beste verloskundigen, op 22 juni ben ik bevallen middels een keizersnede. Dat is nu 9 en 1/2 week geleden. Ik ben nog niet ongesteld geworden, hoewel ik vanaf het begin af aan flesvoeding geef. Ik heb wel het gevoel dat ik 3 weken geleden weer een sisprong heb gehad en vorige week had ik wel wat kramp, maar geen bloedverlies. Na mijn eerste kindje (ook keizersnede) werd ik niet meer ongesteld, ondanks dat ik de pil gebruikte. Dus ook geen onttrekkingsbloeding in of na de pilvrije week. Na een half jaar heb ik aan de bel getrokken. Uiteindelijk bleek dat er sprake was van verklevingen (milde Asherman) en een heel laag oestrogeen. Vandaag heb ik een telefonische nacontrole gehad bij een eerstejaars assistent gynaecologie. Heb haar het probleem voorgelegd, maar zij zei dat ze eigenlijk niet wist wanneer ik mijn menstruatie weer kon verwachten "omdat ze eigenlijk alleen zwangerschapscontroles deed" en als ik me er niet lekker bij voelde moest ik maar een afspraak maken bij een gynaecoloog (maar dan niet bij haar, want daar kon ze niets mee) Mijn vraag: hoe lang kan ik afwachten of mijn menstruatie toch op gang komt en na welke termijn zou het toch wijsheid zijn een afspraak te maken bij de gynaecoloog? Dank voor jullie moeite!
Hoihoi, Na een keizersnede verwacht je net als na een vaginale bevalling de eerste menstruatie ong na 6-8wkn maar iedereen doet het op haar eigen tijd. Het duur soms wel een half jaar tot een jaar voordat je cyclus zich hersteld.Je hebt al een voorgeschiedenis de kans op herhaling is aanwezig. Zolang je geen pijnklachten hebt of je zorgen maakt mag je het afwachten. Ik vind het wel jammer van de arts assistent dat ze niet zegt: Ik overleg met mijn baas en koppel het aan je terug, wat meer in het verwachtingspatroon ligt van een arts assistent. Dit mag je best terugkoppelen. Je moet doen wat voor jou goed voelt! Er zit geen minimale of maximale afwachten aan vooraf! imke