waterpokken 17 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er zijn vast veel topics over geweest maar zoeken is niet mijn sterkste kant dus ik doe het even zo...

Mijn dochtertje heeft sinds maandag de waterpokken. Maandag nog helemaal niet ziek en dinsdag wel (38,5 - 39,1 koorts). De nachten gingen tot nu toe goed maar afgelopen nacht was het bal. Ze heeft erg veel jeuk vooral op haar hoofd. En ze zit inmiddels helemaal onder. We hebben een schuim van de apotheek maar ik heb niet het idee dat het enorm veel helpt. Ik vind het zo sneu voor haar. Overdag gaat het best goed (makkelijk afgeleid) maar 's avonds en vooral 's nachts is het zo vervelend voor haar (en natuurlijk voor ons. Gelukkig slaapt zoonlief gewoon door). Het is normaal zo'n vrolijk ding!

Hebben jullie nog tips en ervaringen die jullie kunnen delen (vooral met zo'n kleintje nog)?
    - hoe lang duurt het?
    - hoe kunnen we haar helpen?
    - wat wel doen en wat vooral niet?

Alvast bedankt

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ach wat sneu voor je meisje :(! Hier nog geen waterpokken-ervaring.

Ik weet dat lotio alba goed kan helpen tegen de jeuk (zinkoxide schudsel FNA). Het is jeukstillend en droogt de blaasjes in.

Hopelijk heb je er wat aan, veel succes!

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    En een ouderwets middeltje (maar schijnt wel te werken): in een lauw badje met een dichtgebonden washandje met daarin zemelen). daarna droogdeppen.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mijn zoontje en dochtertje hebben het 3 weken geleden gehad, en nog is het niet helemaal weg. Ik heb creme gebruikt van Heltiq. Dat is tegen de jeuk en d'r zit een zemelenbad bij. Dat is een soort olie dat je in bad doet maar daar mag je verder geen zeep bij gebruiken, anders doet 't zijn werk niet. Hielp hier erg goed! Sterkte ermee, het is zo zielig voor ze.

5. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Bij ons hadden ze het ook twee weken na elkaar. Wij hebben een havermoutbadje gebruikt. Havermout in een pantykousje (werkt beter dan een washand vond ik) en ze dan insmeren met de zachte witte substantie die daar uit komt als je het nat maakt. Krijg je ook een melkachtig wit bad van. Daarna smeerde ik ze in met Kidsclin schuim. Zijn geen nacht wakker geweest hier.

Succes en sterkte nog even.

Groetjes, Theres

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé super zeg.. ik ga gelijk achter de havermout aan.. Erg bedankt voor de tips (en voor een doorkijkje van wat ik allemaal kan verwachten.. meer is zeker welkom)

ik verwacht ook dat zoonlief nog wel zal komen met de waterpokken.. tot nu toe is hij elke uitbraak ontsnapt maar met een zusje zo dichtbij? Ik denk niet dat hij nu zoveel 'geluk' zal hebben.. en trouwens.. je kunt het maar beter gehad hebben he?

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de jeuk blijft 3 dagen, dus 3 dagen sliep mijn zoontje nauwelijks. niet in bad doen, warm water maakt de jeuk erger.mijn jongen was 14 maande oud dus mocht geen middelen gebruiken.dus niks gebruikt. uitslag bleef 3 weken of zo, maar jeuk wordt binne 3 dagen al heel erg minder

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is fijn om te horen!

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

die havermout had ik je al als tip gegeven in het andere toppic gisteren
    is goed en goedkoop!;)
    hoop dat het helpt

goed erin knijpen dat dat slijmerige spul eruitkomt
    en lekker mee insmeren

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou knijpen van de blaren bedoel je?ik zou het niet doen. dan kunnen de blaren littekens achterlaten

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochtertje was dan wel bijna 4 toen ze ze kreeg maar hier hielp kidsclin erg goed. Als ze jeuk had gaf ze aan waar en na haar ingesmeerd te hebben was de jeuk weg.
    Na 3 dagen kwamen er geen blaasjes meer op en werden de nachten beter.

Ik snap er hier niets van kids slapen samen op een kamer hebben uit elkaars beker gedronken en mijn zoontje heeft ze niet gekregen.

12. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn zoons hadden tegelijkertijd waterpokken, was ook een feest, maar troost je als het voorbij is vergeet je de ellende weer heel snel hoor! En het duurt echt maar een weekje, dan is het voorbij en is je kindje voor de rest van d'r leven er vanaf! (het is ook een oppepper voor het immuunsysteem om zo'n ziekte door te maken, denk daar maar aan als je het niet meer ziet zitten).

Wat ons goed hielp was ouderwetse havermout. Bij natuurwinkel te koop (gebruik echte havermout zonder toevoegingen). Dit helpt tegen de jeuk en zorgt ervoor dat de bultjes sneller uitdrogen.
    je doet een flinke hoeveelheid in een washandje en knijpt dat uit in bad. Water wordt dan wit en er komt een gladde laag op de huid. Niet afdrogen maar alleen een beetje droogdeppen. Ik liet mn zoons nog even bloot rondhobbelen in een warme kamer.
    Ook smeerde ik Aloe vera gel op de bulten, werkt verfrissend en verzachtend.

Succes ermee!

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Je kan echt zeker havermoit gebruiken hoor!
    Mijn dochtertje heeft er totaal geen littekens aan over gehouden en ze zat echt mega onder met 6 maanden.. Ja het duurt 3 maanden voordat echt de littekentjes weg zijn..

Ik had ook nog een ander zalfje voor de jeuk die ik 3 keer per dag moest smeren. Weet alleen even niet meer hoe het heet. Sorry.. maar had ik bij de apotheek gehaald.

En klopt dat na 3 dagen de jeuk minder wordt.. Dat is wel als ze zijn uitgedroogd dacht ik.. Of als het blaasjes zijn.

Heel veel sterkte meis! Hopelijk is het snel over!

Deel Deze Pagina