Wanneer kan ik weer naar toilet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mijneerste1, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    zonder mijn dagelijkse portie zemelen ook problemen. wanneer het erger is pruimensap, lijnzaad, kiwi's, veel drinken (maar dat doe je al)

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb ook Movicolon van de huisarts, daarnaast helpt koffie ook goed bij mij.
    Bij Kruidvat verkopen ze ook stoelgangsthee, maar die kun je beter niet gebruiken, hij is gemaakt van Senna en die stof is alles behalve gezond voor je. Ik gebruikte hem vroeger ook, hij hielp erg goed, totdat de huisarts mij dat ten strengste afraadde.

3. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooooh dames, zoveel geweldige tips. ik ga er gelijk achteraan... vooral fruit waar ik verandering in kan brengen. Vannacht was het me wel gelukt om naar toilet te gaan gelukkig, maar toch heb ik nog het gevoel dat niet alles eruit is, ik voel het nog in me buik rommelen en krijg er (pijnvrij) harde buiken van. Ik gebruik me stroop nog even tot morgen en als ik me nog steeds voel dan zal ik me verloskundige vragen of ik die gel weer mag gebruiken. ik wil ook niet van alles achterelkaar in me lichaam gooien, gewoon even alles aankijken hoe het gaat. maar ik zal zeker me eetpatroon veranderen, hele goeie tips van jullie gekregen, thank you very much!!

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Idd stoppen met de bananen.

Veel drinken en kiwi's hielpen hier, ook na de bevalling ;)

5. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Colonclean, kun je halen bij bijvoorbeeld de DA. Dit zijn psylliumvezels, werkt heel goed, mits je er voldoende bij drinkt, dus minimaal 2L.

Zijn natuurlijke vezels en werkt echt heel goed. Na een dag geheid je darmen geleegd.

Wat ik ook doe is in de ochtend warm water drinken, 2 glazen. Weet niet of het echt helpt, maar voor mijn gevoel wel.

6. PukkiePoes

8 mrt 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn al heel veel tips gegeven, maar wat bij mij goed hielp tegen het eind van mijn zwangerschap waren gedroogde abrikozen. Gewoon van de appie (en dan niet die luxe van Excellent, want die helpen niet :) ) Iets van anderhalf handje per dag snacken. En elke dag een glas roosvicee laxo.
    Succes allemaal dames.

7. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd geen banaan dat houdt de boel op

Lijnzaad helpt ook, dat heb ik gebruikt bij 24 weken
    Roosvicee laxo

8. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    In bananen zitten vezels het is een absolute fabel dat bananen stoppen dus je kunt gewoon bananen eten want ook daar zitten vezels in, maar wat bij mijn vorige zwangerschap goed hielp was ontbijtkoek, ik heb nu geen last van verstopping gelukkig.

9. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cinderella, dat gaat niet voor iedereen op. Ik moet het niet proberen om 2 dagen achter elkaar een banaan te eten, zit ik echt verstopt hoor.

Volkorenkoekjes zijn ook niet goed, zit echt niet zo veel volkoren in als suiker. Dus ook dat verstopt.

Pruimensap helpt bij mij ook altijd goed. Misschien kun je dat ook nog erbij nemen. Voor de rest zijn er al goede tips gegeven.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoe gaat het inmiddels? Of ben je bevallen ?:)

11. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha i wish!

nou ben nog steeds niet naar toilet geweest sinds gister nacht, ik had wel verwacht dat ik misschien vannacht nog even kon ofzo maar helaas. vandaag komt vk voor controle dus kan ik het nog even met haar bespreken. thanks for asking.

ik denk echt dat ik zondag word ingeleid, ik heb niet het gevoel dat me kindje uit zichzelf gaat komen. maar ja we will see :)

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey meiden.
    ook hier iemand met flinke obstipatie. Al van alles geprobeerd, maar niets werkte. Vanmorgen bij de ha geweest hiervoor en heb 2 medicijnen gekregen, movicolon (dit moet ik de rest van mijn zwangerschap gebruiken) en zetpillen met bisacodyl. Dit is een wat zwaarder middel. Hiermee kon ik binnen een kwartier naar het toilet, wat een verademing! De boel komt nu lekker los! Heel fijn. Die zetpillen mocht ik alleen gebruiken om het los te maken. Ik heb er nog een paar over, die ga ik zeker bewaren.
    Jullie succes ermee!

13. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Echt voordat je ingeleid wordt moet je een beetje leeg zijn hoor!

Desnoods met een klisma of een microlax (dat is een mini klisma).

Vragen aan je verloskundige!!!

14. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is me vk niet gekomen omdat ze het druk hebben, ik had al hier een onderwerp over geopend. dus ik moet wachten tot morgen. oeff!!

ik ben ook niet naar toilet geweest, weer niks uit :(

15. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    stoppen met banaan eten na mijn weten stopt dit gigantisch .en iedere dag laxo drinken van rosvice. smorgen op nuchtere maag kiwi eten en lauw water en snel bevallen dan loop je ook leeg dat is vaak een teken dat de bevalling begint succes met de laatste lootjes

16. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja 2 kiwi's op een nuchtere maag helpt heel erg goed

17. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Die banaan stopt het juist!

Ik heb een keer een paar plakken ontbijtkoek van de c1000 gegeten
    en ik moest daarna echt rennen! Miscchien toevallig, maar je zou het kunnen proberen

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Wat zga zeker werkt is glutenvrij eten. Ik heb normaal gesproken al last van verstoppingen en nu ik zwanger ben al helemaal. Ik at altijd al glutenvrij hierdoor maar toen ik zwanger werd had ik enorme teek, was er toen mee gestopt. Kon meteen niet meer naar t toilet. Nu sinds een paar weken weer begonnen en nergens meer last van! Helpt dus echt.

Succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina