Wanneer kan je naar de bevalling weer in bad

Discussion in 'Na de bevalling' started by Judith32, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Ik ben 27-12 bevallen van een zoon, nu 3 weken geleden. Ik vloei af en toe nog. Weet iemand wanneer je weer in bad mag met zeepsop of zonder? Wat is de reden dat het niet zou mogen? Als het vanwege hygiënische oogpunt is, omdat het vies om met bloed in bad te gaan, dan hoor ik het graag...Kan niet wachten om in bad te gaan :)

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Als je nog af en toe vloeit zou ik toch nog even wachten. Dan is de wond in je baarmoeder toch nog niet helemaal dicht en kan evt. water wat naar binnen komt zorgen voor een ontsteking. Het is dus niet om hygiënische redenen!

3. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Dank je Minke voor je antwoord.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Hier was het advies tot de nacontrole .. Ik ben zelf in overleg met de huisarts na 6 weken weer in bad gegaan toen ik gestopt was met vloeien.

5. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Zo te lezen moet ik nog maar eventjes geduld hebben :)

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Mijn zoontje is ook op 27-12-2012 geboren!
    Ik ben ook echt een badpersoontje en mijn verloskundige zij dat als je weinig vloeit en je eerst doucht voordat je in bad gaat dat het geen kwaad kan.. Weet alleen nog niet of ik het er op ga wagen voordat ik gestopt ben met vloeien.

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ben bij mijn zoontje een week na me bevalling gewoon in bad geweest, ik had er ook niets over gehoord dat dit niet mag.

8. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Als ik dit zo hoor dan moet ik nog een paar dagen wachten en het vloeien wat minder zijn en dan gaat deze dame :);) lekker in bad...Thnx voor de reacties allemaal.
    Anne wat leuk dat je zoontje op dezelfde dag geboren is.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis de volgende dag heerlijk in bad gegaan, maar toen ik dat de volgende dag vertelde aan de kraamhulp en verloskundige schrokken ze wel een beetje en dat mocht ik absoluut niet meer doen ;) vk zei dat ik pas weer in bad mocht als het vloeien voorbij was, omdat de baarmoeder dan oas we helemaal afgesloten is ofzo, dus ik zou nog even wachten als ik jou was!

Share This Page