wanneer kan ik weer met de pil beginnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Siren84, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo verloskundige!

Ik ben 3 weken geleden bevallen. Nu is mijn vraag wanneer ik weer met de pil kan beginnen. Heb op internet gekeken en daar staat dat je kan beginnen op een willekeurige dag en op een andere site staat weer op de 1e dag van je 1e menstruatie weer. Ik geef mijn kindje flesvoeding.

Mijn HA zei dat ik op ieder moment kan beginnen maar nu begin ik toch te twijfelen. Ik heb de Yasmin en in de bijsluiter staat dat ik tussen dag 21 en 28 na de bevalling kan beginnen. Zal ik dit maar gewoon aanhouden? Gister was dag 21.

Is de pil gelijk veilig?

Groetjes Siren! :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nog gefeliciteerd!
    Als je 14 dagen na de bevalling begint is de pil meteen veilig.
    Ik weet niet zeker of de Yasmin veilig is in de eerste strip als je op dag 21 of 28 begint.
    Sowieso is het beter voor je lichaam om te beginnen op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je meer ontzwangerd dan nu. Dan is de eerste strip meteen veilig. Maar denk er dan wel aan om tot die tijd condooms te gebruiken!

Mirjam

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hoi Mirjam,

Van mijn Ha mocht ik gelijk beginnen wel met condooms de eerste maand zei hij.

En heb eigenlijk maar gewoon de bijsluiter van Yasmin aangehouden en op dag 21 begonnen, kan dit nu verder geen kwaad voor mijn cyclus/lichaam? Of is het alleen dat het niet veilig is het probleem?

Dank je voor je felicitatie! :D

Groetjes!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Prima dat je begonnen bent, kan voor je lichaam geen kwaad. Maar eerste strip is nu niet betrouwbaar!

Groetjes Ineke

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ok bedankt Ineke!

Deel Deze Pagina