Wie van jullie heeft te maken met zwangerschapsdiabetes? Ik ben er sinds kort achter dat ik zwanger ben. ik ben ong 1.65 en weeg ong 85 kg. best wel overgewicht zeg maar. Krijg je een dieet of insuline injecties? En hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie hier last van hebben? Maak me een beetje zorgen hierover vandaar.
Ben geen diabeet, maar heb wel wat overgewicht. Vandaar dat ik het vraag. Anders maak je je toch zorgen tijdens je zwangerschap.
Je merkt het in het algemeen omdat je veel dorst hebt en veel moet plassen. Dit zijn echter ook gewone zwangerschapskwaaltjes, dus wijzen niet altijd op DM. Zwangerschapsdiabetes ontstaat meestal verder in de zwangerschap dan waar jij nu bent. Meestal is het met een dieet goed onder controle te houden. Maar bespreek het de eerste keer als je naar de vlos gaat.
Ik weeg nog zwaarder dan jou met dezelfde lengte. Pas als je verder in de zwanggerschap bent wordt je gecontroleerd op suiker.
ik heb het laatst nagevraagd.. en het treedt sowieso pas op na week 24 waarom begreep ik niet geheel... maar voor die tijd is het hooguit een ander soort diabetes dat je al had voor je zwanger werd maar idd.. VEEL dorst, veel moe.. dat soort dingen zijn de symptomen eigenlijk alles wat je met normale diabetes ook hebt en dezelfde oplossingen: dieet en evt. insuline (voornamelijk pillen en geen injecties)
Ik heb bij m'n intake bij de verloskundige aangegeven dat zwangerschapsdiabetes in de familie zit en dat ik daar graag op getest wil worden. Dat kunnen ze pas in de 24e week. Dat heeft ze netjes op de zwangerschapskaart gezet, dus dat komt wel in orde.
Bij mij in de famillie komt het niet voor. maar ik schrok wel erg toen ik erover las. vandaar dit topic
tja het is toch afwachten... je kunt er vantevoren weinig van zeggen. maar het is inderdaad een grotere kans als er diabetes in je familie voorkomt begreep ik. bij mij enkel ouderdomsdiabetes.. en dat telt niet mee in dit geval enige voordeel daarvan is dat ik vrij zeker weet dat het spuiten niet heel schokkend is en bij zw-diabetes wordt er meestal gewerkt met dieet en pillen