoppen . en met definitief laten helpen blijven de bloedingen hetzelfde
Mag ik vragen waarom je niet tevreden bent met de minipil? Want ik ga hier deze week aan beginnen, maar ben benieuwd naar jou ervaring.
Wij gebruiken alleen condooms. Ik ben allang blij dat ik van die rommel af ben. Voel me veel prettiger en die dingen wennen ook wel weer.
Ik heb zowat alles aan hormonale anticonceptie geprobeerd voordat ik zwanger werd, en ik ben er helemaal klaar mee. Hopeloos was het. Altijd na ongeveer een jaar weer last van stemmingswisselingen en andere bijwerkingen. Bah! Dus wij zijn gewoon aan de condooms. Ik ga misschien nog nadenken over een koperspiraal, maar als dat het niet wordt, blijft het gewoon bij condooms en op termijn sterilisatie oid.
Ik ben 4 weken na de bevalling begonnen met cerazette, te combineren met bv. Deze pil kent geen stopweek, wat ik zelf een beetje vreemd vind. Mijn menstruatie is overigens nog niet terug, maar dat kan bij bv schijnbaar langer duren. Ik hoefde niet met slikken te wachten tot ik weer ongesteld was. Deze pil wordt helemaal niet vergoed door ziekenfonds, dus ik denk erover over te stappen op een andere zodra ik stop met geven van bv.
Ik heb eerst m'n cyclus weer afgewacht. Leek me beter voor m'n lijf. Nu weer begonnen, idd op de eerste dag van m'n menstruatie. Baal wel als een stekker, want ik blijf maar bloed verliezen... De strip is inmiddels leeg en zit nu dus in m'n stopweek. Hoop dat het vloeien na deze stopweek stopt, anders ga ik terug naar m'n huisarts.
Hier geen anticonceptie meer. Er zou een mirena gezet worden weer, maar daar heb ik vanaf gezien. We gebruiken nu gewoon condooms. Van de pil kreeg ik de ene na de andere migraine aanval, en dat was ook zo met de vorige mirena, en door dat ding ontstond er ook een cyste op mijn eierstok. Dus ik bedank dit keer.
Ja het zijn wel weer rot hormonen maar een condoom heb ik geen zin in en een spiraaltje lijkt me niet