Wanneer kan je je baarmoeder voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boomer2009, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben nu 9 weken ver, waarschijnlijk. En ik vraag me af of het mogelijk zou zijn dat ik net boven het schaambeen de baarmoeder zou kunnen voelen. Ik heb namelijk het idee dat het daaro wat gebold is. Maar ik durf niet te drukken ofzo...

Kan het uberhaupt al? En het is toch zo dat je eerst helemaal onderin de baarmoeder hebt en later het naar boven toegroeit?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    In principe is met 12 weken je baarmoeder te voelen boven je schaambotje maar als je bijv een volle blaas hebt, of een naar voren gekantelde baarmoeder kan je het eerder voelen

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet meer wanneer ik het zelf kon voelen, ik geloof met 20 weken pas. Daarvoor is het (vond ik) als leek moeilijk te voelen.

De manier om het te voelen: vanaf bv. je navel duwen en dan naar beneden duwen, richting je schaambot dus. Zodra je baarmoeder boven je schaambot uitkomt zul je op een gegeven moment tegen iets harders aankomen, wat je baarmoeder is. Zo voelt de verloskundige het ook, het kan geen kwaad om zo ook zelf te voelen. Als je het maar niet te hardhandig en te vaak doet ;).

Ik heb zelf trouwens al gevoeld, maar ik voel nog niets... Maar goed, bij Eva vond ik het dus ook lastig.

4. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

wat ik altijd deed ( en doe ) is als ik smorgens wakker word en dan moet ik altijd hard plassen, maar dan helemaal gestrekt gaan liggen en dan gaan voelen :D .. werkt erg goed. ik kan het nu al heel goed voelen

5. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    kun je het bij een tweede zwangerschap al sneller voelen? je groeit dan ook sneller, dus dan zou dat moeten kunnen. weet iemand dit?

6. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    Ik ben nu 13 weken en begin een keiharde bobbel te voelen boven mn schaambeen. Ik denk dat dat de baarmoeder is!

Deel Deze Pagina