Wanneer kan je op z'n vroegst een zwangerschapstest doen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door CrazyMom, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Hello ladies!

Ik vraag me af wanneer ik op z'n vroegst kan testen. Ik had op vrijdagavond/zaterdagochtend een positieve ovulatietest (en zaterdagmiddag en zondag kwaaltjes als vruchtbaar slijm en krampen in onderbuik) en vrijdag en zaterdagavond seks gehad.

Nu denk ik dus zaterdag of zondag mijn eisprong gehad te hebben. Ik snap dat als ik over 3 weken nog niet ongesteld ben geweest en test dat die dan wss positief is, maar ik wil graag weten hoe snel ik er een test tegen aan kan gooien!

Ik heb geen idee van vorige cyclussen na hoeveel dagen na eisprong ik ongesteld werd want toen heb ik nooit ovulatietesten gebruikt of symptomen gehad die ik herkende als eisprong.

2. MamaE88

MamaE88 Bekend lid

30 jan 2019
    665
    760
    93
    Vrouw
    Het ligt een beetje aan wanneer je eisprong precies was en wanneer of je een vroege of late innesteling hebt gehad. Ik had met 9 dpo een hele duidelijke positieve predictor in mn handen. Ik had een vroege innesteling.
    Hoeveel dpo denk je nu te zijn?

CrazyMom vindt dit leuk.
  3. CrazyMom

Ik dénk 3dpo, dus nu kan t sowieso nog niet :roflmao:

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Je bent 1 maximaal 2 dpo nu. Je zou op z'n vroegst 8 dpo kunnen testen als je wil.
    Hier was 8 dpo negatief en 9 dpo positief deze zwangerschap.

5. CrazyMom

Oh oke, haha! Niet goed gerekend. Dan weet ik vanaf wanneer ik kan testen, thanks!

paula1984 vindt dit leuk.
  6. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Ik met 9dpo een vage

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik had op 8dpo een positieve test.
    Maar raad altijd aan om op 9 of 10 dpo pas te testen.

8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Deze zwangerschap teste ik voor het eerst op zaterdag. Achteraf gezien 8dpo. Negatief
    Op maandag weer getest, 10 dpo en deze was licht positief. Dus inderdaad 9 of 10 dpo zou kunnen, maar blijft natuurlijk vroeg.

9. CrazyMom

Oke!

Thanks dames, ik denk dat ik dan over 8/9 dagen ga testen. Pff wat duren die dagen nu al lang haha! Ben zo'n stuk ongeduld :roflmao:

10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hier 7dpo positieve predictor, vorige keer ook. Bij onze oudste met 8dpo positieve kv2v5.

Deel Deze Pagina